شنبه 15 مرداد 1384

گزارش كامل ايسنا از مراسم تحليف رييس جمهور

مراسم تحليف دكتر احمدي نژاد، رييس جمهور، در مجلس شوراي اسلامي صبح روز شنبه با پخش زنده‌ي سرود ملي جمهوري اسلامي ايران و تلاوت آياتي از كلام‌الله مجيد در مجلس شوراي اسلامي آغاز شد.

به گزارش خبرنگاران پارلماني ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد دراين مراسم در پيشگاه قرآن كريم و در برابر ملت ايران به خداوند قادر متعال سوگند ياد كرد.

سوگندي كه رييس‌جمهور قرائت كرد به اين شرح بود:

بسم الله الرحمن الرحيم

من به عنوان رييس‌جمهور در پيشگاه قرآن كريم و در برابر ملت ايران به خداوند قادر متعال سوگند ياد مي‌كنم كه پاسدار مذهب رسمي و نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي كشور باشم و همه‌ي استعداد و صلاحيت خويش را در راه ايفاي مسووليت‌هايي كه بر عهده گرفته‌ام به كار گيرم و خود را وقف خدمت به مردم و اعتلاي كشور، ترويج دين و اخلاق، پشتيباني از حق و گسترش عدالت سازم و از هرگونه خودكامگي بپرهيزم و از آزادي و حرمت اشخاص و حقوقي كه قانون اساسي براي ملت شناخته است حمايت كنم. در حراست از مرزها و استقلال سياسي و اقتصادي و فرهنگي كشور از هيچ اقدامي دريغ نورزم و با استعانت از خداوند و پيروي از پيامبر اسلام و ائمه اطهار عليهم‌السلام قدرتي را كه ملت به عنوان امانتي مقدس به من سپرده است همچون اميني پارسا و فداكار نگاهدار باشم و آن را به منتخب ملت پس از خود بسپارم.»

احمدي‌نژاد پس از مراسم تحليف و امضاء سوگندنامه‏، گفت: تقارن آغاز كار دولت با آغاز ماه مبارك رجب و ميلاد حضرت باقر(ع) را موجب خير و رحمت براي ملت و همه‌ي خدمتگزاران مي‌دانم.

وي ياد امام راحل(ره)، شهيدان، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و خانواده‌هايشان را گرامي داشت و گفت: خداوند را سپاس مي‌گويم كه در پرتو الطاف كريمانه‌اش، بار ديگر شكوه ملت ايران را به جهانيان نشان داد.

احمدي‌نژاد گفت: مردم ما در دامن اسلام پرورش يافته‌اند،‌ هوشمندي و ذوق آنان كمك كرده تا تصميمات بزرگ بگيرند و اراده‌ي خود را عليرغم خواست دشمنان به كرسي بنشانند و آنان را مايوس و دوستان خود را به وجد آورند. امروز كام ملت ما از قدرت و استحكام ناشي از اراده‌ي جمعي شيرين است.

وي افزود: هيچ چيز نمي‌تواند قدرت يك ملت منسجم را بشكند. دولت متكي بر چنين ملتي در مقابل تهديدها و جوسازي‌هاي دشمنان مي‌ايستد و با اتكا به خدا و مردم با شجاعت از منافع ملي حمايت مي‌كند،‌ آرمان‌هاي مردم خود را جلو مي‌برد و از موضع عزت با چالش‌ها مواجه مي‌شود و در برابر تهديدها خود را كوچك نمي‌شمارد.

رييس جمهور تصريح كرد: دولتي كه ملت رشيد دارد بايد رشيد باشد. دولتي كه ملتي هوشمند دارد بايد هوشمند و مقتدر باشد و در تحقق آرمان‌هاي بزرگ، موانع احتمالي را از پيش پا بردارد.

وي افزود: بر اين باورم نمايندگان نيز بهترين ياوران دولت در تحقق آرمانها و اهدافند، اگر مجلس و دولت و ساير قوا همراه هم و در يك مسير گام بردارند لوازم تحقق آرمانها فراهم و مي‌توان در فرصت‌هاي كوتاهي كه در اختيار ما و شماست كارهاي بزرگي انجام داد.

احمدي‌نژاد گفت: آنچه اينجانب به عنوان اصول بنيادي در مراسم تنفيذ اشاره كردم مورد عنايت همه‌ي شما (نمايندگان) هم هست. عدالت‌گستري، مهرورزي، خدمتگزاري به بندگان و اعتلاي مادي و معنوي مورد اعتناي همه‌ي دلسوزان نظام و انقلاب است.

