سه شنبه 27 بهمن 1383

حمايت جمهوري خواهان دمكرات و لائيك از اعتصاب غذاي شش تن از زندانيان سياسي زندان رجائي شهر

هم ميهنان و همراهان گرامی !
بيش از 20 روز از اعتصاب غذاي شش تن از زندانيان سياسي زندان رجائي شهر(گوهردشت) سپری ميشود. بينا داراب زند، ارژنگ داوودي، حجت زماني، مهرداد لهراسبي، دكتر فرزاد حميدي و جعفر اقدامي زندانياني هستند كه از تاريخ پنجم بهمن 1383 برابر با بيست و چهارم ژانويه سال 2005 ميلادي در اعتصاب غذا بسر مي برند.
تفكيك جرائم وپايان دادن به نگهداري زندانيان سياسي در ميان زندانيان دارای جرم جنائي، رعايت حقوق بشر در ايران و بازديد سازمانها و نهادهاي حقوق بشري از زندان رجائي شهر و رسيدگي به شرايط وحشتناك آن زندان از خواستهاي بر شمرده اين زندانيان است.
هم اكنون امنيت جاني زندانيان سياسي كه در زندانهاي كشور در بند هستند، به يكي از محوري ترين خواسته های آنان و خانواده هايشان تبديل شده است. به موازات اعمال فشار و ازار زندانيان سياسی، فشار به خانواده های انها با هدف وادار کردن اين خانواده ها به سکوت در مورد نقض حقوق بشر در زندانها و سرنوشت فرزندانشان، شدت بيشتری پيدا کرده است.
دلهره و هراس از توطئه مرگ جزئي از لحظات سخت اسارت اين زندانيان است كه از ابتدائي ترين حقوق انساني خود در زندانهاي رژيم محروم مانده اند واعتصاب رابه عنوان تنها شيوه دفاع از خود برگزيده اند.
هم ميهنان، همراهان!
در آستانه برگزاري شصت و يكمين اجلاس كميسيون حقوق بشر سازمان ملل در روز 15 مارس 2005 در ژنو بسر مي بريم و اين در حاليست كه جمهوري اسلامي بی توجه به قطعنامه هاي پيشين كميسيون حقوق بشر مبني بر محكومیت رژيم، همچنان بر روزنامه نگاران، هنرمندان و فعالين سياسي ميتازد و آنان را به سياهچالهاي جهنمي خود روانه ميكند.
با تلاش هاي خود صداي اعتصابيون زنداني را به مجامع مترقي و نهادهاي حقوق بشري، رساتر از پيش برسانيم.
شوراي هماهنگي جمهوريخواهان دمكرات و لائيك ضمن حمايت از خواستهاي اعتصابيون زنداني كه در دفاع از جان و حقوق خود بپا خواسته اند، در جهت انعكاس خبر اين اعتصاب غذا و جلب حمايت سازمانهاي بين المللي ميكوشد و خواهان آزادي بي قيد و شرط كليه زندانيان سياسي عقيدتي و دگرانديشان در كشور است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين راستا ما از همه كوشندگان اين جنبش، همراهان و نهادهاي مترقي ايراني و غير ايراني خواستاريم كه با مراجعه به كميسيون هاي حقوق بشر، پارلمان هاي كشورهاي محل اقامت خود و سازمان عفو بين الملل و همچنين ارسال نامه به كميسيون حقوق بشر سازمان ملل در رابطه با اجلاس آتی آن، تهيه ي طومارهاي اعتراض به نقض حقوق بشر و همچنين اشكالي از قبيل تحصن و اعتصاب غذاي حمايتي به سهم خود توجه جهانيان را به تداوم نقض حقوق بشر در ايران جلب كرده و خواهان اعمال فشار به رژيم ارتجاعي جمهوري اسلامي در جهت آزادي بي قيد و شرط كليه زندانيان سياسي عقيدتي، لغو شكنجه و مجازات اعدام در ايران و بازديد بلاواسطه و بدون فيلتر حكومتي از زندانهاي جمهوری اسلامی گردند.
نگذاريم مسئله نقض حقوق بشر در سايه چانه زني هاي هسته اي رنگ ببازد و به مسئله اي درجه دوم تبديل شود.
بدون شك تلاش يكايك ما در دفاع از حقوق بشر و ارزشهاي دمكراتيك و انساني ميتواند نمودي ازمبارزه ي پيگير ما براي استقرار دمكراسي در آينده ايران باشد.
شوراي هماهنگي جمهوريخواهان دمكرات و لائيك
13.02.2005

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18362

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمايت جمهوري خواهان دمكرات و لائيك از اعتصاب غذاي شش تن از زندانيان سياسي زندان رجائي شهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016