شنبه 3 بهمن 1383

نامه‌‏ عيسي سحرخيز؛ رئيس انجمن دفاع از آزادي مطبوعات به رئيس قوه قضاييه، ايلنا

رئيس انجمن دفاع از آزادي مطبوعات خطاب به رئيس قوه قضاييه نامه‌‏اي منتشر كرد
تهران- خبرگزاري كار ايران

عيسي سحرخيز؛ رئيس انجمن دفاع از آزادي مطبوعات ،خطاب به رئيس قوه قضاييه نامه‌‏اي منتشر كرد.

به گزارش "ايلنا" در اين نامه آمده است: آنچه مرا واداشت كه پس از مدت‌‏ها اين نامه را خدمت جنابعالي بنگارم، مشاهده شواهد و قرائني است كه نشان مي‌‏دهد كه گويا جنابعالي در دور دوم رياست قوه قضاييه تا حدي شيوه گذشته را كنار گذارده و به اين نتيجه رسيده‌‏ايد كه نمي‌‏توان در پست و مقامي بود، اما پاسخگوي مسووليت شرعي، حقوقي و قضايي عملكرد مجموعه تحت امر- حداقل بر اساس قانون نه در عمل- در دنيا و آخرت نبود، اميدوارم كه چنين برداشتي درست باشد و تمامي حيطه مسووليت قانوني شما را در برگيرد.
اين نامه مي‌‏افزايد: علت ارسال اين نامه سرگشاده علاوه بر برداشت فوق دو رويداد اخير بوده است؛ يكي ديدار جنابعالي با متهمان پرونده موسوم به" وبلاگ نويس‌‏ها" و تأثر شما در آن جمع از آثار و پيامدهاي شكنجه سرخ و سفيد، بر اين عزيزان و دستور صادره براي گرفتن پرونده از دادستاني و دوم اظهارات آقاي جمال كريمي‌‏راد؛ سخنگوي قوه قضاييه در مورد احضاريه اخير خانم شيرين عبادي؛ بانوي ايراني برنده جايزه صلبح نوبل كه در موردي نادر خطاي مقام‌‏هاي قوه قضاييه را پذيرفته و اعلام كرد كه بازپرس در شيوه احضار شيرين عبادي از جمله سفيد گذاردن بخش مربوط به علت احضار به وظيفه قانوني خود عمل نكرده و لابد مستحق برخورد مجازات است.
در ادامه اين نامه آمده است: آن 48 ساعت خاص در هفته اول ارديبهشت سال 79 به خاطر مي‌‏آوريد، بله؛ توقيف فله‌‏اي مطبوعات و توقيف‌‏هاي موقت پي‌‏درپي پس از آن چطور؟ يا به عبارتي توقيف موقت‌‏هاي دائم و ما نيز به ياد داريم كه شما نيز چون مردم عادي خبر توقيف مطبوعات را از رسانه‌‏ها مي‌‏شنيديد و در جريان توقيف مطبوعات توسط قوه قضاييه مدعي‌‏العموم قرار مي‌‏گرفتيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سحر خيز در ادامه نامه خود آورده است: مأموران شعبه 12 بازپرسي دادسراي انقلاب تهران ناحيه 7 در تاريخ 23/4/83 برگ احضاريه جديدي را تحويل دفتر من دادند كه در آن موضوع اتهام سفيد گذارده شده بود. در همان روز در مصاحبه‌‏اي با خبرگزاري كار ايران"ايلنا" اعلام كردم كه به دليل اشكالات قانوني احضاريه، در عمل امكان حضور در دادسراي انقلاب را نخواهم داشت، چون در اين برگه سه نكته مشخص و چهار نكته نامشخص وجود دارد. مشخص نيست اين برگه با امضاي چه كسي صادر و ارسال شده است و مشخص نيست كه مرا به عنوان متهم، مطلع يا شاهد احضار كرده‌‏اند و در برابر عنوان شغل و شهرت نيز چيزي نوشته نشده و مشخص نيست مرا در چه جايگاهي احضار كرده اند؟
در پايان اين نامه آمده است: جناب آقاي شاهرودي اگر واقعاً تصميم به حل مشكل داريد، لازم است كه جنابعالي نيز چون اقدام قاطعانه چند سال پيش رياست‌‏جمهوري در مورد مقام‌‏هاي وزارت اطلاعات در پرونده قتل‌‏هاي زنجيره‌‏اي، ريشه غده سرطاني را از درون قوه قضاييه بيرون كشيده و دور افكنده وگرنه آثار متورم خود را در گوشه‌‏اي به جاي مي‌‏گذارد. شما پرونده وبلاگ نويس‌‏ها را از دادستان مي‌‏گيريد، ارسال احضاريه سفيد را منع مي‌‏كنيد، آنها هم نيز اقدام به ممنوع الخروج كردن افراد مي‌‏كنند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/17290

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نامه‌‏ عيسي سحرخيز؛ رئيس انجمن دفاع از آزادي مطبوعات به رئيس قوه قضاييه، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016