وي ادامه داد: خدمتگزاري مهم‌ترين وظيفه‌ي دولت و مقوم عدالت و مهرورزي، راه و رسم بزرگان و اولياء ماست. مديران ما هيچ شاني جز خدمتگزاري ندارند. خدمتگزاري بايد به منش و روش جاري سازمانها تبديل شود. مردم عزيز ما امروز مشكلات متعددي دارند. در زندگي خصوصي، اشتغال، معيشت، عدم تناسب درآمد با هزينه‌ها، خيل جوانان فارغ‌التحصيل مهم‌ترين مشكل خانواده‌هاست كه اين وضعيت انگيزه‌ي تحصيل و روند ازدواج را كاهش مي‌دهد. اگر اين مشكلات حل شود بسياري از مشكلات فرهنگي، اجتماعي و آموزشي حل خواهد شد.

وي تاكيد كرد: مهم‌ترين خدمت دولت بايد رفع مشكلات و تامين معيشت باشد كه در نتيجه‌ي آن خلاقيت‌ها بروز و نشاط حاصل مي‌شود. انشاءاله در ارائه‌ي برنامه‌ي دولت به مجلس در اين خصوص به تفصيل سخن خواهم گفت.

وي با اشاره به تعالي معنوي و فرهنگ گفت: كشور ما اسلامي است. همه‌ي تلاش‌ها بايد در نهايت به تعالي و كمال انساني منجر شود. اسلام بنيان فرهنگ و تفكر ملت ايران است.

رييس جمهورافزود: در سالها و به خصوص دهه‌هاي اخير تلاش شد كه نقش دين در زندگي فردي و جمعي به ويژه در سياست و حكومت كمرنگ شود. آيا اگر دين تضعيف شود هويت ما هم تضعيف مي‌شود و اگر هويت ما تضعيف شود همه‌چيز ما را مي‌گيرند و حتي سليقه‏، منش و فرهنگ را به ما تحميل خواهند كرد. ماندگاري ما در ماندگاري فرهنگ ماست. فرهنگ خدمت به بندگان،‌ تعالي و تقرب به خداوند كه خالق و مبدا و مبدع همه‌ي خوبي‌هاست. فرهنگ ما، انسان مسوول تربيت مي‌كند نه انسان منفعل و بي‌تفاوت. چنين فرهنگي بايد پرچمدار شرف و هويت ملت ما باشد. ما در توسعه‌ي فرهنگ به خصوص در محتوا و روش بي‌توجهي كرده‌ايم. بايد از مدرسه آغاز كنيم. شيوه‌هاي نو و علمي بكار گيريم. خودباوري، نشاط و شجاعت را ايجاد كنيم. در اين صورت آثار آن در همه‌ي عرصه‌ها آشكار خواهد شد. همه‌ي سياست‌هاي ما برخواسته از يك فرهنگ و منش ملت ماست. فرهنگ ما با مقصد تعالي رشد كرده و عزت و كرامت انساني جزء لاينفك آن است. انسانها زندگي مي‌كنند كه عزيز باشند. همه‌چيز براي اين هدف خلق شده، بايد اعلام كنيم كه همه‌ي سياست‌ها بايد در جهت حفظ عزت و كرامت ملت باشد. هر برنامه و سياستي فاقد اين جهت، اصالتا فاقد وجاهت و ارزش است.

وي افزود: اگر از عدالت به عنوان يكي از اركان سياست خارجي صحبت مي‌كنيم چون عزت انسان‌ها با عدالت حفظ مي‌شود، اگر از صلح‏ حمايت مي‌كنيم از آن روست كه فرصت مغتنمي براي رشد استعدادها و مايه‌ي عزت انسانهاست. براي اين است كه در جنگ حقوق و عزت مردم از بين مي‌رود. عدالت‏، صلح و عزت را براي همه مي‌خواهيم اين جزء لاينفك سياست ماست.

وي افزود: اين را تاكيد كردم تا همه و به خصوص دولت‌هايي كه همواره از ابزار تهديد استفاده مي‌كنند بدانند ملت ما هيچ‌گاه از عزت و عدالت نمي‌گذرد. ما منطق داريم و به هنجارهاي بين‌المللي احترام مي‌گذاريم، اما تابع تصميمات فراقانوني كه بخواهد حقوق ما را ضايع كند نخواهيم بود.

