شنبه 10 اردیبهشت 1384

نامه 140 تن از فعالان دانشگاه علم و صنعت خطاب به رئيس‌‏جمهوري در اعتراض به ردصلاحيت هاي گسترده در انتخابات انجمن اسلامي، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

140 تن از فعالان دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به ردصلاحيت هاي گسترده در انتخابات انجمن اسلامي، نامه‌‏اي را خطاب به رئيس‌‏جمهوري صادر كردند.
به گزارش "ايلنا"، در قسمتي از اين نامه آمده است: گرچه مي‌‏دانيم مدت‌‏هاست به مطالبات ما دانشجويان وقعي ننهاده‌‏ايد، اما باز از روي استيصال و سردرگمي، اميدواريم با ذكر وقايعي كه در مهد آزادي و گفت‌‏وگو پيش آمده است، خود، نگاهي منصفانه به عملكرد دولت خويش داشته باشيد.
اين نامه مي‌‏افزايد: جنبش اصلاحات بستر مناسبي براي پيوند دولت و ملت بود. طرح مطالبات تاريخي و وعده عملي كردن خواسته‌‏هاي ملي ايرانيان وسيله‌‏اي شد كه حماسه‌‏اي شگفت‌‏آور پديد آيد و نقش دانشجويان در ايجاد اين حماسه، بر همگان عيان است. توسعه سياسي، آزادي انديشه و بيان، بغض فرو خفته اي بود كه واگويي‌‏اش نويد آينده‌‏اي روشن را مي‌‏داد. آينده‌‏اي كه براي تصاحب آن، بسياري از دانشجويان هزينه‌‏هاي گزافي پرداخت كرده‌‏اند و شما حداكثر تأسف خورديد و هيچگونه عكس العملي براي رفع موانع تحقق مردمسالاري و آزادي از خود نشان نداديد.
در اين نامه تصريح شده است: رئيس جمهوري محترم؛ پس از آنكه در آذر ماه سال 81 در پي حمله عده اندكي دانشجويان مرتزق از رانت هاي قدرت به انجمن اسلامي دانشگاه علم و صنعت، - از جنس همان كساني كه به دو وزير شما تعدي كردند و در سالهاي 78 و 82 مغول وار به خوابگاه‌‏هاي دانشجويان حمله بردند و هماناني كه رئيس دانشگاهمان را به گروگان گرفتند، و جالب اينكه امروز اينان صلاحيت‌‏شان بيش از ماست - تا به امروز دانشجويان اين دانشگاه از حق مسلم خود مبني بر داشتن انجمني مستقل، منتقد و دانشجويي محروم بوده اند و به دليل عدم كفايت مديريت قبلي در اين سه سال هيچ حركت گره گشايي جهت بازگشايي انجمن، علي رغم تلاش‌‏هاي گسترده دانشجويان انجام نپذيرفته است . پس از تغيير در رأس هرم مديريتي دانشگاه، رئيس جديد قول مساعدت و همكاري جهت برگزاري انتخابات آزاد و منصفانه انجمن را داد و اين وظيفه را بر عهده هيأت سه نفره اي كه متشكل از معاونت دانشجويي ( دكتر بوترابي )، نماينده وزير دولت شما ( مهندس فهيمي پور ) و نماينده دفتر نهاد رهبري ( مهندس نقره كار ) است، محول نمود. پس از ثبت نام كانديداها ، از 86 نفر، 46 نفر رد صلاحيت شدند و جالب اينكه قريب به اتفاق كانديداهاي تأييد صلاحيت شده ( حدود 90 درصد ) از يك گرايش فكري و سياسي هستند و كمتر كسي از دانشجويان مستقل دانشگاه از تيغ تند نظارت غير قانوني و غير اخلاقي استصوابي اين هيأت سه نفره به سلامت عبور كرده است. گرچه اميدي به دفاع از حقوق خود توسط نماينده دفتر نهاد رهبري نداشته و نداريم، شگفت آنكه عملكرد نماينده دولت شما در اين هيأت بويي از دفاع از حقوق اوليه دانشجويان نبرده است و در يك دادگاه غير عادلانه و بدون حضور دانشجويان رد صلاحيت شده، انواع اتهام‌‏ها و افتراها به آنها كه هيچ حامي‌‏اي جز پشتوانه دانشجويي ندارند، وارد ساختند. ترس از قدرت حريف و از دست دادن جايگاه خويش و ذبح حقيقت به پاي مصلحت انديشي هاي بي پايه و اساس، به عنوان رويكرد دولت شما از ديد ما تلقي مي‌‏گردد. عجيب تر آنكه بسياري از كانديداهاي تأييد صلاحيت شده به دليل عضويت در ديگر تشكل‌‏ها حق كانديداتوري در انتخابات شوراي مركزي انجمن اسلامي دانشجويان را طبق اساسنامه انجمن اسلامي و آيين نامه تشكلهاي اسلامي ندارند. با توجه به اين مسايل شما به عنوان مسوول حسن اجراي قانون اساسي در كشور موظفيد در برابر اين بي‌‏عدالتي روشن و غير قابل انكار بايستيد و از حقوق شهروندان اين مرز و بوم دفاع كنيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين نامه ضمن اعتراض شديد از روند برگزاري اينچنين انتخاباتي، تأكيد شده است: از شما تقاضاي رسيدگي به تخلفات انجام شده در نحوه رد صلاحيت‌‏هاي غيرعادلانه اين هيأت ، به دليل توهين بزرگ روا شده به جامعه دانشگاهيان علم و صنعت را داريم و لذا لازم است كه براي تسريع در بازگشايي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علم و صنعت به شيوه قانوني گامي محكم و سريع برداريد. جناب آقاي خاتمي؛ تا دير نشده ثابت كنيد كه " به ملت خود دروغ نگفته ايد " ، ثابت كنيد كه شما " به آزادي و مردم سالاري معتقديد " ، از تضييع حقوق دانشجويان، كه " به حق از شما طلبكارند " ، جلوگيري كنيد. ثابت كنيد كه شما " همان بيد مجنوني هستيد كه از پهنه كوير، آزادگي، استقامت، راستي و درستي آموخته ايد " .

Copyright: gooya.com 2016