سه شنبه 15 شهریور 1384

سخنگوي سپاه پاسداران: حمله آمريكا به ايران هر يك از ايالت‌‏هاي اين كشور را تبديل به يك منطقه بحران زده خواهد كرد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

سخنگوي سپاه پاسداران، گفت: هر يك از ايالت‌‏هاي آمريكا مي‌‏تواند دچار يك كاتريناي بحران‌‏زا شود.

به گزارش "ايلنا"، سردار جزايري با بيان اين مطلب، اظهار داشت: بر خلاف آنچه القا مي‌‏شود، قدرت و توان مديريتي و رهبري آمريكا شبيه به يك بادكنك است كه به سهولت قابل مجاله شدن است. آنچه در جريان تهاجم نظامي اين كشور به افغانستان و عراق مشاهده گرديد دقيقا گوياي همين مطالب است. واماندگي غول خود ساخته آمريكا در عراق قبل از آنكه نشانگر توانمندي‌‏هاي طرف مقابل باشد، حاكي از ضعف در وزارت دفاع و وخارجه و سيستم هاي اطلاعات امنيتي آمريكاست.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا امريكا با ايران برخورد نظامي خواهد كرد يا خير؟، اظهار داشت: كاخ سفيد در برابر يك طوفان و بلاي طبيعي درمانده است، چگونه خواهد توانست با كشور قدرتمندي همچون جمهوري اسلامي ايران با تجربه گران‌بهاي هشت سال دفاع مقدس وارد منازعه نظامي بشود. كوچكترين خطاي آمريكا در اين زمينه سبب خواهد شد كه هر يك از ايالت‌‏هاي اين كشور تبديل به يك منطقه بحران زده گردد. بي‌‏تدبيري در مديريت مسايل حاد روحي و رواني كه در جريان طوفان كاترينا بروز و ظهور يافت، به صراحت حاكي از آن است كه ديگران قادرند در هر مقطع زماني، مناطقي از امريكا را مبدل به يك منطقه جنگ‌‏زده بحراني كنند.
مسوول اداره روابط عمومي و انتشارات سپاه در بخش ديگر از سخنان خود تصريح كرد: اطلاعات دقيق از درون آمريكا حاكي از عدم هماهنگي دستگاه‌‏هاي نظامي، امنيتي و سياسي در اين كشور است و آگاهي به اين مساله سبب مي شود كه ديگران بتوانند در برابر ضربه اي كه به آنها وارد مي شود، چند برابر خسارت وارد كنند، لذا پيش‌‏بيني‌‏هايي كه درباره سقوط آمريكا و تبديل اين كشوربه چندين جز و كشورهاي مستقل كوچك‌‏تر مي‌‏شود، كاملاً از لحاظ علمي و منطقي و برداشت‌‏هاي سياسي واقع‌‏گرايانه امكان‌‏پذير است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردار جزايري با اشاره به حادثه 11 سپتامبر 2001 بيان داشت: اينك زمان و فرصت مناسب وجود دارد كه يك بار ديگر آن حادثه و ضعف هاي كاخ سفيد در برابر آن، در معرض افكار عمومي جهانيان قرار داده شود. يك صحنه آن حادثه را هرگز از ياد نبريد؛ فرار و مخفي شدن رئيس‌‏جمهوري و ساير سردمداران حكومت ايالات متحده آمريكا.

Copyright: gooya.com 2016