پنجشنبه 31 شهریور 1384

انگليس از ايران خواست نظر خود را در مورد پيگيري غني‌سازي اورانيوم تغيير دهد، فارس

خبرگزاري فارس: وزير امور خارجه انگليس از همتاي ايراني خود در ديداري اعلام‌نشده خواست نظر خود را در مورد پيگيري غني‌سازي اورانيوم تغيير دهد.


به گزارش فارس، خبرگزاري انگليسي رويتر اعلام كرد، منوچهر متكي خواستار اين ديدار در روز چهارشنبه در مقر سازمان ملل در نيويورك شده بود.
اين در حالي است كه شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در وين در حال بحث در مورد قطعنامه اروپاييها در مورد برنامه هسته‌اي ايران بودند.
سه كشور اروپايي فرانسه، انگليس و آلمان نتوانستند محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهوري ايران را در هفته گذشته متقاعد به توقف تبديل كانه اورانيوم كنند.
يك سخنگوي انگليسي پس از ديدار متكي-استرا گفت:‌ «وزير امور خارجه انگليس از ايران خواست حتي در اين مرحله كه كمي دير شده است، به توافق با اروپاييها‌ برسد.»
به گفته يك مقام انگليسي، متكي از استرا پرسيد چرا وقتي ايران كاملا اقداماتي قانوني انجام داده است، انگليس فكر مي‌كند ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت ضروري است؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين در حالي است كه اخبار حاكي از عقب‌نشيني اتحاديه اروپا از ارجاع فوري پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت سازمان ملل متحد است.
بر اساس پيش‌نويس جديد قطعنامه اروپا، از "محمد البرادعي"، دبير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي خواسته شده در مورد ايران به شوراي حكام آژانس گزارش دهد.
بر اساس اين پيش‌نويس، شوراي حكام سپس زمان و محتواي گزارشي كه بايد درباره برنامه هسته‌اي ايران تهيه شده و احتمالا به شوراي امنيت سازمان ملل ارائه شود را مشخص سازد.
به‌رغم اين امر در پيش‌نويس قطعنامه فوق ذكري از نام شوراي امنيت نشده است.

Copyright: gooya.com 2016