دوشنبه 19 بهمن 1383

رمضان زاده: در مذاكرات هسته‌اي با اروپايي‌ها به نتيجه نرسيده‌ايم، فارس

خبرگزاري فارس: سخنگوي دولت از به نتيجه نرسيدن ايران و كشورهاي اروپايي در مذاكرات هسته‌اي خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس عبدالله رمضان زاده كه امروز در جلسه هفتگي سخنگوي دولت به پرسش‌هاي خبرنگاران پاسخ مي‌گفت پس از ارائه گزارش از مصوبات دولت طي هفته گذشته در مورد مذاكرات هسته‌اي ايران و اروپا و احساس سرخوردگي اروپا و نيز تهديد ايران توسط اروپائيان بيان داشت: ما هنوز با آنها به نتيجه نرسيده‌ايم و انتظار داريم كه صريح‌تر مواضع شفاف دو طرف اعلام شود.
رمضان زاده افزود: ما هنوز بر ادامه مذاكرات پافشاري مي‌كنيم اما صلاح نمي‌دانيم كه زمان بندي آن نيز طولاني شود.
وي در پاسخ به سؤالي در مورد درخواست اروپا از ايران مبني بر تعليق بلند مدت و دائم غني‌سازي گفت: ما فقط پاي بنديمان را به تعهدات امضاء شده اعلام مي‌كنيم و به چيز ديگري پاي‌بند نيستيم.
رمضان زاده در پاسخ به سوالي در خصوص انتقاد احمد توكلي از برنامه‌هاي دولت و اينكه مبناي برنامه چهارم اسلام ناب آمريكايي است، اظهار داشت: درباره برنامه چهارم بايد اقتصاد دانان صحبت كنند و من و آقاي توكلي در جايگاهي نيستيم كه در اين‌باره صحبت كنيم.
وي با بيان اينكه مردم مي‌دانند كه امام(ره) براي چه كساني اين واژه را به كار بردند، اين سخنان را اهانت به دولت، مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان خواند و افزود: به هرحال دولت شكايت از كسي ندارد ولي انتظار مي‌رود كه مدعي العموم نسبت به كسانيكه به هر بهانه‌اي به ديگران نسبت تشويش اذهان مي‌دهند حساس باشند.
وي افزود: برخي كه اين حرف‌ها را مي‌زنند مي‌گفتند كه شهيد بهشتي اسلام را زير پا گذاشت و مي‌گفتند كه خدا خود مقدر كرده كه فقير و غني باشد و حتي از به كار بردن لفظ كارگر خودداري مي‌كردند.
رمضان زاده در پاسخ به سوال ديگري در مورد صحبت هاي انتقادي فاطمه رهبر نسبت به سفرهاي مسئولان دولتي و غيرقانوني بودن مجوز شبكه مهاجر و نيز كاهش بودجه حوزه‌هاي علميه به نفع بودجه گردشگري اظهار داشت: وقتي اين همه از دولت انتقاد مي‌شود و ما مي‌گوييم كه منابع شما غلط است دوستان مجلس دلخور مي‌شوند.
وي افزود: رقم 520 ميليارد توماني سفرها تنها يك توهم است و ما هم معتقد به حذف اسراف‌ها هستيم.
رمضان زاده افزود: ما الان سفرهاي خارجي‌مان 30 درصد از سفرهاي سال 75 كمتر است و اين در حالي است كه روابط اقتصادي و سياسي‌ ما با ديگر كشورها بسيار گسترده‌تر شده است.
سخنگوي دولت با بيان اينكه طبق توضيح وزير ارشاد مجوزي در مورد شبكه مهاجر صادر نشده است، در مورد بودجه حوزه‌هاي علميه بيان داشت: در حاليكه سالها تلاش شده كه استقلال حوزه‌ها حفظ ‌شود چنين سخناني جاي سوال دارد.
رمضان زاده در خصوص طرح تثبيت قيمت‌ها، حمايت دولت از Ngo ها و تعبير اقتصاد كشور به ديكته نانوشته و شباهت جبهه مشاركت به منافقين گفت: ما گسترش تشكل‌هاي مدني را لازم دانسته و زمينه آن را بيش از اين هم فراهم مي‌كنيم چون آن را زمينه توسعه كشور مي‌دانيم.
وي بيان داشت: بايد پرسيد چه كسي در اين كشور قدرت تحقق رشد اقتصادي بيش از 6 درصد و كنترل تورم و نيز خودكفايي در گندم و اجراي طرح‌هاي بزرگ نفتي و گازي و طرح هاي بزرگ سدسازي را مانند اين دولت داشته است.
