جمعه 18 شهریور 1384

سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: جامعه ايده‌‏آل از نظر سپاه آن است كه مردم به راحتي عقايد خود را بيان ‏كنند، ايلنا

سخنگوي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، گفت: جامعه ايده‌‏آل سپاه، جامعه‌‏اي است كه آزادي در چارچوب ارزش‌‏هاي انقلاب و ارزش‌‏هايي كه مردم در سال 57 براي آن قيام كردند، نهادينه شده باشد.

سردار سرتيپ مسعود جزايري در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، ضمن اشاره به سالروز ولادت حضرت امام حسين(ع) و گراميداشت روز پاسدار، گفت: سپاه به دنبال آن نوع از آزادي در جامعه است كه اسلام بتواند به خوبي و با زمينه‌‏هاي مكفي در آن رشد يابد و مردم به راحتي عقايد خود را بيان كنند و در يك گفتمان منطقي بتوانيم نسل گذشته را با نسل آينده در چارچوب ارزش‌‏هاي انقلاب پيوند دهيم.
وي با بيان اين كه سپاه از چند سال قبل تلاش ويژه و مضاعفي را در عرصه مسايل فرهنگي آغاز كرده است، گفت: قبلا گلايه‌‏هايي داشتيم كه چرا زمينه براي انجام كارهاي فرهنگي مهيا نيست، اما اميدواريم با روي كار آمدن دولت احمدي‌‏نژاد نواقصي كه وجود داشت، برطرف شود، زيرا جامعه ما و جوامع پيرامون ما احتياج دارند كه با فرهنگ اصيل انقلاب آشنا شوند.
سخنگوي سپاه پاسداران به نحوه تشكيل سپاه اشاره كرد و گفت: سپاه در آغاز شكل‌‏گيري رسمي و عملي و پيش از نهادينه شدن ساختار سازماني آن درگير يكسري جريانات اطلاعاتي و امنيتي و اقدامات تجزيه‌‏طلبانه و خرابكارانه و ترور و كودتا شد و اين موضوع نوعي ساختار را بر سپاه تحميل كرد.
وي ادامه داد: پس از اين دوره، جنگ تحميلي به وقوع پيوست و سمت‌‏وسوي اصلي حركت سپاه به طرف جنگ، دفاع و به طور كلي نظامي‌‏گري رهنمون شد و توانست با كمك ارتش و در رأس همه، نيروهاي بسيجي، دشمن را كه بسيار قدرتمند و داراي امكانات و اطلاعات همه جانبه بود، شكست دهد و از خاك ايران خارج كند.
سردار جزايري سپس به فعاليت‌‏هاي سپاه در دوران سازندگي و انجام پروژه‌‏هاي بسيار بزرگ از سوي اين نهاد اشاره كرد و گفت: سپاه از اين دوران تجربه‌‏هاي گران‌‏بهايي به دست آورد كه چگونه مي‌‏توان از امكانات موجود فني، مهندسي و نيروي انساني بهره برد.
وي افزود: سپاه همچنين توانسته است در دوران پس از جنگ، وضعيت خود را در مسايل دفاعي از جهت كمي و كيفي و هم‌‏چنين از جهت تاكتيك‌‏ها، تكنيك‌‏ها و فناوري ارتقا دهد، به‌‏گونه‌‏اي كه به نظر نمي‌‏رسد در برابر هيچ هجمه احتمالي با مشكل حادي مواجه شويم.
سخنگوي سپاه پاسداران درباره اقدامات فرهنگي اين نهاد، گفت: از ابتداي انقلاب سپاه تلاش كرد كه از يك سو با عملكرد خود و از سوي ديگر با تبليغات ويژه سمت‌‏وسوي انحرافي رسانه‌‏هاي استكباري را بر ضد انقلاب خنثي كند و كاذب بودن اين تبليغات را در حد مقدورات خود نشان دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سردار جرايري افزود: به نظر مي‌‏رسد بخشي از اين اقدامات است كه باعث شد بسياري از نهضت‌‏هاي آزادي‌‏بخش و فرهيختگان و اقشار تحصيل كرده ساير كشورها مانند بعضي از دولت‌‏ها و رسانه‌‏هاي استكباري فكر نكنند و برداشت مردم با برداشت برخي از دولت‌‏هاي استكباري نسبت به انقلاب ما متفاوت باشد.
وي تصريح كرد: در عرصه فرهنگي همه حرف را سپاه نمي‌‏زند و اين وظيفه مجموعه نظام است كه افكار عمومي جهان را از انحرافي كه رسانه‌‏هاي استكباري در آن به وجود آورده‌‏اند به سمت انقلاب سوق دهد.

Copyright: gooya.com 2016