شنبه 12 شهریور 1384

فلاحت‌پيشه: گزارش اخير آمريكا مبني بر ادامه برنامه تسليحات بيولوژيكي از سوي ايران مضحك است، خبرگزاري فارس

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، همچنين گزارشهاي سالانه وزارت امور خارجه آمريكا در مورد خلع سلاح را گزارشهايي سياسي دانست و گفت:بيش از اينكه اين گزارشها مبتني بر ضروريات خلع سلاح در دنيا باشد،بر اساس شرايط خاص امنيت ملي،منافع ملي و استراتژي‌هاي توسعه طلبانه آمريكا در دنيا است.
وي با اشاره به اين گزارش،خاطرنشان كرد:سياسي‌ترين بخش گزارش در مورد ايران صادر شده است.
نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس اضافه كرد:در شرايطي كه مهمترين ادعاي آمريكا و بعضي از كشورهاي اروپايي در خصوص آلودگي دستگاههاي سانتريفيوژ ايران به خاطر گزارش مشترك انرژي هسته‌اي پاكستان و بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي زير سؤال رفته و كاملا منتفي شده،ارائه گزارش آمريكا گزارش مضحكي است.
فلاحت‌پيشه با اشاره به اين كه در طول 23 ماه گذشته بارها حتي كشورهاي اروپايي اين ادعاي مقامات آمريكايي را مطرح مي‌كردند كه چون برخي از دستگاه‌هاي سانتريفيوژ ايران داراي آلودگي بالاي 70 درصد اورانيوم مي‌باشد پس برنامه ايران ممنوعه است و به همين دليل ايران نمي‌تواند تضمين عيني در مورد برنامه خود ارائه كند و صلاحيت رسيدن به فناوري هسته‌اي را ندارد، گفت:در مقابل ادعاي ايران اين بود كه منشاء آلودگي اين دستگاهها خارجي است.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: گزارشي كه آمريكايي‌ها منتظر بودند براساس آن يك فضاي رواني و تبليغاتي شديد عليه ايران به راه بيندازند به نفع ايران ثابت شد و ادعاي ايران را ثابت كرد و در چنين شرايطي اروپا و آمريكا در يك موضع انفعالي قرار گرفتند به گونه‌اي كه اروپايي‌ها دور بعدي مذاكرات با ايران را به تعويق انداختند زيرا نمي‌توانستند ترجيع بند اتهامي گذشته را در ميز مذاكره مطرح كنند.
نماينده مردم اسلام آباد غرب در مجلس گفت: آمريكايي‌ها نيز بلافاصله در گزارش سياسي وزارت امور خارجه خود در مورد خلع سلاح، سياسي‌ترين و ناعادلانه‌ترين بخش را به ايران اختصاص داده و اين ادعا را در مورد ايران مطرح كردند.
به گفته فلاحت‌پيشه در حال حاضر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي وجود دارد كه گزارشهاي آن مي‌تواند مبناي قضاوت در مباحث مربوط به منع اشاعه سلاحهاي هسته‌اي قرار گيرد.
وي با بيان اينكه براساس گزارش آژانس و پادمان، ايران هيچ‌گونه برنامه‌اي را براي پيشبرد ساخت سلاحهاي بيولوژيك ندارد، اظهار داشت: گزارش آتي دبيركل به نشست شوراي حكام آژانس بايد براساس پادمان هسته‌اي بين ايران و آژانس باشد و حتما بايد به اين نكته مثبت اشاره كند كه اتهام اصلي آمريكايي‌ها مبني بر آلودگي دستگاههاي سانتريفيوژ محلي از ارعاب ندارد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس يادآور شد:البته اين گزارش نمي‌تواند راه‌اندازي UCF اصفهان و غني‌سازي نطنز را بعنوان تخلف مطرح كند.
فلاحت‌پيشه بر اين باور است كه آمريكايي‌ها همچون گذشته در حال دنبال كردن سياست خود مي‌باشند و در تلاش هستند تا پرونده و برنامه‌ هسته‌اي مربوط به ايران را از فاز حقوقي جدا و وارد فاز سياسي و تبليغاتي كرده و آن را مبناي يك جنگ رواني و تبليغاتي قرار دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزارت امور خارجه آمريكا چند روز گذشته در گزارشي 108 صفحه‌اي كه به تازگي درباره كنترل تسليحاتي جهان منتشر شده،مدعي شد جمهوري اسلامي ايران،‌ روسيه، كره‌شمالي و سوريه همچنان به حفظ برنامه تسليحات بيولوژيك ادامه مي‌دهند.

Copyright: gooya.com 2016