دوشنبه 1 فروردین 1384

رامسفلد: هواپيماي تجسسي از وزارت دفاع آمريكا در حريم هوايي ايران پرواز نكرده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران در جهان


دونالد رامسفلد مدعي شد، هرگز مجوز پرواز هواپيماهاي تجسسي آمريكا را براي جاسوسي درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران صادر نكرده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، دونالد رامسفلد، وزير دفاع آمريكا كه با شبكه‌ي تلويزيوني اي‌.بي.‌سي گفت‌و‌گو مي‌كرد، مدعي شد: اين مساله را بررسي كرده‌ام و مي‌دانم هيچ يك از هواپيماهاي آمريكا كاري را كه ايران مي‌گويد، انجام نداده‌اند.

وي در ادامه‌ي اين ادعا افزود: تحقيقاتي كه ما قادر به انجام آن بوده‌ايم، نشان مي‌دهد كه اين اتهام عمدا و يا سهوا اشتباه است و اين امكان وجود دارد كه اين اقدام، فعاليت از سوي نيروي هوايي اين كشور بوده كه توسط عناصري دولتي و بدون هماهنگي با ديگر عناصر دولت صورت گرفته است.

رامسفلد در پاسخ به اين سوال كه آيا هرگز به نيروي نظامي آمريكا اجازه پرواز بر فراز ايران را داده است يا خير؟ گفت: فكر نمي‌كنم اين كار را كرده باشم، اما نمي‌دانم(!) بايد اين مساله را بررسي كنم و نمي‌دانم در صورتي كه متوجه شوم اين كار را كرده‌ايم به آن پاسخ خواهم داد يا خير(!) اما معتقد نيستم كه چنين كاري را كرده باشيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است آژانس‌هاي اطلاعاتي آمريكا چنين پروازهايي را سازمان‌دهي كرده باشند؟ گفت: نمي‌توانم از جانب آژانس‌هاي اطلاعاتي صحبت كنم، اما تا آنجايي كه مي‌دانم اين طور نيست.

وزير دفاع آمريكا همچنين نسبت به گزارش‌هايي مبني بر شكايت ايران به آمريكا درباره‌ي پرواز هواپيماهاي جاسوسي بر فراز آسمان اين كشور اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: درباره‌ي چنين اعتراضي اطلاعي ندارم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/19561

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رامسفلد: هواپيماي تجسسي از وزارت دفاع آمريكا در حريم هوايي ايران پرواز نكرده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016