دوشنبه 17 اسفند 1383

حاتم قادري: حقوق بشر مهم‌ترين دستاورد بشر و نهفته در مناسبات سياسي و فرهنگي است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي


حاتم قادري، اظهار داشت كه حقوق بشر مهم‌ترين دستاورد بشر و نهفته در مناسبات سياسي و فرهنگي است.


به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حاتم قادري، استاد دانشگاه در روز دوم همايش حقوق بشر، گذار از جهان تكليف با اشاره به ديدگاه‌هاي موجود درباره ماهيت بشر گفت: ‌با توجه به تمام خصوصيات فيزيكي، تكنولوژيكي و بيولوژيكي انسان‌ها نمي‌توان مطمئن بود كه بشر در آينده نيز همين خصوصيات را به همراه خواهد داشت يا وضعيت تكاملي‌تري پيدا خواهد كرد.


قادري در بخشي از سخنان خود به حقوق بشر اشاره كرد و آن را مهم‌ترين دستاورد بشر دانست و گفت: حقوق بشر امر پويايي است كه درون مناسبات سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي ما نهفته است.


وي در ادامه با اشاره به وجود نوعي تنبيه بدني از وجود خشونت بدني در جوامع انساني انتقاد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قادي تصريح كرد كه اديان معتقدند انسان مخلوق خداي يگانه است و مخلوقات بر اثر يگانگي او تساوي حقوقي هم دارند و اين موضوع حقوق بشر و اديان است.


وي گفت: اديان از انسان صحبت مي‌كنند و بلافاصله مبحث آنها به مومن و فرد ايمان آورنده بر مي‌گردد.


قادري به نامه امام علي (ع) به مالك اشتر كه به او توصيه كرده بود مردم يا برادران ديني تو هستند يا انسان هستند، اشاره و نگراني امام (ع) را براي مردم مصر مطرح كرد و در بخشي از سخنانش گفت: اديان الهي، خير و شر و رستگاري انسان‌ها را بخشي از پوشش‌هاي روحي و رواني و يا موهبتي الهي مي‌دانند.


وي در ادامه سخنانش براي اين كه حقوق بشر در اديان جاي بگيرد گفت: ميان هستي، ايمان طلبي و معناجويي خلقت و هستي، دين، تكاليف و تشويقات بايد تمايز قائل شويم و آنها را نبايد يكسان قرار دهيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19086

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حاتم قادري: حقوق بشر مهم‌ترين دستاورد بشر و نهفته در مناسبات سياسي و فرهنگي است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016