رمضان زاده اظهار داشت: عليرغم همه بحران‌ها و اشكالهاي كه در سياست خارجي براي ما ايجاد كردند، كارهاي بزرگي انجام شد.
سخنگوي دولت رشد صنعت خودروسازي را يادآور شد و بيان داشت: اگر دولت رسانه‌اي داشت كه مي‌توانست مستقيم با مردم صحبتكند خيلي‌ها توان چنين ادعاهايي نداشتند.
رمضان‌زاده گسترش صادرات غيرنفتي و اعطاي امكانات ارزي به بخش خصوصي را يادآوري كرد و بيان داشت: در انتخابات سال 76 هيچ كس جز خاتمي برنامه اجرايي ارائه نداد و هر چند كه ما اميد به پيروزي نداشتيم اما با حضور مردم پيروز شديم و الان رقبا از مردم انتقام مي‌گيرند.
وي در خصوص طرح تثبيت قيمت‌ها گفت: ما اين طرح را موظفيم كه اجرا كنيم اما معتقديم كه آثار ناخوشايندي در اقتصاد كشور خواهد داشت.
سخنگوي دولت در مورد موج جديد احضار وبلاگ نويسان در قم بيان داشت: حركت مباركي كه توسط آقاي هاشمي شاهرودي شروع شده به نتيجه‌اي خواهد رسيد كه مفيد براي همه آحاد جامعه خواهد بود.
سخنگوي دولت در خصوص سخنان محسن رضايي در مورد هدايت جامعه با شمشير گفت: برداشت متحجر طالباني و توام با خشونت و برداشت رحماني از اسلام دو نوع برداشت از اسلام است و ما معتقديم كه برداشت دوم برداشت درست و حقيقي است.
رمضان‌زاده افزود: هيچ كس براي هدايت مردم نمي‌تواند از دولت استفاده كند و پيامبر نيز تنها براي كساني شمشير كشيد كه براي او شمشير كشيدند و ما اميدواريم كه دوستان ما بازگشتي به سيره پيامبر و تاكيدات قرآن داشته باشند.
رمضان‌زاده در خصوص صحبت‌هاي امام جمعه اصفهان در مورد مقابله با اختلاط دخترها و پسرها در دانشگاه‌ها اظهار داشت: كاربرد اين لفظ در مورد نخبگان جامعه ما اهانت‌آميز است و در زمان حيات حضرت امام عده‌اي طرح جدايي دخترها و پسرها را اجرا كردند و امام(ره) گفتند كه اگر اين پرده‌ها را برنداريد من خود اين كار را مي‌كنم.
وي چنين برداشت‌هايي را نامناسب با برداشت‌هاي امام خواند.
رمضان‌زاده با اشاره به گفته‌هاي توكلي در خصوص انتخاب دينداران براي مجلس هفتم بيان داشت: بر اين باوريم كه در تمام دوران‌هاي پس از انقلاب انتخاب مردم ما براساس معيارهاي درست بوده است و اگر كسي با 4 الي 7 درصد آرا مدعي نمايندگي مردم است بايد خود پاسخ دهد.
سخنگوي دولت در خصوص سهميه بندي بنزين بيان داشت: همانطور كه وزير نفت توضيح دادند اين كار يك اقدام پيشگيرانه احتمالي بود كه در صورت عدم تصويب اعتبارات مورد نياز ممكن بود به آن برسيم اما اينطور نشد.
رمضان‌زاده در مورد همراهي رئيس‌جمهور فرانسه با آمريكايي‌ها در مورد مسائل هسته‌اي ايران و نيز اختلاف سازمان بورس با مجلس در خصوص نرخ سود داد و ستد سهام اظهار داشت: ما قطعاً طولاني شدن مذاكرات هسته‌اي را به ضرر خود مي‌بينيم و براي به نتيجه رسيدن سريع آن پافشاري مي‌كنيم.
وي افزود: وضع امروز بازار سرمايه در كشور از افتخارات اين دولت است كه متاسفانه با اقدامات و سياست‌گذاري‌هاي اخير با مشكلاتي مواجه شده است و بايد سريعتر ثبات در قوانين را بازگردانيم و هنوز در مورد نرخ سود داد و ستد سهام تصميمي در مجلس گرفته شده است.
