پنجشنبه 5 خرداد 1384

قضات هم در معرض شكنجه هستند!، بازتاب

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: دفاع يكي از مسئولان سابق ضابطان قضائي از عوامل ضرب و شتم دو تن از قضات، موجي از نارضايتي را در ميان قضات دستگاه قضائي ايجاد كرده است.

بنا بر اين گزارش، سال گذشته، پس از آن‌كه يك قاضي توسط نيروهاي ضابط در محله باغ فيض تهران، به دليل انتقاد از عملكرد ضابطان، مورد ضرب و شتم و دستگيري قرار گرفت و پس از آن، قاضي كشيك دادگستري نيز به دست همان نيروهاي ضابط بازداشت شد، موج شديدي از نارضايتي در ميان قضات دادگستري از عملكرد اين ضابط قضائي به وجود آمد.

اين اقدامات، در حالي صورت گرفت كه بازداشت و بازجويي قضات مطابق با قانون ممنوع است و مورد پيگرد قرار گرفتن آنان، تنها پس از لغو يا تعليق ابلاغ قضائي توسط دادسراي انتظامي قضات ممكن است.
پس از محاكمه ضابطان مذكور به اتهام بازداشت و ضرب و شتم دو تن از قضات حين انجام وظيفه، اين ضابطان به مجازات انفصال از خدمت محكوم شدند و حكم مذكور پس از رسيدگي توسط دادگاه تجديدنظر، قطعي شد.
با اين حال، مسئول سابق اين ضابط قضائي، تلاش‌هاي گسترده‌اي را براي مجازات نشدن ضابطان مذكور انجام داده و حتي براي جلب رضايت قضات ضرب‌وشتم‌شده، آنان را تحت فشار قرار داده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اين شرايط، سخنان مهم آيت‌الله شاهرودي در انتقاد از برخوردهاي غيرقانوني ضابطان قضائي، نقض حقوق شهروندي و شكنجه با استقبال گسترده قضات روبه‌رو شده است. اين سخنان كه پس از چند ماه از بي‌حرمتي به قضات توسط ضابطان ايراد شده، اعتبار و اقتدار قضات دستگاه قضائي را احيا كرده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23203

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'قضات هم در معرض شكنجه هستند!، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016