دوشنبه 22 فروردین 1384

شيرين عبادي : " شهرام اعظم " را هيچگاه نديدم و نمي‌شناسم، ايرنا

" شيرين عبادي " يكي از وكلاي پرونده "زهرا كاظمي" خبرنگار ايراني‌الاصل مقيم كانادا اعلام كرد كه هيچگاه " شهرام اعظم " را نديدم و نمي‌شناسم.

" شهرام اعظم" در حالي كه از كشور كانادا تقاضاي پناهندگي كرده‌است، در مصاحبه‌اي در شهر اتاوا ادعا كرد كه به‌عنوان نخستين پزشك معاينه‌كننده "زهرا كاظمي" خبرنگار ايراني‌الاصل مقيم كانادا، شاهد آثار شكنجه در بدن وي بوده‌است.

خانم عبادي يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار اخبار اجتماعي ايرنا درباره ادعاي شهرام اعظم و اظهارات وي ، ضمن تاكيد بر اينكه شخصا وي را درهيچ جا نديده و نمي‌شناسد افزود: نكته جديدي در اظهارات آقاي اعظم نيست و من نمي‌دانم كه اين همه دادوقال چرا بوجود آمده‌است.

وي گفت : پرونده زهرا كاظمي حكايت از آن دارد كه خانم كاظمي صحيح و سالم وارد زندان اوين شد و بعد از چهار روز با ضربه مغزي او را در حالت كما از زندان اوين به بيمارستان بقيه‌الله بردند و در آنجا فوت كرد.

وي افزود: طبق گزارش پزشكي قانوني ، دو نقطه در جمجمه وي ترك خورده كه همين امر موجب فوت او شده‌است و اين موارد در گزارش كميسيون اصل ‪۹۰‬ مجلس شوراي اسلامي و گزارش هيات منتخب رياست جمهوري نيز منعكس است .

وي ، به درازا كشيده شدن رسيدگي به اين پرونده را مهم‌تر از همه اينها دانست و گفت: بيش از هشت ماه است كه نسبت به راي دادگاه بدوي اعتراض كرده‌ام، توضيحات مفصلي درلايحه اعتراضيه نوشته‌ام اما تاكنون اقدامي به عمل نيامده و تاكنون هيچ احضاريه‌اي به دست من و يا ساير همكارانم نرسيده‌است.

وي افزود: اين پرونده بسيار روشنتر و صريح تر از آن است كه بخواهند به بهانه اخذ توضيح از وكلا باز هم پاسخ به اعتراضيه را به تعويق اندازند ، و مصرانه درخواست دارم تا نواقص رسيدگي پرونده كه مفصلا در دادگاه عنوان شده برطرف شود، از شهودي كه نام برده‌ام استماع گواهي شود. و مسلم بدانيد حقيقت به خوبي آشكار و روشن خواهد شد.

"زهرا كاظمي" خبرنگار- عكاس ‪ ۵۴‬ساله ايراني كه براي مطبوعات كانادا فعاليت مي‌كرد، دوم تيرماه سال ‪ ۱۳۸۲‬در حين تهيه عكس در مقابل زندان اوين بازداشت و بيستم تيرماه خبر مرگ وي به علت آنچه بعدا " ضربه مغزي بر اثر برخورد سر با جسم سخت " اعلام گرديد، منتشر شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اولين جلسه دادگاه رسيدگي به اين پرونده، ‪ ۱۵‬مهرماه همان سال و به رياست قاضي "غنيمي" در مجتمع جنايي تهران برگزار شد كه در آن سفير كانادا و دهها خبرنگار داخلي و خارجي ، در جلسه حضور داشتند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20898

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادي : " شهرام اعظم " را هيچگاه نديدم و نمي‌شناسم، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016