شنبه 18 تیر 1384

اطلاعيه کميته برگزارکننده سمينار سراسري در کلن درباره کشتار زندانيان سياسي، در مورد برنامه سمينار، محل برگزاري و ....

اطلاعيه شماره 4

با درود به همه علاقمندان و سپاس بسيار از همياران سمينار سراسري زندانيان سياسي، گزارش پيشرفت روند کار سمينار تابستان 2005 را به اطلاع مي­رسانيم.

انتشار برنامه سه روزه سمينار

به همراه اين اطلاعيه، خلاصه برنامهٌ سه روزه سمينار تقديم علاقمندان مي­شود. در فهرست برنامه­ها، نام سخنرانان و هنرمنداني اعلام شده که حضورشان تاکنون قطعيت يافته است. کميته برگزارکننده در روزهاي آتي دفترچه­اي حاوي آخرين تغييرات، اطلاعات ضروري، چکيده­اي از سخنراني­ها و برنامه­هاي فرهنگي و هنري... منتشر خواهد کرد.

نگاهي کوتاه به برنامه سمينار، گستردگي استقبال و همياري چهره­هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي را بازمي­تاباند که نويدِ گردهم­آييِ پربار و سازنده­اي را در اين روزها مي­دهد. حضور بيش از 30 هنرمند و سخنران در برنامه­ها، به همراه اعلام همراهي و شرکت بسياري از چهره­هاي مبارز و پيشروي ايراني و خارجي در روزهاي سمينار، نشاندهنده ضرورتي است که طيف وسيعي از فعالين داخل و خارج از کشور را، در روزهاي برگزاري سمينار گردهم آورده است. کميته برگزارکننده و همه کساني که در برگزاري سمينار مي­کوشند، واقفند که استقبال و بازتابي چنين گسترده، بار مسئوليت همه دست اندرکاران سمينار را سنگين تر کرده است و به همين خاطر تلاش خود را دوچندان کرده­اند تا اين گردهم­آيي با کيفيتي شايسته نام رفيع جانفشانان و جان­باختگان راه آزادي، عدالت اجتماعي و سوسياليسم برگزار شود.

با توجه به کمبود وقت و تنوع موضوعات سمينار، از مجموع موضوعات پيشنهاد شده، به موضوعات: «خانواده­ها، فعالين و وابستگان زندانيان سياسي»، «تاثيرات جسمي و روحي زندان و شکنجه»، «سرکوب و اختناق در ايران: تلاش براي مستندسازي»، «مستندسازي: زندان در دوره سلطنت»، «شب همبستگي بين­الملي با زندانيان سياسي ايران» پرداخته خواهد شد و در روز آخر به «گزارش وضع کنوني و جمع­بندي» اختصاص خواهد داشت. برنامه هاي فرهنگي و هنري در طي روزهاي سمينار به صورت پوستر ها و بورشور مستقل در اختيار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

ارسال مقالات و نوشته­ها

به اطلاع علاقمندان مي­رساند که مهلت ارسال مقالات و يا متن سخنراني ها جهت ارائه در روزهاي سمينار به پايان رسيده است. با اين حال، مطالب دريافت شده مي­تواند در کتاب (يا کتاب­هاي) ويژه سمينار انتشار يابد و علاقمنداني که در چارچوب موضوعات سمينار هنوز مايل به انتشار مطالبشان هستند، مي­توانند مطالب خود را به آدرس­هاي اعلام­شده ارسال کنند.

تهيه پيراهن با آرم سمينار

به منظور يادبود سمينار سراسري زندانيان سياسي ايران پيراهني با طرح سمينار آماده شده است. متن چاپ شده بر روي پيراهن Iranian Political Prisoners 2005 انتخاب شده است تا بيانگر همبستگي با زندانيان سياسي ايران باشد. بهاي هر پيراهن 15 يورو مي­باشد که عوايد آن صرف هزينه­هاي برگزاري سمينار مي­شود. عرضه پيراهن در روزهاي سمينار پيش­بيني شده است ولي علاقمندان مي­توانند از هم اکنون براي تهيه پيراهن، با ارسال هزينه آن به حساب بانکي که در پايين اطلاعيه ذکر شده، ارسال آدرس پستي خود، آن را دريافت کنند. براي آدرس­هاي خارج از آلمان 2 يورو هزينه ارسال پستي افزوده مي­شود.

امکانات براي نگهداري کودکان شرکت­کنندگان

در روزهاي سمينار، پيش­بيني­هاي لازم براي نگهداري کودکان زير 12 سال انجام شده است. براي برنامه­ريزي دقيق­تر از خانواده­هاي شرکت­کننده در سمينار درخواست مي­شود که تعداد و سنين کودکان ­شان را براي کميته برگزارکننده ارسال کنند.

JUGENDHERBERGE
KÖLN-RIEHL
An der Schanz 14
50735 Köln

محل برگزاري سمينار و راهنماي مسير
مسير دستيابي به محل، در نقشه هاي زير نشان داده شده است:

با وسايل نقليه عمومي

از ايستگاه مرکزي قطار، مي توان از قطار شهري شماره 17 و 19 به جهت بوخهايمBuchheim يا خط 18 به طرف تيلنبروخ Thielenbruc تا بولتن اشترن اشتراسه Boltensternstraße استفاده کرد و از آنجا 5 دقيقه پياده تا محل سمينار فاصله دارد.

