پنجشنبه 7 مهر 1384

احمدي نژاد: اروپائي‌‏ها نمي‌‏خواهند ايران چرخه سوخت هسته‌‏اي داشته باشيم، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

رييس جمهوري، گفت: دولت ما هيچ گاه جنگ طلب نبوده است و با حوصله و تدبير از حق ملت جهت استفاده صلح‌‏آميز از انرژي هسته‌‏اي دفاع و آن را دنبال مي‌‏كند.

به گزارش خبرنگا "ايلنا"، محمود احمدي‌‏نژاد عصر روز چهارشنبه با حضور در گردهمايي مبلغان ويژه ماه مبارك رمضان در حوزه علميه قم با بي اساس خواندن اتهامات غربي‌‏ها درخصوص ايران، گفت: آنها مي‌‏خواهند ملت ما ضعيف شود و به شرايط صد سال گذشته خود بازگردد تا مانند گذشته بر اين كشور تسلط پيدا كنند.
وي با اشاره هدف تاسيس آژانس انرژي هسته‌‏اي، اظهار داشت: اين آژانس براي جلوگيري از گسترش سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي و ايجاد شرايطي براي استفاده تمام كشورها از انرژي صلح‌‏آميز هسته‌‏اي تاسيس شد تا تمام كشورها بتوانند از چرخه سوخت هسته‌‏اي استفاده كنند.
احمدي‌‏نژاد افزود: در ماده چهار اساسنامه اين آژانس به صراحت اعلام شده كه تمامي كشورها مي‌‏توانند از انرژي هسته‌‏اي استفاده كنند و در ماده شش نيز عنوان شده كه هيچ كشوري حق ندارد از اين سلاح‌‏ها استفاده كند.
وي تصريح كرد: اين آژانس حق دارد بازرساني را براي جلوگيري از توليد سلاح‌‏هاي هسته‌‏اي به كشورها بفرستد، ولي در اساسنامه آژانس آمده كه اين بازرسان به هيچ وجه حق ندارند مانع چرخه سوخت هسته‌‏اي در يك كشور شوند.
رييس‌‏جمهوري با اشاره به همكاري‌‏هاي ايران با آژانس انرژي هسته‌‏اي اين همكاري‌‏ها را براي رفع شبهات دانست و گفت: دو سال است كه بر ما فشار مي‌‏آورند تا از چرخه سوخت هسته‌‏اي خارج شويم. در طي اين دو سال دولت ايران تمام همكاري‌‏هاي لازم را با بازرسان آژانس كرده است. آن قدر دولت كوتاه آمده كه حتي مواردي را كه ربطي به چرخه سوخت هسته‌‏اي ندارد، به تعليق درآورده است.
وي افزود: پس از دو سال اكنون به اين نتيجه رسيده‌‏ايم كه آنها به دنبال اعتمادسازي نيستند، بلكه مي‌‏خواهند ما را از انرژي هسته‌‏اي محروم كنند و اين انرژي را به طور انحصاري در اختيار خود قرار دهند تا زماني كه سوخت‌‏هاي فسيلي به پايان رسيد، اين انرژي را به قيمت گزاف به ديگران بفروشند.
احمدي‌‏نژاد با اشاره به ديدار البرادعي با علي لاريجاني، گفت: البرادعي به آقاي لاريجاني گفته بود كه اروپائي‌‏ها نمي‌‏خواهند تا شما چرخه سوخت هسته‌‏اي داشته باشيد.
رييس‌‏جمهوري ادامه داد: زماني كه دولت ما به اين نتيجه رسيد كه اروپائيان نمي‌‏خواهند ما چرخه سوخت هسته‌‏اي داشته باشيم، اصفهان را راه‌‏اندازي كرديم كه باعث سر و صداي آنها شد ولي اين عكس‌‏العمل آنها براي ما مهم نيست.

