شنبه 22 مرداد 1384

كديور: گنجي مي‌‏خواهد يك تنه قدرت مطلقه را اصلاح کند، امروز

به منظور پاسداشت آزادي و سلامتي اكبر گنجي، عصر روز پنج‌‏شنبه مراسم ويژه‌‏اي از سوي جبهه مشاركت ايران اسلامي در محل دفتر مركزي اين حزب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سایت امروز دکترمحسن كديور در سخنرانی خود در این نشست با اشاره به حضور در خانه گنجی ساعتی پس از هجوم نیروهای دادستانی و دیدن وضعیت مغول زده خانه گفت: در کجای دنیا به این گونه اقدامات تفتیش می گویند، آقایان دادستانی خانه گنجی را شخم زده بودند.
همسر گنجی را با دستبند به تخت بسته بودند. ودر هنگامی که فریاد می زد وچادر و روسری اش افتاده بود از او فیلمبرداری کردند.

وی با انتقاد از اين كه همزمان با درخواست خانواده و دوستان گنجي از وي براي شكستن اعتصابش، ممنوع الملاقات شده است، اظهار داشت: مواردي كه در موقع هجوم به منزل گنجي اتفاق افتاد، نشانه‌‏هاي بدي است، شايد برخي مي‌‏خواهند با پخش فیلم این یورش وحشیانه گنجي را عصباني كنند تا به اعتصابش ادامه دهد.

استاد دانشگاه تربيت مدرس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مفهوم محاربه در اسلام تاکید کرد: هر فردیاگروهی چه با اسلحه وچه بدون آن باعث ترس در جامعه اسلامی شوند در حکم محارب هستند این پرسش را مطرح کرد که کسانیکه به زور وارد خانه گنجی شدند و باعث ترس و نگرانی دختران و همسر گنجی شدند محارب نیستند؟

كديور با یاد آوری بحشنامه حقوق شهروندی آیت الله شاهرودی خطاب به وی گفت: من شاگرد شما بوده ام وطبق نظر شما این اقدام محاربه است،پس یا مرتکبین رامجازات کنید ویا فقهتان را عوض کنید.

وي با انتقاد از روزنامه نگاراني كه در روز خبرنگارجايزه گرفتند، اظهار داشت: وقتي اسم دوستانم را به عنوان جايزه بگيرها ديدم، تعجب كردم كه گنجي به عنوان يك روزنامه نگار اين چنين از حقوق خود محروم است و ديگر همكارانش هديه مي‌‏گيرند.

كديور با بيان اين كه نسبت به ‌‏آ‌‏را نظري و شيوه گنجي نقد دارد، تاكيد كرد: اما آيا فضاي سالمي سراغ داريد كه بتوان اين نقدها را انجام داد؟
کدیور در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد:گنجي با این اقدام خود مي‌‏خواهد يك تنه قدرت مطلقه را اصلاح کند.

وي درپایان با بيان اين كه فعل سياسي را نبايد يك تنه انجام داد، خاطرنشان كرد: جان گنجي عزيز است و حيف است که اینگونه از دست برود، شايد او مي‌‏خواهد خود را به يك نماد تبديل كند، گنجي بداند كه اصلاحات، فعلي تدريجي و جمعي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كديور: گنجي مي‌‏خواهد يك تنه قدرت مطلقه را اصلاح کند، امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016