رييس جمهور تصريح كرد: ملت ما هميشه در برابر استبداد داخلي و تجاوز خارجي ايستاده كه اوج آن در انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل اتفاق افتاد. ملت ما در مقابل تجاوز خارجي هشت سال مظلومانه دفاع كرد و 27 سال تجربه‌ي همراهي انقلاب را به دنبال دارد. نه جنگ‏، نه ترور و نه تبليغات منفي هيچ‌كدام نتوانسته بر اراده‌ي ملت ما فائق آيد.

وي ادامه داد: نمي‌دانم چرا برخي‌ها نمي‌خواهند اين حقيقت را درك كنند كه ملت ايران زورپذير نيست. سياست خارجي ما بر اساس عزت، مصلحت و حكمت پيگيري خواهد شد. صلح و عدالت را براي همه‌ي همسايگان، منطقه و جهان مي‌پسنديم و اميدوارم با هوشمندي ملت‌ها و حق‌پذيري دولت‌ها شاهد حاكميت صلح و عدالت پايدار در همه‌ي عرصه‌ها‌ي بين‌الملل باشيم. بناي دولت اسلامي بر استفاده از تمامي عناصر مؤمن، شجاع، پاك و كارآمد است. از همه‌ي كاركنان و مديران دولت صميمانه مي‌خواهم در دوره‌ي انتقال به كار خود با جديت ادامه دهند.

وي در پايان از ملت بزرگ ايران، نمايندگان مجلس، رياست قوه‌ي قضاييه، نمايندگان كشورهاي خارجي و نمايندگان مذاهب و اديان، حضار در جلسه‌ي تحليف و رسانه‌هاي عمومي تقدير و تشكر كرد.

در همين مراسم رييس مجلس شوراي اسلامي نيز طي سخناني گفت: مردم ثابت كردند كه با مردمسالاري ديني مي‌توان ايمان و آزادي، تعبد و تعقل را با هم جمع كرد و آشتي داد و با اعتقاد به ديني مانند اسلام كشور را با مردمسالاري، دموكراسي و آزادي اداره كرد و به پيش برد.

به گزارش خبرنگار ايسنا دكتر غلامعلي حدادعادل، رييس مجلس شوراي اسلامي در مراسم تحليف احمدي‌نژاد،رييس جمهور كه صبح امروز در مجلس برگزار شد، ضمن عرض سلام و ارادات به پيشگاه خاتم پيامبران و نيز به روح ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و شهيدان گرانقدر، به اصل 121 قانون اساسي كه بر اساس آن رييس جمهور در آغاز هر دوره با حضور رييس قوه‌ي قضاييه و اعضاي شوراي نگهبان در مجلس سوگند ياد ‌كرده و كار خود را آغار مي‌كند، مقدم رييس جمهور محترم و محبوب را در مجلس گرامي داشت.

وي ضمن قدرداني از حضور رييس و اعضاي مجلس خبرگان رهبري، رياست دفتر مقام معظم رهبري، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، اعضاي شوراي نگهبان، رياست قوه‌ي قضاييه، علماي اعلام و روحانيت معظم، رجال دين و سياست، مقامات كشوري و لشگري و خانواده‌هاي معظم شهدا، جانبازان، ايثارگران و رزمندگان، دبيران احزاب و تشكلهاي سياسي، مديران مسؤول روزنامه‌ها و خبرگزاريها، گفت: ما به ويژه به حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمد خاتمي خوشامد مي‌گوييم و براي ايشان آرزوي موفقيت و سلامت مي‌كنيم.

رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير از حضور مردم رشيد و آگاه ايران در انتخابات نهمين دوره‌ي رياست جمهوري، گفت: به ملت رشيد و آگاه ايران آفرين مي‌گوييم كه با شركت گسترده در انتخابات رياست جمهوري و با حدود 60 ميليون رأي در دو مرحله‌ي رأي‌گيري جلوه‌اي از مردمسالاري ديني در جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشته و به عزت و عظمت ايران سربلند در جهان افزودند.

وي افزود: مردم با احساس آزادي و اطمينان از اينكه مي‌توانند حاكميت خود را با رأي خود بر كشور اعمال كنند در انتخابات شركت كردند.

