جمعه 14 مرداد 1384

بيانيه نهضت آزادی ایران: آزادي اكبر گنجي كمترين هزينه براي امنيت ملي

واتقوا فتنة لاتصيبن الذين ظلموا منكم خاصه

شرايط براي كشورمان روز به روز بحراني‌تر مي شود و در ميان دهها مساله گوناگون، از انتخاباتي كه شائبه‌هاي فراواني در مورد چگونگي برگزاري آن وجود داشت تا اظهار نظرهاي نسنجيده و عملكردهاي نابخردانه در مورد مسائل مربوط به انرژي هسته‌اي، و در شرايطي كه ميهنمان بيش از هر زمان ديگر نيازمند آرامش و ثبات است، ناباورانه اين تحليل يا گمان تاييد مي‌شود كه گروهي در نظر دارند با استفاده از فضاي فراهم شده پس از اجراي موفقيت آميز پروژه‌‌هاي انتخابات مجلس هفتم‌ و رياست جمهوري، در آستانه مراسم تحليف وآغاز به كار رئيس جديد جمهوري با ايجاد بحرانهاي تازه زمينه را براي استفاده از قوه قهريه، به عنوان تاكتيكي جديد در خدمت استراتژي "النصر بالرعب" خويش فراهم سازند. رفتارهاي غيرقانوني، غيرعقلاني و نمايانگر لجبازي در پرونده اكبر گنجي، دستگيري وكيل پرونده قتلهاي زنجيره‌اي و عضو هيات مديره كانون وكلا و زمزمه‌هايي درباره بازداشت و برخورد با برخي ديگر از فعالان حقوق بشر و ترورمحكوم معاون دادستان تهران، قطعاتي از يك موزاييك هستند كه تكميل آن بزرگترين خطر را براي منافع وامنيت ملي و فرايند دموكراسي رقم خواهد زد.

نهضت آزادي ايران، همان گونه كه در بيانيه "تحليل پيامدهاي انتخابات رياست جمهوري" يادآور شد، بار ديگر به اقتدارگرايان هشدار مي دهد كه تحليل و برداشت آنان از شرايط جهاني با واقعيت ها فاصله‌ي بسيار دارد و بر خلاف نظركساني كه گمان مي كنند مرگ گنجي تنها منجر به چند تجمع و اعتراض داخلي خواهد شد، اين بار چشمهاي جهان به دلايل گوناگون به منطقه خاورميانه، بويژه ايران، دوخته شده است.

نهضت آزادي ايران،در راستاي انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر، مشفقانه به مقام رهبري ياد آور مي شود كه اظهار نظرهاي غير مسوولانه مبني بر اينكه شارع مقدس به ما اجازه دستيابي به بمب اتمي را مي‌دهد و ديگر اظهار نظرهاي تحريك آميز تداعي كننده بازگشت انديشه صدور انقلاب، همزمان با عملكرد بخشي از قوه قضائيه كه بي اعتنا به اصول اوليه حقوق بشر و ماجراجويانه، با محدوديت آفريني براي زندانيان عقيدتي و سياسي، بحران بين المللي براي ايران مي‌آفريند، اقدام گسترده تبليغاتي يك سازمان‌ غيررسمي و ناشناخته در جذب داوطلب براي عمليات به اصطلاح استشهادي و تحريكات، تشنجات و واكنش‌هاي نامناسب در كردستان كه موجب گسترش دامنه تشنجات در آن استان شده است، كشور عزيزمان را به سراشيبي غير قابل كنترل سوق مي‌دهد. برخلاف تصور بحران‌سازان، اين بحران فقط بعد داخلي نخواهد داشت تا بتوان آن را با برخوردهاي داخلي مهار كرد. امروز مساله حقوق بشر در جهان بسيار فراتر از دو واژه يا يك نمايش است و در وضعيتي كه بيگانگان منتظر فرصت براي تداوم و تكرار پروژه‌هاي افغانستان‌‌وعراق و دخالت در ايران هستند، ‌هيچ هديه اي براي آنان بهتر از نمايش چنين چهره خشن و بيرحمي در برابر ديدگان جهانيان از بنيادگرايي اسلامي و حاكمان نظام جمهوري اسلامي ايران نيست.

در صورتي كه ماجراي اكبر گنجي، فارغ از داوري درباره محتواي اظهارات و نوشته‌هاي وي، با مرگ او پايان يابد، تاييدكننده ادعاهاي گنجي و مسووليت آن بر عهده نهادهاي ذيربط در قوه قضاييه و مقام رهبري، به عنوان مسوول مستقيم اين قوه، خواهد بود .
امروزه در جهان به اندازه كافي متحجراني وجود دارند كه با حملات كور تروريستي، به نام اسلام، چهره نوراني اين دين رحماني را لكه‌دار كنند. اگر مدعي تداوم حكومت علوي هستيم بيش از ادعاي لفظي، نياز به التزام به سيره علوي در اعمال حاكميت داريم. علي (ع) خوارج را تا زماني كه دست به شمشير نبردند با ملايمت تحمل كرد. بنا بر نقلهاي مكرر در كتب سيره، بسيار رخ مي داد كه خوارج در مسجد كوفه در حضور جمع مردم به آن بزرگوار توهين مي كردند و امام علي (ع) فارغ از كينه توزي يا پرخاشجويي، به آرامي به آنان پاسخ مي گفت. گنجي از خوارج نيست و بر امام معصوم نشوريده است، شمشيري نيز برنكشيده و كسي را به شمشير كشيدن تشويق نكرده است. آيا در نظام علوي سزاي چنين فردي حبس و زنجير و مرگ است؟

نهضت آزادي ايران، در شرايط خطير كشور به مقام رهبري توصيه مي كند كه با متوقف ساختن پروژه ماجراجويان و اتخاذ راهكاري مناسب، به پيروي از سيره علوي، از رخ دادن بحرانهاي غير قابل جبران براي ايران، اسلام و مقام رهبري، پيشگيري كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نهضت آزادي ايران، با احترام به حق دفاع مشروع آقاي گنجي و اعتراض به محروميت ايشان از حقوق مدني و قانوني، توجه ايشان را نيز به اين واقعيت جلب مي كند كه خشونت گرايان اميد به مرگ او بسته اند تا دنباله نقشه خودشان را پس از بحراني كه پديد خواهد آمد اجرا كنند. از اين رو به آقاي گنجي نيز مؤكداً توصيه مي كنيم كه با پايان دادن به اعتصاب غذا اين حربه را از دست آنان خارج سازد و به كلام الهي "انما يوّفی الصابرون اجرهم بغير حساب " گوش بسپارد.

نهضت آزادي ايران

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه نهضت آزادی ایران: آزادي اكبر گنجي كمترين هزينه براي امنيت ملي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016