دوشنبه 17 اسفند 1383

جلايي‌‏پور: جنبش اصلاحي حركتي انقلابي نيست، ايلنا

- حضور"معين" به عنوان كانديداي رياست‌‏جمهوري حركتي بسيار جسورانه و قابل تحسين است
- تندروها در شوراي هماهنگي از نتيجه‌‏دادن كار افراد عاقلي مثل "ناطق‌‏نوري"جلوگيري مي‌‏كنند

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي، گفت: جنبش اصلاحي، حركتي تدريجي است كه به ثمر نشستن آن طول مي‌‏كشد و انسان‌‏ها را خسته مي‌‏كند.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حميدرضا جلايي‌‏پور در جلسه پرسش و پاسخ با عنوان "انتخابات، اصلاحات، آينده" كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشكده عمران دانشگاه خواجه نصير الدين‌‏طوسي برگزار شد، در مورد پيشنهاد احمد زيدآبادي مبني بر معرفي كانديدا از سوي جريان‌‏هاي ملي-مذهبي، جبهه ملي، دفتر تحكيم وحدت و نظاير آن، گفت: به نظر مي‌‏رسد كانديداي مناسبي كه امكان طرح آن هم وجود داشته باشد، از سوي اين نيروها معرفي نشده است، اما ما اميدوار هستيم كه بتوانند كانديداي مناسبي را معرفي كنند.
وي با مثبت ارزيابي كردن تشكيل شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: حركت مثبتي از سوي آقاي ناطق‌‏نوري صورت گرفته بود، اما به دليل افراط تندروها فعاليت‌‏هاي آدم عاقلي مثل ناطق نوري هم بي‌‏نتيجه ماند.
جلايي‌‏پور در پاسخ به سوالي در مورد دلايل حضور در انتخابات، گفت: فضاي رقابتي و انتخاباتي به توسعه نظام حزبي كه نياز اين كشور است، كمك مي‌‏كند. در واقع هر انتخاباتي باعث پر و بال گرفتن و قدرت گرفتن تمام احزاب است.
وي تصريح كرد: دمكراسي نياز مهم اين كشور است و چيزي نيست كه بشود آن را از خارج وارد كرد. جنبش اصلاحي حركتي تدريجي است و برخلاف جنبش‌‏هاي انقلابي به صورت ناگهاني اتفاق نمي‌‏افتد، بلكه آرام آرام به جلو حركت مي‌‏كنند، اما آنچه را كه بدست آوردند تثبيت مي‌‏كنند.
وي در پاسخ به سوال دانشجويي مبني بر اين كه "دليل عدم همراهي نيروهاي ملي-مذهبي با اصلاح‌‏طلبان اين است كه آنها نمي‌‏خواهند با عده‌‏اي جنايتكار همراه شوند"، گفت:

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اگر منظورتان از جنايت‌‏، كارهايي است كه من و امثال من در انقلاب كرده‌‏ايم، كه ما به آنچه كرده‌‏ايم افتخار مي‌‏كنيم، اما اگر كسي از اصلاح‌‏طلبان كاري كرده، مثل اين كه كسي را شكنجه و اذيت كرده، اگر نيروهايي اين مسايل را بدانند و آن را اعلام نكنند، خودشان جنايتكار هستند.
عضو شوراي مركزي جبهه مشاركت ايران اسلامي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا حضور معين به عنوان كانديداي رياست جمهوري در حالي كه دو بار از وزارت علوم استعفاء داده است، مي‌‏تواند مفيد باشد، اظهار داشت: آقاي معين در مقطع وقوع حادثه كوي دانشگاه قاطعانه‌‏ترين برخوردار كرد و بهترين كاري كه مي توانست بكند، استعفاء بود و حضور ايشان به عنوان كانديداي رياست جمهوري حركتي بسيار جسورانه و قابل تحسين است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19083

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلايي‌‏پور: جنبش اصلاحي حركتي انقلابي نيست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016