وي اين حضور گسترده را به منزله‌ي رأي اعتماد مردم به نظام جمهوري اسلامي دانست و افزود: مردم معتقد بودند كه مي‌توانند با شركت در انتخابات در كشور تحول ايجاد كنند و با چنين اعتماد و اميدي آزادانه و آگاهانه آمدند و تحول نيز ايجاد كردند.

حدادعادل اين امر را از بركات اسلام عزيز و انقلاب اسلامي دانست و با بيان اينكه ايران در گذشته عمدتا زير بار استبداد و اخيرا زير بار استعمار بوده، گفت: انتقال قدرت در گذشته در اين كشور همواره با قهر و غلبه و خونريزي و هرج و مرج صورت مي‌گرفته، اما امروزه به بركت انقلاب اسلامي شاهد فرآيند آرام، متين و منطقي انتقال قدرت از يك رييس جمهور به رييس جمهور ديگر هستيم و مردم به همان حال كه سرشار از عواطف با رييس جمهور قبلي خداحافظي كردند با شعور و شعف و اميدواري به رييس جمهور جديد سلام مي‌گويند.

وي اين امر را نشانه‌ي رشد و بلوغ سياسي مردم دانست و گفت:‌ مردم ثابت كردند كه با مردمسالاري ديني مي‌توان ايمان و آزادي، تعبد و تعقل را با هم جمع كرد و آشتي داد و با اعتقاد به ديني مانند اسلام كشور را با مردمسالاري، دموكراسي و آزادي اداره كرد و به پيش برد.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه ايران اسلامي امروز اسوه‌ي كشورهاي جهان اسلام در مردمسالاري ديني است، گفت: مسلمانان دريافته‌اند كه نبايد آنچه را كه خود دارند از بيگانه طلب كنند.

به گفته‌ي وي پيام مردم در اين انتخابات به بيگانگان و دشمناني كه مي‌خواهند به بهانه‌ي فقدان دموكراسي، سلطه‌ي خود را بگسترانند اين بود كه ما راه خود را يافته‌ايم و با اقتدار آن را ادامه خواهيم داد و با مردمسالاري ديني نيازي به رهبران و مقلدان اسلام‌ناشناس آنان نداريم.

رييس مجلس شوراي اسلامي ضمن تبريك به دكتر محمود احمدي‌نژاد، آمادگي كامل مجلس شوراي اسلامي را كه خود برآمده از اراده‌ي ملت است براي همكاري با رييس جمهور منتخب ملت، اعلام كرد و گفت: آقاي دكتر احمدي‌نژاد شما در سخناني كه در مراسم تنفيذ ايراد كرديد، گفتيد كه دولت شما بر چهار اصل عدالت‌گستري، مهرورزي، خدمتگزاري، تعالي مادي و معنوي كشور تأكيد خواهد كرد. آرمانهاي شما همان آرمانهاي ماست. ما نمايندگان مجلس نيز شما را به فضل الهي ياري خواهيم كرد و اهداف دولت شما را اهداف مجلس شوراي اسلامي مي‌دانيم. شما گفتيد كه همكاران مؤمن، شجاع و كارآمد و مردمي را به كار مي‌گيريد. اطمينان داشته باشيد مجلس نيز همين معيارها را در رأي اعتماد به وزراي پيشنهادي در نظر خواهد گرفت.

وي اظهار اميدواري كرد كه هرچه زودتر دولت جديد با اقتدار كامل زمام امور كشور را بدست گرفته و به رفع مشكلات اقدام كند.

حدادعادل خطاب به رييس جمهور تصريح كرد: به شما اطمينان مي‌دهم كه مجلس رقيب شما در قدرت نيست بلكه رفيق شما در خدمت به مردم است.

وي ادامه داد: با وجود همه‌ي خدمتهاي دولت‌هاي گذشته و تلاشهايي كه براي پيشرفت كشور صورت گرفته هنوز جامعه‌ي ما از فقر، فساد و تبعيض رنج مي‌برد. رفع اين مشكلات جز با صبر و حوصله و همكاري دولت و مجلس و همه‌ي دستگاهها و همه‌ي مردم ممكن نخواهد بود. همه‌ي تصميمات و اقدامات دولت شما بايد زنده از روح عدالت باشد. اگر مردم شاهد تبعيض نباشند حاضرند براي رفع مشكلات خود هم با دولت همكاري كنند و هم صبر و تحمل داشته باشند.

