چهارشنبه 26 مرداد 1384

وزير پيشنهادي نفت: نفت را به سر سفره‌ي مردم مي‌آورم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

وزير پيشنهادي وزارت نفت در جمع خبرنگاران در خصوص ارائه برنامه‌هايش گفت: در نظام جمهوري اسلامي هم برنامه چشم‌انداز 20 ساله مشخص شده و هم سياست‌هاي اجرايي ابلاغ شده و بر اساس آن در برنامه‌هاي اجرايي چهار ساله برنامه‌هاي وزارت نفت مشخص شده است و برنامه‌هاي سالانه هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سعيدلو ادامه داد: اختلافات در اولويت‌بندي‌ها، راهكارها و روشها و منش اداره‌ي مجموعه‌ي فعاليت‌ها در وزارت نفت است.

سعيدلو در پاسخ به اينكه اين انتقاد بر شما وارد است كه سابقه‌ي مديريتي در وزارت نفت نداشته‌ايد و در كميسيون هم اين مطلب به شما اعلام شده است، گفت: در كميسيون تنها چيزي كه مطرح نشد، همين يك مورد بود.

وي افزود: در يك مجموعه‌ي بزرگ مثل وزارت نفت، صنايع و كشاورزي و مجموعه‌ي وزارتخانه‌ها كسي كه عهده‌دار مسؤوليت مي‌شود كه ابتدا بتواند مجموعه‌ها را مديريت كند و نيز سابقه‌ي وارد شدن در اين عرصه را داشته باشد و قدري هم در بخشي از محدوده‌ي كار حداقل تخصص داشته باشد.

سعيدلو خاطرنشان كرد: اگر به سابقه‌ي بنده دقت كنيد زمين‌شناسي ممتاز هستم، كارشناسي ارشد در ذخاير معدني دارم. شروع مقطع دكترايم هم در نفت است. بحث بعدي هم مديريت است كه در 25 ساله‌ي گذشته نظام، 18 سال معاون وزارتخانه بوده‌ام. بعيد مي‌دانم در مجموعه‌ي موجود كسي نصف سوابق اجرايي بنده را داشته باشد.

وي در پاسخ به اينكه علت به نتيجه نرسيدن كميسيون انرژي در خصوص وزارت ايشان، گفت: انشاءالله كه به نتيجه برسند. قرار نبود كميسيون به نتيجه برسند.

سعيدلو در خصوص تغييران مديران، گفت: كمي برخورد نمي‌كنيم، بايد انسان‌محوري و شايسته‌سالاري رفتار كنيم و كسي كه با 4 اصل رييس جمهور خودش را همساز كند مي‌ماند و اينكه بگوييم كسي با اين خصوصيات را حذف مي‌كنيم اين حرف جديدي است.

سعيدلو در پاسخ به اينكه آيا با حقوق ميليوني در وزارت نفت برخورد مي‌كنيد؟ گفت: حقو‌ق‌ها را بر اساس ضوابط قانوني رعايت مي‌كنيم. آنچه مطرح است اين كه تلاش كنيم كسي افزون‌طلبي نكند آنچه قانون مصوب كرده و براي خدمتگزاران تعيين كرده را ما نمي‌توانيم مانع شويم.

سعيدلو در خصوص مخالفت بعضي از نمايندگان با صادرات گاز و راهكار در اين مورد، گفت: طبيعتا در بحث‌هاي كارشناسي اينگونه است كه همه بايد بتوانند بر اساس يافته‌شان اظهارنظر كنند. آنچه كه مسلم است نفت و گاز براي ما يك ثروت ملي و يك فرصت ملي است. بايد اين را به سرمايه‌هاي مولد ملي تبديل كنيم. ضمن اينكه خود نفت و گاز از عوامل اصلي توليد است، اما بايد از اين فرصت به عنوان پايه‌گذار سرمايه‌هاي مولد استفاده كنيم.

وزير پيشنهادي وزارت نفت با بيان اينكه گاز در مراحل مختلف اولويت دارد، گفت: اولويت اول اين است كه بتوانيم ذخاير نفتي‌مان را هميشه احياء كنيم. تزريق گاز به چاه‌هاي نفت براي استخراج‌هاي ثانويه اولويت اول است. اولويت دوم استفاده از گاز به عنوان مصارف خانگي و صنعتي است. اينكه در سرزميني داراي گاز باشيم و در زمستان ملت شريف دچار مشكل نشوند از برنامه‌هاي اصلي است.

وي افزود: گاز بعنوان محصولي است كه مي‌توان از آن فرآورده‌هاي بسياري به دست آورد و ارزش افزوده ايجاد كرد و اولويت آخر صادرات گاز است. اگر تراز گاز را در وزارتخانه تنظيم كنيم و تقديم مجلس نماييم، منطقي است.

سعيدلو در پاسخ به اينكه آيا نفت سر سفره‌ي همه مردم خواهد آمد؟، تصريح كرد: حتما خواهد آمد. چون اين شعار يك رييس جمهور محبوب و انقلابي و معتقد و كارآ بوده و اين خواسته‌ي مردم است.

وي افزود: در اين مورد برنامه‌هاي خاصي داريم. بعضي‌ها احساس مي‌كنند تا مي‌گوييم پول نفت يعني فردا نفت را بفروشيم و پول آن را نقد توزيع كنيم. اگر بتوانيم اولويت‌بندي كنيم در يك منطقه‌اي كه از نظر اقتصادي جواب مي‌دهد يك پالايشگاه و يك تأسيسات نفتي ايجاد كنيم و يا تأسيسات صنعتي به پشتوانه‌ي نفت كه اين ايجاد اشتغال مي‌كند، فرهنگ جامعه را عوض مي‌كند، مردم را با نشاط مي‌كند فرزندان آن مردم درس‌خوان مي‌شوند، اميد به آينده و اشتغال دارند و شيريني آينده خوش فرزندانشان يك نمونه از سر سفره بودن نفت است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وزير پيشنهادي نفت: نفت را به سر سفره‌ي مردم مي‌آورم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016