جمعه 20 خرداد 1384

ديپلماتها: بازرسان آژانس براي تاييد تعليق فعاليتهاي غني‌سازي اورانيوم وارد ايران شدند، خبرگزاري فارس

ديپلماتها گفتند بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به منظور بازديد از تاسيسات زيرزميني و تاييد اينكه تهران همه فعاليتهاي مربوط به غني‌سازي اورانيوم خود را به حال تعليق درآورده است، وارد ايران شدند.

به گزارش خبرگزاري رويتر، كار در تاسيسات غني‌سازي اورانيوم در نطنز در مركز ايران از ماه نوامبر بر اساس توافق ايران با انگليس، فرانسه و آلمان به حال تعليق درآمده است.
ايران كه اعلام كرده برنامه هسته‌ايش تنها در جهت مقاصد صلح‌آميز است، تاكيد كرد تعليق برنامه‌هاي هسته‌اي در نطنز و مكانهاي ديگر تنها تا پايان ماه جولاي ادامه خواهد يافت كه سه كشور اروپايي متعهد شده‌اند تا آن زمان جزئيات امتيازات قابل ارائه به تهران را اعلام كنند.
ديپلماتها گفتند بازرسان آژانس خواستار تاييد اين مساله هستند كه ايران به تعهد خود براي تعليق غني‌سازي اورانيوم پايبند بوده است يا خير.
ديپلماتهايي كه نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گفتند ايران به مفاد تعهدنامه خود پايبند است.
آنها افزودند تهران به صورت مخفيانه به فعاليتهاي ساخت و ساز در نطنز به منظور آمادگي براي روزي كه ممكن است غني‌سازي را از سر بگيرد، ادامه مي‌دهد.
يك ديپلمات غربي گفت اين كار نقض تعهد تعليق غني‌سازي اورانيوم با اتحاديه اروپا نيست اما نشان مي‌دهد كه ايران «براي پيگيري غني‌سازي در نطنز جدي است.»
خبرگزاري فارس دوشنبه گذشته خبر ورود دو تن از بازرسان آژانس به ايران را اعلام كرده بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ماموريت اين دو تن به مدت 12 روز ادامه خواهد داشت و در اين مدت از سايت‌هاي مورد نظر بازديد مي‌كنند. با اتمام بازرسي‌هاي اين دو، تعداد بازرسي‌هاي انجام شده در ايران از زمان آغاز بررسي پرونده هسته‌اي ايران تاكنون به هزار و 194 نفر روز مي‌رسد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24153

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ديپلماتها: بازرسان آژانس براي تاييد تعليق فعاليتهاي غني‌سازي اورانيوم وارد ايران شدند، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016