جمعه 7 اسفند 1383

بوش و پوتین گفتند درباره ایران اهداف مشترکی دارند، ايسنا

روسای جمهوری روسیه و آمریکا روز گذشته پس از نشستی در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی تاکید کردند که آنها اهداف مشترکی در این باره که ایران و کره شمالی نباید تسلیحات کشتار جمعی در اختیار داشته باشند دارند .
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر پوتین و جرج بوش روسای جمهوری روسیه و آمریکا روز گذشته در نشستی در براتیسلاوای اسلاوکی درباره موضوعاتی همچون امنیت ، عدم گسترش تسلیحات کشتار جمعی و مبارزه علیه تروریسم بحث و گفتگو کردند .

دو طرف همچنین در باره مشکلات منطقه ای از جمله ، عراق ، ایران ، افغانستان ، کره شمالی و خاور میانه بحث و گفتگو کردند .

بنابراین گزارش در این نشست که هفتمین نشست روسای دو کشوربود روابط اقتصادی و تجاری از جمله الحاق روسیه به سازمان تجارت جهانی بررسی شد .

پس از این نشست دو طرف در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا دراین کنفرانس خبری مشترک ضمن ابراز نگرانی از روند دموکراسی درروسیه گفت : دموکراسی در کل مسائل خاصی را مانند حاکمیت قانون و حمایت از اقلیتها و آزادی مطبوعات و بیان مخالفتهای سیاسی دربردارد . ما درباره تعهد روسیه به پایبندی به این اصول جهانشمول نگران هستیم .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این کنفرانس خبری ضمن ابراز رضایت از نتایج این نشست گفت : مشکلات اقصادی در مرکز گفتگوهایش با بوش بود .

رئیس جمهوری روسیه با بیان این مطلب که متقاعد شده است کار مشترک کشورش با آمریکا موفقیت آمیز خواهد بود گفت در این نشست برروی انرژی بحث و گفتگو شد .

از سویی اینترفاکس گزارش داد : روسای جمهوری روسیه و آمریکا با انتشار بیانیه ای مشترک در زمینه همکاری امنیت هسته ای اعلام کردند : روسیه و آمریکا همکاری مشترکی در مبارزه با تهدیدات تروریستی خواهند داشت .

در این بیانیه آمده است : ما مسئولیت ویژه ای برای امنیت علیه تسلیحات هسته ای و مواد هسته ای و برای جلو گیری از افتادن چنین تسلیحات و موادی به دست تروریسم بر دوش داریم .

رهبران روسیه و آمریکا در این بیانیه خاطر نشان کردند : سیستم های امنیتی سایت های هسته ای روسیه و آمریکا بایدمطابق با شرایط جدید باشند و باید در شرایط جدید مبارزه علیه تهدیدات تروریستی را شدیدتر کرد .

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18732

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش و پوتین گفتند درباره ایران اهداف مشترکی دارند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016