احمدي‌‏نژاد اظهار داشت: در سفر ما به نيويورك همين كشورها براي ما صدها پيغام فرستادند تا ما حرف‌‏هايي عليه آنها را نزنيم كه اين خلاف دين و شرف ملي ما بود.
احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: براي اولين بار در تاريخ روابط ما با آژانس انرژي هسته‌‏اي، توانسته‌‏ايم 13 كشور را هم‌‏راستاي خود قرار داده و كاري كنيم تا اين 13 كشور به قطعنامه آژانس راي ندهند و در مقابل زورگوئي‌‏هاي ديگران بايستند.
رييس‌‏جمهوري با اشاره به ضرورت تبليغ طلاب حوزه علميه در ماه رمضان، آنها را مروج و پاسدار فرهنگ ناب محمدي (ص) دانست و گفت: ما در متن انقلاب بزرگي قرار گرفته‌‏ايم، انقلابي كه تمام شئون شخصيت و آينده ما را رقم مي‌‏زند. اين انقلاب تمام معادلات جهاني را تحت تاثير قرار داده است.
وي فراموشي آرمان‌‏ها و ارزش‌‏هاي انقلاب را مهمترين تهديد انقلاب اسلامي دانست و تصريح كرد: زماني كه نسل‌‏ها تغيير مي‌‏كنند برخي به سمت دنياگرايي مي‌‏روند و برخي براي تئوريزه كردن وضعيت موجود، تلاش مي‌‏كنند، در اين شرايط، زمينه فراموشي آرمان‌‏هاي انقلاب فراهم مي‌‏شود.
رييس‌‏جمهوري اظهار داشت: اگر مردم بيدار باشند، حركت انقلابي، سريع و طوفنده بوجود خواهد آمد و اگر در صحنه باشند به عنوان ناظر تمام موانع را رفع و روند پيشرفت را تضمين خواهند كرد.
احمدي‌‏نژاد با بيان اينكه بايد آرمان‌‏هاي انقلاب را بازگو كنيم، تصريح كرد: انقلاب ما ادامه حركت انبيا و امامان است. هدف معصومين حذف طاغوت و برپايي حكومت اسلامي بود و انقلاب ما هم 27 سال پيش ريشه طاغوت را از بين برده است.
رييس‌‏جمهوري خاطرنشان كرد: هدف جمهوري اسلامي ايران، استقرار عدالت است، همان هدفي كه حركت انبياء دنبال مي‌‏كرد. مهمترين وظيفه ما نيز استقرار عدالت است و بايد در جهت استقرار آن تلاش كنيم.
احمدي‌‏نژاد افزود: اگر اين تلاش مستمر باشد، نتيجه آن استقرار عدل الهي است و تلاش براي تحقق اين آرمان، سربازي امام زمان (عج) است.
وي خاطرنشان كرد: امام زمان(عج) به دنبال عدالت جهاني است و هر كسي در اين راه قدم گذارد، در راه حضرت مهدي (عج) قدم گذاشته است.
احمدي‌‏نژاد وظيفه اصلي دولت را مبارزه با تبعيض، ايجاد زمينه رشد مردم و تقسيم امكانات بهداشتي و رفاهي به نفع تمام عموم مردم دانست.
وي اجراي عدالت را يكي از وظايف مردم دانست و تصريح كرد: بايد مردم را بيش از گذشته با بحث عدالت آشنا كرد تا عدالت در رفتارهاي فردي، اجتماعي و در تمام عرصه‌‏هاي جامع تجلي پيدا كند.
وي افزود: بر عهده همه ما است كه ابعاد عدالت را براي تمام مردم تبيين كنيم تا عدالت‌‏گستري به عنوان يك منش مطرح شود. بايد عدالت معيار سنجش و رفتار جوامع در تمام زمينه‌‏ها باشد. اگر چنين شد، بسياري از فضائل اخلاقي بروز مي‌‏كند و نابسماني‌‏ها از بين مي‌‏رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي‌‏نژاد اظهار داشت: زماني كه تبعيض نباشد، روابط انساني تقويت، و وحدت بوجود مي‌‏آيد.
رييس‌‏جمهوري مهرورزي را يكي ديگر از آرمان‌‏هاي انقلاب دانست و بر مهرورزي مسئولان و مردم با يكديگر تأكيد كرد و گفت: مهرورزي وديعه الهي و يكي از اصول اصلي ما است. مهرورزي منشا تمام خدمت‌‏ها، ايثارها و فداركاري‌‏ها و خيرخواهي‌‏ها است.
احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: دشمنان اين نظام تلاش مي‌‏كنند تا ميان گروه‌‏هاي ما دشمني ايجاد كنند، ولي تمام احزاب و گروه‌‏ها بايد بدانند وحدت رمز پيروزي ماست و اين گروه‌‏ها بايد تلاش كنند تا دل‌‏ها به هم نزديك شود.
وي سياست‌‏هاي غلط، عدم نظارت درست و دست‌‏اندازي بدخواهان مردم به بيت‌‏المال را، عامل فقر در جامعه دانست و برطرف كردن چهره فقر را يكي از وظايف اصلي دولت عنوان كرد كه مردم بايد در اين امر به دولت كمك كنند.

Copyright: gooya.com 2016