پس از سخنان حداد عادل ؛ هاشمي‌شاهرودي نيز گفت: آن‌چه در متون اسلامي و شيعي از رعايت خلق و توجه به مردم آمده، ما را از تأسي و دنباله‌روي تعاليم غربي در رعايت حقوق مردم و به اصطلاح حقوق بشر، بي‌نياز و مستغني ساخته است.

رييس قوه‌ي قضاييه گفت: خداوند بلندمرتبه را شاكريم كه در ظل عنايات و توجه حضرت ولي‌عصر ارواحنا له الفداء و تحت رهبري داهيانه‌ي آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، بار ديگر جلوه‌اي از حقانيت و محبوبيت نظام مقدس جمهوري اسلامي در قامت انتخاباتي پرشكوه و حماسي نمايانگر شد و ملت بزرگ ايران همچون گذشته، امتحاني ديگر را سربلند و پيروز پشت سر گذاشت.

وي افزود: بر اين نعمت بيكران بار ديگر پيشاني بندگي بر درگاه ايزد منان مي‌ساييم و ياد و نام بزرگ معمار انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني (ره) و شهداي عزيز كه هرچه داريم از بركت انفاس قدسي و مجاهدت‌هاي ايشان است گرامي مي‌داريم.

رييس قوه قضاييه ادامه داد: آيين سوگند منتخب مردم در پيشگاه قرآن كريم و در برابر نمايندگان ملت، اعضاي شوراي نگهبان و ساير مقامات و خدمتگزاران صالح مملكت، فرصتي مغتنم است كه هرچند كوتاه و مجمل حسب وظيفه، نكاتي به عرض سروران رسانده شود.

وي در بيان نكته اول گفت: اين تحليف يك سوگند شرعي است كه بايد با قصد جدي، صادقانه و با عزم بر اجراي مفاد ادا شود. با اين سوگند ذمه رييس‌جمهور محترم، مديون مسووليت‌ها و امانت‌هايي بس سنگين مي‌شود كه كمك و ياري ملت و ديگر قواي كشور را مي‌طلبد. خداوند ايشان را در انجام آنها و اجراي مفاد سوگندنامه موفق و سربلند دارد.

رييس قوه قضاييه در خصوص نكته دوم تصريح كرد: دين مبين اسلام در سراسر تاريخ خود بيش از هر مكتب و تاريخ ديگري حاكمان را به رعايت خلق يعني مردم و خدمت به آنها توصيه نموده. رعايت خلق در عرصه‌هاي مختلف يعني خود را همسنگ روسا پنداشتن با روي گشاده با مردم روبه‌رو شدن، نزديكي و بي‌واسطه بودن با خلق، بر آنها بي‌رحم و سخت‌گير نبودن، آزادي و حقوق آنها را محترم دانستن، مردم را عزيز و سرور پنداشتن و خلاصه در اعتلا و خوشبختي آنها از هيچ خدمتي دريغ نكردن. چنين است كه ما با تمام وجود معتقديم آن‌چه در متون اسلامي و شيعي از رعايت خلق و توجه به مردم آمده، ما را از تأسي و دنباله‌روي تعاليم غربي در رعايت حقوق مردم و به اصطلاح حقوق بشر، بي‌نياز و مستغني ساخته است.

وي افزود: رييس‌جمهور ملت ايران بر همين اساس سوگند مي‌خورد كه خود را وقف خدمت به ملت نمايد و حرمت ملت را پاس دارد.

رييس قوه‌ي قضاييه به سومين نكته اشاره كرد و گفت: در كنار و همسو با اين مهم، پاسداري از مذهب جعفري اثني‌عشري در اين سوگند براي رييس‌جمهور فرض دانسته شده است. مذهبي آكنده از معارف عميق الهي كه حاصل رنج‌ها و مصائب بيكران ائمه دين (عليهم السلام) و اصحاب و ياران و شاگردان مكتب گرانسنگ آنان بوده و نيز ثمره‌ي خون هزاران شهيد راه انقلاب اسلامي و تحقق اسلام ناب محمدي (ص)در زمان كنوني است. چنين است كه حراست از اين مذهب، جلوگيري از گزند و آسيب به مباني آن و ترويج مفاهيم بلندش بر عهده‌ي رييس قوه‌ي مجريه نهاده شده تا با بهره‌گيري از امكانات گسترده، آن را به انجام رساند.

