چهارشنبه 29 تیر 1384

كنگره سازمان مجاهدين ششم مرداد، گفتگو با محسن آرمين، ايسنا

برخي نمي‌خواهند افتخار راهگشايي مسايل‌هسته‌يي و تامين منافع ايران به نام خاتمي نوشته شود

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

محسن آرمين درباره‌ي جلسه‌ي دوشنبه‌شب شوراي سياسي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي گفت كه اين جلسه‌ي به مباحث مطرح در كنگره اين سازمان اختصاص داشته است.

وي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، با ابراز اين عقيده كه انتخابات رياست‌جمهوري نهم با ساز و كاري ويژه و بي‌سابقه‌اي به حاكم شدن جريان ضداصلاحات با رويكردهاي افراطي انجاميد و روند يكپارچه شدن قدرت را كامل كرد، ادامه داد: اظهار نظرها و تصريحات پراكنده‌اي درباره‌ي سياست ‌ها، برنامه‌ها و خط مشي‌هاي آينده در عرصه‌هاي داخلي و خارجي از سوي افراد وابسته به جريان حاكم و محافل نزديك به اين جريان صورت مي گيرد كه نگراني‌هاي زيادي را برانگيخته است.

وي با بيان اين كه «با انتخابات رياست‌جمهوري نهم با شرايط نوين و پيچيده و در عين حال نگران‌كننده‌اي مواجهيم و احزاب و گروه‌هاي سياسي ناگزير بايد خود را بايد براي مواجهه با دور جديد آماده كنند»، خاطرنشان كرد: ششم مرداد گنگره‌ي سازمان به منظور تحليل شرايط جديد سياسي، بررسي روند موجود، وضعيت آينده و تعيين خط مشي و اصلي‌ترين محورهاي فعاليت سازمان در شرايط جديد برگزار مي‌شود.

سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي موضوع ديگر مورد بحث در سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را مساله‌ي هسته‌اي عنوان كرد و گفت: يكي از اولين آثار و نتايج انتخابات رياست‌جمهوري موج جديدي است كه اخيرا درباره‌ي موضوع انرژي هسته‌اي در كشور ايجاد شده است. در حالي كه مذاكرات با طرف اروپايي هنوز ادامه دارد و دولت خاتمي توانسته با اتخاذ روش‌هاي ديپلماتيك و ساز و كار مذاكره و گفت و گو ضمن جلوگيري از مواجه ساختن كشور با شرايط نامتعارف راهي به سوي تامين منافع و مصالح كشور بگشايد، اخيرا زمزمه‌هايي مبني‌بر تغيير روند فعلي در پروسه‌ي غني‌سازي اروانيوم مطرح شده است. برنامه‌هاي فشرده و تبليغات گسترده صدا و سيما درباره‌ي دستاوردهاي هسته‌اي و ضرورت ادامه آن ظاهرا در جهت فراهم آوردن شرايط ذهني جامعه صورت مي گيرد. ميزگردها و برنامه‌هاي اخير صدا و سيما به خصوص برنامه‌ي سه‌شنبه‌شب در بخش گزارش ويژه مويد اين نظر است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: كساني كه در دوران مديريت صدا و سيما از هيچ تلاشي براي سياه‌نمايي شرايط در دوره‌ي مسووليت اصلاح‌طلبان كوتاهي نكردند چندان علاقه‌اي ندارند كه افتخار راهگشايي در زمينه‌ي انرژي هسته‌اي و تامين منافع ايران به نام خاتمي نوشته شود. لذا اصرار آنان براي آغاز فعاليت اين كارخانه با اين هدف انجام مي شود كه بحران ناشي از چنين اقدامي به پاي دولت خاتمي ثبت شود تا فردا همچنان بهانه‌اي پيدا كنند كه از زير بار مسووليت خسارت‌هاي هنگفتي كه از اين بابت نصيب كشور خواهد شد و عقب‌نشيني‌هاي چشمگير و دادن امتيازات فراوان به ضرر منافع و مصالح ملي، شانه خالي كنند.

وي به خاتمي هشدار داد كه زير بار آنچه فشار مي‌خواند، نرود و گفت: تإكيد مي‌كنيم خاتمي با ادامه‌ي روند موجود، هر گونه تغيير در سياست‌هاي هسته‌يي كشور را به كساني محول نكند كه سياست‌هاي موجود را ناكارآمد و سازشكارانه مي دانند و همواره روش‌هاي قاطع و راديكال را در قبال جهان توصيه كرده‌اند.

آرمين در پايان گفت: يك ماه ديگر اين جريان قدرت را به دست مي گيرد و همه امكانات و لوازم را براي اثبات صحت ديدگاه‌هاي خود خواهد داشت و ملت و افكار عمومي در اين زمينه قضاوت خواهند كرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كنگره سازمان مجاهدين ششم مرداد، گفتگو با محسن آرمين، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016