رمضان‌زاده در مورد تهديدات بوش و احتمال عملي شدن آن گفت: تصميم داريم كه به اين بازي كه هر روز آنها چيزي بگويند و ما جواب دهيم پايان دهيم و كسر شان است كه به گفته‌هاي آنها مدام پاسخ دهيم.
وي افزود: ملت ما ثابت كرده كه اجازه تجاوز به متجاوزي نمي‌دهد و آمادگي دفاع از كشور را به طور كامل داريم.
سخنگوي دولت تصريح كرد: زبان تهديد جايي در تصميم‌گيري‌هاي ما ندارد و روزي كه قرار باشد از كشور دفاع كنيم، همه ملت اين كار را مي‌كند.
رمضان‌زاده در پاسخ به اين سوالي در مورد برگزار نمودن انتخابات يا امتناع از آن در صورت عدم سلامت انتخابات بيان داشت: بناي دولت اين بوده كه فضاي سالم رقابتي و داوطلبانه براي همه شركت‌كنندگان در انتخابات فراهم شود و اين اعم از امكانات رسانه‌اي، عدم تضييع حقوق و عدم اعمال فشار به آنها است و با شناختي كه از كانديداها داريم فكر مي‌كنيم كه دليلي براي رد صلاحيت نيست.
سخنگوي دولت بر حضور گسترده جوانان در انتخابات و انتخاب آزادانه آنها تاكيد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رمضان زاده همچنين در پاسخ به سؤالي در مورد استفاده برخي از كانديداها رياست جمهوري و احزاب از اصل 15 قانون اساسي و دامن زدن به قوميت گرايي و سخنان شخص رمضان‌زاده راجع به راي 3 ميليوني كردها و اينكه اين راي به هر كسي داده نمي‌شود، بيان داشت: ما در دولت بر اين باوريم كه به گونه‌اي رفتار شود كه توازن توسعه در كشور ايجاد شود و همه ايرانيان بتوانند از حقوق خود برخوردار باشند و براي همين اصل توازن منطقه‌اي در بودجه‌ها را مدنظر داشته‌ايم و نيز در قانون اساسي زمينه‌سازي درمورد اصل 85 قانون اساسي و توازن اقتصادي مورد توجه بوده است.
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص سخنان وزير امور خارجه آمريكا در مورد آغاز ديپلماسي با ايران بيان داشت: ما هميشه اعلام كرده‌ايم كه مذاكره اصلي است كه دنبال مي‌كنيم، اما در شرايط خاص خود و نمي‌توان براي مذاكره تهديد كرد بلكه بايد ادبيات كار برده شده در مورد ما عوض شود.
رمضان زاده در خصوص بودجه 84 گفت: ما بر مبناي كار كارشناسي بودجه را به مجلس ارائه كرديم و از تمام اجزاء آن دفاع مي‌شود اما ابهاماتي در خصوص برخي تبصره‌ها وجود داشت كه لازم است جلسات تعاملي مجلس و دولت شكل گيرد.
وي تصريح كرد: چنانكه گفته ‌شود برخي تبصره‌ها بودجه‌اي نيست، خود ما نيز وجود چنين مسئله‌اي را قبول داريم اما به دليل كمبود زمان و عدم امكان تغيير لايحه بودجه اين كار صورت نگرفت.
رمضان زاده در پاسخ به اين سؤال كه كاهش بودجه دفاعي كشور دليل بر عملي نبودن تهديدات است يا دليل بر سرمايه‌گذاري كافي طي سالهاي قبل گفت: كار ما در مورد بودجه دفاعي كشور براساس كار كارشناسي وزارت دفاع و سازمان مديريت بوده است و معتقديم كه تهديدات غيرعملي است و با هدف تحت فشار گذاشتن اقتصاد ما صورت مي‌گيرد و اينكه ما منابع خود را بجاي اين كه به سمت پروژه‌هاي غير اقتصادي ببريم در بخش دفاعي به كار گيريم.
سخنگوي دولت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد اقدامات دولت براي كاهش احتمال دخالت دولت در انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: وزارت كشور از هم اكنون اقدامات خود را در سطح مناطق و استان‌ها و شهرها آغاز كرده و تمام فعاليت‌هاي تبليغاتي مربوط به انتخابات تحت نظر هستند تا اگر مورد تخلفي وجود داشته به مراجع ذيربط اعلام شود.
وي گفت: اميدواريم كه شاهد تخلفي ازناحيه مقامات حكومتي نباشيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18003

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رمضان زاده: در مذاكرات هسته‌اي با اروپايي‌ها به نتيجه نرسيده‌ايم، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016