سه شنبه 29 دی 1383

پنتاگون طرح واشنگتن براي حمله به مراكزي در ايران را تكذيب كرد، خبرگزاري فارس

وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) از گزارش مجله «نيويوركر» مبني بر اينكه تيم‌هاي ويژه آمريكا به منظور شناسايي سايت‌هاي توليد تسليحات ايران و حمله هوايي به آن، از نيمه سال گذشته در اين كشور فعاليت مي‌كنند، انتقاد كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، "لاري دريتا" سخنگوي پنتاگون روز دوشنبه در بيانيه‌اي گزارش اين مجله را "بسيار تحريف شده" توصيف كرد.
"دريتا" با بيان اينكه اين گزارش با استناد به واقعيت تهيه نشده است، تصريح كرد: آقاي "هرش" در تهيه گزارش خود به شايعات، گوشه و كنايه و اظهارات مطرح شده در نشست‌هايي استناد كرده كه هرگز برگزار نشده است.
وي تاكيد كرد: «برنامه‌هايي كه آقاي "هرش" از آن ياد كرده، وجود خارجي ندارد و اظهاراتي كه به مقامات آمريكايي منسوب شده، هرگز گفته نشده است.»
اما خبرگزاري رويتر نيز به نقل از «دريتا» نوشت: «طمع‌هاي آشكار هسته‌اي حكومت ايران و حمايت آشكار از سازمان‌هاي تروريستي كه چالشي بين‌المللي به شمار مي‌آيد، برخوردي بسيار جدي‌تر از آن برنامه‌اي را مي طلبد كه آقاي سيمور هرش در مقاله خود تحت عنوان «جنگ‌هاي آينده» در مجله نيويورك به چاپ رسانده است.»
وي افزود: مقاله هرش مملو از اشتباهات درباره واقعيت‌هاي اساسي است، به گونه‌اي كه قابليت پذيرش آن را كاهش مي‌دهد.
مجله "نيويوركر" در گزارشي به قلم "سيمور هرش" خبرنگار برجسته خود نوشت: «ماموريت سري آمريكا دستكم از تابستان سال گذشته ميلادي آغاز شده و هدف آن دستيابي به اطلاعات لازم درباره اهدافي مشتمل بر بيش از 36 مكان است.»
سيمور هرش با اشاره به اظهارات يكي از مشاورين دولت آمريكا كه روابط نزديكي با پنتاگون دارد، نوشت: «اعضاي پنتاگون تلاش دارند در لباس غيرنظامي با نفوذ به داخل ايران تا آنجا كه ممكن است زيرساخت‌هاي نظامي ايران را نابود كنند.»
به گزارش اين مجله آمريكايي، نيروهاي ضربت كماندويي آمريكا با كمك اطلاعاتي كه از پاكستان جمع‌آوري كرده‌اند به شرق ايران نفوذ كرده‌اند تا اطلاعات تاسيسات زيرزميني هسته‌اي را شكار كنند.
هرش نوشت، جرج بوش هم اكنون يك سري بودجه‌ها و دستورات اجرايي را به امضا‌ء رسانده كه به گروه‌هاي سري كماندويي آمريكا و ديگر واحد‌هاي ويژه اجازه مي‌دهد عمليات پنهاني بر ضد اهداف تروريستي در خاك دستكم 10 كشور خاورميانه و جنوب آسيا انجام دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به نوشته اين مجله، اين مجموعه عمليات به دولت بوش اجازه خواهد داد كه بر محدوديت‌هاي قانوني كه در مقابل اقدامات سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا) در خارج آمريكا قرار دارد، غلبه كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17094

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پنتاگون طرح واشنگتن براي حمله به مراكزي در ايران را تكذيب كرد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016