شنبه 27 فروردین 1384

نخست وزير اسرائيل: برنامه اي براي حمله به ايران نداريم، آفتاب

نيويورك تايمز: نخست وزير اسرائيل كه براي ملاقات با مقامات آمريكايي در واشنگتن به سر مي برد گفت: علي رغم نگراني فزاينده اسرائيل در مورد برنامه هاي هسته اي ايران، تل آويو برنامه اي براي حمله به ايران ندارد و خواهان همكاري بين المللي براي حل اين مسأله است. وي در عين اضافه كرد: اسراییل در كسب اطلاعات لازم در اين خصوص با آمريكا همكاري مي كند.

آريل شارون در گفت و گو با سي ان ان اضافه كرد: «بايد ائتلافي به رهبري آمريكا و از ميان كشورهايي كه به تهديد ايران واقف هستند تشكيل شود تا فشار لازم بر ايران اعمال گردد.»

وي در عين حال، حمله يكجانبه اسرائيل به ايران را محتمل ندانست و اضافه كرد: اسرائيل، رهبري اين جريان عليه ايران را به عهده ندارد اما در كسب اطلاعات لازم در اين خصوص با آمريكا همكاري مي كند.

نخست وزير اسرائيل همچنين از تأييد مواضع برخي مقامات اسرائيلي در مورد دستيابي ايران به سلاح هسته اي در چند ماه آينده خودداري كرد و افزود: ايران تا چند سال ديگر به سلاح هسته اي دست خواهد يافت و در ماه هاي آتي، حل «مشكلات فني» در ساخت بمب هسته اي را مورد توجه قرار خواهد داد.

وي «‹نقطه غيرقابل بازگشت» در برنامه هاي هسته اي ايران را زماني خواند كه متخصصان ايراني بتوانند مشكلات باقيمانده براي ساخت بمب را حل كنند.

نخست وزير اسرائيل، اين زمان را چندان دور ندانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال، دولت بوش بار ديگر بر تعهد اين كشور در به كارگيري ديپلماسي براي مقابله با دستيابي ايران به سلاح هاي هسته اي تأكيد كرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21091

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نخست وزير اسرائيل: برنامه اي براي حمله به ايران نداريم، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016