چهارشنبه 5 اسفند 1383

وزير امورخارجه: تصميم ما ادامه غني‌‏سازي است، ايلنا

- سياست‌‏هاي آمريكا در منطقه در جهت تقويت منافع اسرائيل است

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير امورخارجه كشورمان گفت: مذاكرات ايران با اروپا اواسط ماه مارس ادامه خواهد داشت و ارزيابي ايران در اين زمان چگونگي ادامه همكاري با اروپا را تعيين خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، "سيد كمال خرازي" امروز پس از نشست هيأت وزيران، گفت: ارزيابي ايران در اواسط مارس اعلام خواهد شد كه اين ارزيابي بسيار تعيين‌‏كننده است كه مذاكرات به چه صورتي پيش رود.
وي در پاسخ به سؤالي در خصوص احتمال همكاري اروپا با آمريكا براي توقف كامل غني‌‏سازي در ايران، گفت: آنها نمي‌‏توانند چنين تصميمي بگيرند. اين ما هستيم كه تصميم مي‌‏گيريم و ما هم تصميم داريم كه غني‌‏سازي را ادامه دهيم.
خرازي افزود: در حال حاضر مشغول مذاكره براي پيدا كردن فرمولي جهت برطرف‌‏كردن نگراني‌‏هاي آنها هستيم تا اطمينان دهيم كه ما به سمت توليد سلاح هسته‌‏اي نخواهيم رفت و مسلماً چنين تصميمي نداريم.
وزير امور خارجه، علت نزديكي آمريكا به اتحاديه اروپا را شكست سياست‌‏هاي يك‌‏جانبه‌‏گرايانه آمريكا در عراق دانست و گفت: افتضاحات آمريكا در عراق با عكس‌‏العمل جهاني مواجه شد و سياست‌‏هاي اخير آمريكا نوعي بازگشت به سمت متحدان خود است.
وي افزود: آنچه مهم است، اين است كه محور اصلي طرح‌‏هاي آمريكا براي منطقه ما از جمله در لبنان، سوريه، عراق و ديگر جاها كمك به اسرائيل است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خرازي تصريح كرد: آمريكا به هر قيمتي كه براي جهان اسلام تمام شود، در جهت فراهم‌‏ساختن شرايط براي اسرائيل است و به همين دليل نيز در جهان اسلام عكس‌‏العمل‌‏هاي شديدي نسبت به سياست‌‏هاي آمريكا وجود دارد.
وي افزود: افكار عمومي همه جهان عليه سياست‌‏هاي آمريكاست و كسي از آمريكا حمايت نمي‌‏كند و اتحاديه اروپا نيز حمايت همه‌‏جانبه‌‏اي از سياست‌‏هاي آمريكا انجام نمي‌‏دهد. آمريكا در چنين شرايطي است و براي جبران اشتباهات عراق و منطقه به سمت متحدان خود بازگشته است تا شكست‌‏هاي خود را جبران كند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18662

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير امورخارجه: تصميم ما ادامه غني‌‏سازي است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016