با اتوبوس و اتومبيل از مسير فرانکفورت و اوبرهاوزن

از طريق اتوبان 3، تقاطع اتوبان- کلن شرق- خروجي سنتروم را گرفته به سوبروکه Zoobrücke خواهيم رسيد. به محض گذشتن از رودخانه راين، از خروجي باغ وحش – فلورا ( Abfahrt Zoo/ Flora) راين اوفر اشتراسه Rheinuferstraße خارج مي شويم. مستقيم به سمت رودخانه راين رفته و سر چهارراه به سمت چپ پيچيده، سپس از انتهاي آکسا هوخ هاوسAXA-Hochhaus به سمت راست پيچيده که در انتهاي پارکينگ بزرگ محل سمينار قرار دارد.

به وسيله اتوبوس و اتومبيل از طرف آخن و کرفلد يا نويس

اتوبان 57 تا انتهاي اتوبان، بعد در خط چپ باقي مانده (جهت سوبروکه /نمايشگاه) بعد از 1500 متر قبل از سو بروکه Zoobrücke سمت راست پيچيده (جهت باغ وحش / فلورا Richtung Zoo / Flora) مستقيم از چهار راه گذشته به طرف راين اوفر اشتراسه Rheinuferstraße ، آنجا سر چراغ قرمز در سمت چپ قرار گرفته، بعد از 800 متر در انتهاي آکسا هوخ هاوس AXA-Hochhaus سمت چپ پيچيده ، در انتهاي پارکينگ بزرگ محل سمينار قرار دارد.

با اتوبوس و اتومبيل از طرف بن

از اتوبان 555، تقاطع -کلن جنوب- تا انتهاي اتوبان (جهت کلن سنتروم) ، در ميدان بزرگ (چهارراه بزرگ) سمت راست پيچيده (به جهت راين اوفر اشتراسه Rheinuferstraße )و همين خيابان را چندين کيلومتر ادامه داده تا به ساختمان بزرگ آکسا هوخ هاوس AXA-Hochhaus رسيد. سپس از انتهاي آکسا هوخ هاوس به سمت راست پيچيده، در انتهاي پارکينگ بزرگ محل سمنيار قرار دارد.

ثبت­نام در سمينار

همان گونه که در اطلاعيه­هاي قبلي ذکر شده است، براي برنامه­ريزي دقيق­تر و پيش­بيني­هاي لازم براي تدارکات، نياز به اعلام قبلي علاقمندان براي شرکت در سمينار داريم. به همين جهت درخواست مي­کنيم که علاقمندان هرچه زودتر ما را از تصميم خود، آگاه سازند. به ويژه با توجه به محدوديت ظرفيت سالن سخنراني­ها و جاي خواب رزرو شده، کميته برگزار کننده بايستي زمان کافي براي تدارک مناسب­تر و تغييرات لازم داشته باشد.

هزينه سه روز سمينار به همراه جاي خواب و غذا: 75 يورو

هزينه سه روز سمينار به همراه غذا: 40 يورو

علاقمندان مي­توانند مبلغ فوق را به حساب:

M., Esad
Sparkasse Leipzig
BLZ 860 555 92
Konto: 1800962521
----------------
Dialog
Postamt 1
Post Lagernd
04109 Leipzig / Germany
----------------
International:
(IBAN): DE12 8605 5592 1800 9625 21
(BIC): WELADE8LXXX

واريز کنند و از طريق Email و يا نامه، آدرس و امکان تماس خود را به کميته برگزارکننده اطلاع دهند تا امکان خبررساني و هماهنگي با آنان ميسر باشد.

کميته برگزارکننده سمينار سراسري درباره کشتار زندانيان سياسي در ايران

اول ژوئن 2005

Email: tondardialog@web.de
Internet: http://www.dialogt.net/seminar2005
Handy:
(0049) 0174 4912843
(0049) 0160 97743882

در روزهاي سمينار مي­توانيد علاوه بر شماره تلفن­هاي فوق با شماره تلفن زير با ما تماس بگيريد:
(0049) 0221 2870419
تلفن مذکور تنها در روزهاي سمينار قابل دسترسي است.

نمايشگاه زندان

کميته برگزاري قصد دارد که در طي سمينار سه روزه نمايشگاهي نيز در اين رابطه برپا دارد. ضمن تشکر و قدر داني از کليه دوستان عزيزي که تاکنون با ما همکاري کردند و از تمامي افرادي که قصد همکاري در اين زمينه را دارند تقاضا مي کنيم که در طي تماس با کميته برگزاري، آمادگي خودشان را اعلام دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين نمايشگاه شامل تمام موضوعاتي است که در ارتباط مستقيم با زندان و زندانيان سياسي سابق ايران قرار دارد:

1- عکس، نقاشي، طراحي و ...

2- کليه کارهاي دستي که توسط زندانيان سياسي سابق در زندان ساخته شده و در اختيار دوستان و خانوادهاي عزيزشان قرار دارد

3- نامه ها و مطالبي که از آنان به جا مانده است

4- نامه وداع اعدام شده گان به خانواده ها و وابستگانشان

5- عکس کليه مبارزيني که به دست رژيم شاه و جمهوري اسلامي اعدام شدند.

لازم به تذکر است که کليه اسناد و کارهاي دستي با مسئوليت کامل حفظ و نگهداري و بعد از نمايشگاه به دارندگان آنها باز گردانده خواهد شد.

در همين رابطه به ويژه از خانواده هاي محترمي که عزيزانشان را از دست داده اند و يا بستگانشان زنداني سياسي بوده اند، تقاضا داريم که عکس، کارهاي دستي، طراحي، نقاشي و ... از اين عزيزان را در اختيار کميته نمايشگاه زندان قرار دهند تا بدين طريق پيوند عميق تري با آنان برقرار شود و نگذاريم که گرد فراموشي بر نسلي از مبارزان و انقلابي ايران بنشيند و از ذهن ها پاک شود.

از قبل از همکاري همه دوستان تشکر مي کنيم.

Copyright: gooya.com 2016