دوشنبه 15 فروردین 1384

نهضت امامت زنان در نماز جمعه ادامه دارد، بازتاب

Emam Zan.jpg

براي دومين بار در هفته گذشته، نماز جمعه توسط يک زن و با حضور مردان و زنان به صورت مختلط اقامه شد.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، نماز جمعه مزبور توسط خانم «نقيه جاکسون»، 25 ساله، از اهالي بوستن آمريکا، در شهر بوستن اقامه شد.
برنامه‌ريزي براي اقامه نماز جمعه مزبور توسط خانم «آسره نعماني» که از نويسندگان سابق روزنامه معروف «وال‌استريت ژورنال» مي‌باشد، صورت گرفته است. وي روز چهارشنبه گذشته، پيش از برپايي نماز جمعه اخير، امامت نماز جماعت را براي تعداد محدودي از نمازگزاران در شهر مزبور را عهده‌دار بود.
وي اظهار کرده است که زنان بايد به حقوق بيشتري دست يابند. وي همچنين اعتراف کرد که برخي از نامه‌هاي تهديدآميز را دريافت کرده است، ولي تاکيد نمود که ما به کار خود ايمان داريم.
برگزاري نماز جمعه مختلط توسط خانم «امينه ودوود» در دو هفته پيش در نيويورک و به دنبال آن حرکت‌هاي سازماندهي شده در آمريکا و اروپا با برگزاري دومين نماز جمعه توسط يک زن ديگر و افتتاح مسجد ويژه زنان در هلند و به تازگي درخواست يکي از زنان مسلمان براي اقامه نماز جماعت در يکي از مساجد ايتاليا، نشان از حرکت سازماندهي شده جديد براي ايجاد بحران در يکي از مهم‌ترين ارکان اسلامي دارد.
يکي از روزنامه‌هاي ايتاليا در خبري اعلام کرد که خانم «نعيمه گوهاني»، 30 ساله، که يک پرستار ساکن ناحيه توسکاف از نواحي رم است، اخيرا درخواستي مبني بر امامت يکي از مساجد منطقه محل سکونت خود داده و تاکيد کرده است، هنگامي که يک زن بهتر از ديگران مي‌تواند نماز را اقامه کند، طبيعي است که بايد امامت نماز را عهده‌دار شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گفتني است، حرکت‌هاي اخير با پوشش رسانه‌اي وسيع شبكه‌هاي ماهواره‌اي دنيا و همچنين واكنش بسياري از علماي جهان اسلام مواجه شده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20099

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نهضت امامت زنان در نماز جمعه ادامه دارد، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016