هاشمي شاهرودي، در بيان چهارمين نكته گفت: اجراي قانون اساسي، اين ميثاق خون شهيدان با ملت و پيمان‌نامه‌ي امام راحل با امت عزيز بر عهده‌ي رييس‌جمهور است و بر اوست كه در چارچوب صلاحيت‌هاي قانوني با همه‌ي توان خويش در اين راه بكوشد؛ زيرا چنان‌چه قانون اساسي مورد خدشه قرار گيرد، معضلات بي‌شماري براي نظام اسلامي به وجود خواهد آمد. از ياد نبريم كه در راه تدوين اين قانون اساسي و براي تحقق آن، چه رنج‌ها كه توسط بزرگاني همچون شهيد مظلوم آيت‌الله بهشتي به جان خريده شد.

وي نكته‌ي پنجم تصريح كرد: دوري از خودكامگي هم توصيه‌ي ديگر قانون اساسي به منتخب ملت است. يعني به مصداق فرمايش امام متقيان علي (ع) قدرت را طعمه نيافتن بلكه آن را امانتي سنگين بر دوش خود ديدن و سختي آن را به اميد رضاي پروردگار بر جان خريدن، رنجي كه با عشق به خدمت و توجه خالصانه به تعالي حكومت اسلامي آسان مي‌شود و تلخي آن به اميد گشودن گره‌اي از كار خلق‌الله به حلاوت تبديل مي‌گردد.

رييس قوه‌ي قضاييه ادامه داد:‌ از اين منظر نگاه جناحي و حزبي به فرآيند قدرت، چنان‌كه در ممالك لائيك و مدعي دموكراتيك بودن رايج است، مردود به شمار مي‌آيد و همه‌ي دوستداران نظام در يك صف و حلقه براي خدمت به انتظار مي‌نشينند.

هاشمي شاهرودي در بيان نكته ششم تصريح كرد: بر اساس لزوم تقدم اصلاح خويش بر اصلاح ديگران، رمز كاميابي دولت جديد در شروع اصلاحات از دستگاه‌ها و مسوولان دولتي و اداري است. ناهنجاري‌هاي رفتاري، كم‌مايگي ايماني، بر هم ريختگي وظايف و عدم نظارت و پي‌گيري مداوم بر امور، رنج بزرگ مردم و جامعه است. اميدوارم رييس‌جمهور منتخب كه مضامين همين سوگندنامه، شعارهاي انتخاباتي و اصول اعلامي ايشان بود، در توسعه‌ي عدالت، سلامت اداري، ارتقاي سطح معيشت ملت، بهبود امور زيربنايي در اقتصاد كشور، پي‌گيري و تداوم سياست‌هاي ضد فساد و تلاش براي افزايش جلوه‌هاي ناب اسلامي در ساحت فرهنگ و به‌كارگيري قدرت در آستان خدمت به مردم موفق باشد.

رييس قو‌ه‌ي قضاييه ادامه داد: قوه‌ي قضاييه در جايگاه نظارت بر حسن اجراي قوانين و تعميق عدالت و آزادي‌هاي مشروع و ديگر وظايف آمده در قانون اساسي، همه‌ي توان و تلاش خويش را در كاميابي و توفيق‌مندي دولت جديد به كار خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي شاهرودي در پايان گفت: بارالها به رييس‌جمهور جناب آقاي احمدي‌نژاد و همه‌ي مسوولان كشور، توفيق خدمت به مردم، اجراي عدالت و تعالي كشور عنايت بفرما. خداوندا تلاش‌ها و زحمات گرانبهاي دولت‌هاي گذشته مخصوصا دولت حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي خاتمي را مورد قبول درگاهت قرار بده. پروردگارا در عظمت و عزت ميهن ما و شكوه هرچه بيشتر آرمان‌هاي انقلابي و اسلامي ملت عزيز ما در جهان بيفزا و آخرالدعوي را عن الحمد للله رب العالمين.

در مراسم تحليف بيش از هزار نفر از مسولان و شخصيت‌هاي سياسي، فرهنگي،‌ كشوري، و لشكري از جمله اعضاي مجلس خبرگان رهبري،‌ اعضاي شوراي نگهبان،‌ اعضاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، فرماندهان عالي رتبه نظامي و انتظامي، معاونين رييس جمهور، وزيران، استانداران و سفراي كشورهاي خارجي در تهران حضور داشتند.

صد‌ها خبرنگار، عكاس و فيلم‌بردار داخلي و خارجي نيز اين مراسم را پوشش داده و آن را به سراسر جهان مخابره ‌كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش كامل ايسنا از مراسم تحليف رييس جمهور' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016