شنبه 22 مرداد 1384

عضو مجلس خبرگان رهبري: متهم‌‏كردن افراد به فسق و فجور و ارتداد ناشي از ضعف متهم‌‏كنندگان است، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو مجلس خبرگان رهبري، ضمن هشدار نسبت به تشديد خطر تحجر در كشور، گفت: متهم كردن افراد به فسق و فجور و ارتداد دليلي بر تنگ‌‏نظري و ضعف متهم‌‏كنندگان است.

سيدمحسن موسوي تبريزي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه امروز خطر تحجر در كشور ما تشديد شده است، گفت: امروز اين افراد امروز ميدان بيشتري براي جولان خود احساس مي‌‏كنند و خود را عين اسلام و فوق علما و اهل نظر دانسته و در همه مسائل اعم از سياسي, اقتصادي, فرهنگي, اجتماعي و مسائل ديني و فقهي اظهارنظر مي‌‏كنند.

وي با بيان اينكه بسياري از مشكلات دوران اصلاحات از ناحيه متحجران بود، گفت: آنها به اسلام، شيعه و توسعه كشور آ‌‏سيب زيادي وارد مي‌‏كنند، تفكرات و برداشت اين افراد از دين با نيازهاي بشري و اقتضائات زمان هماهنگ نيست و هدف‌‏شان نگه داشتن شيعه در دو هزار سال قبل است.

موسوي تبريزي افزود: اسلام دين زنده و پويايي است و مطابق با زمان و مكان براي هر سوالي پاسخي دارد، در حالي كه اين تفكر (متحجران) به دنبال ركود، جمود و سكون بوده و با پويايي كشور و ملت در مسائل مختلف مخالف هستند.
وي اظهار داشت: تقويت صاحبان افكار متحجر براي اسلام و شيعه خطرناك است و علماي اسلام بايد جلوي آن را بگيرند، من نمي‌‏دانم آنها به كجا وابسته‌‏اند كه اين گونه بي‌‏محابا افكار خود را ترويج مي‌‏دهند، ‌‏آنها در مقالات و سخنراني‌‏هاي خود از خواب و ديدار با امام زمان (عج) صحبت مي‌‏كنند و در مداحي‌‏هاي خود حرف‌‏هاي بي‌‏ربط و بي‌‏اساسي مي‌‏زنند كه اين مساله خطرناك است و بايد در مقابل آ‌‏ن ايستاد.

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: در طول تاريخ، افراد عوام‌‏فريب و ضعيف‌‏النفس، مخالفين تفكر خود و منتقدين‌‏شان را به ارتداد و فجور متهم كرده‌‏اند، در حالي كه در اسلام و سيره انبيا و اوليا، آزادي بيان، بحث و بررسي و تحقيق در مسائل سياسي, اقتصادي و فقهي را به رسميت مي‌‏شناسند.
وي تاكيد كرد: متاسفانه عده‌‏اي در رسانه ملي، مجالس مذهبي و سخنراني‌‏هاي خود طوري عمل مي‌‏كنند كه انگار مي‌‏خواهند براي حفظ حكومت، احترام و وجهه خود، مردم را در بي‌‏اطلاعي نگه دارند و مانع از رشد فكري و فرهنگي آنها شود.

موسوي‌‏تبريزي تصريح كرد: ائمه معصومين(ع) در عين معصوميت از نقد خود استقبال مي‌‏كردند، بنابراين هيچ‌‏كس نمي‌‏تواند به نام اسلام و علم و عرفان در هر مقام و عنواني كه باشد، مانع از انتقاد مردم شود چون پيشرفت و رشد انسان و جامعه در گرو انتقاد است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016