پنجشنبه 21 مهر 1384

نمایندگان اتحادیه اروپا رعایت حقوق بشر و آزادی اکبر گنجی و زندانیان سیاسی ایران را خواستار شدند، راديو فردا

نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اجلاس چهارشنبه شب خود در بروکسل درباره مواردی چون نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران، برنامه هسته‌ای، بازداشت دگراندیشان و وبلاگ نویسان و اعدام نوجوانان به گفتگو پرداختند. انور میرستاری از فعالان حقوق بشر و عضو حزب سبزهای بلژیک که در این نشست حضور داشت، در مصاحبه با رادیو فردا می‌گوید سخنرانان خواستار اجرای موازین پیمانهای جهانی از سوی ایران شدند و حدود نود درصد آنان به زندانی شدن آقای گنجی و وکلای وی اشاره کردند و خواهان آزادی آنها شدند. به گفته آقای ستاری کلیه سخنرانان ضمن صحبت درباره مساله زنان و کردستان در کنار دیگر مسائل به فیلترینگ اینترنت در ایران نیز اشاره کردند.آقای ستاری افزود شرکت کنندگان متفق القول بودند که تمامی همکاریهای نظامی و اقتصادی باید منوط به رعایت حقوق بشر در ایران شود.
شهرام ميريان (كلن)
-----------------------------------------

شب گذشته اعضای اتحادیه اروپا در بروکسل گرد هم آمدند تا درباره اوضاع جامعه ایران در ارتباط با جامعه بین الملل مذاکره کنند. موارد نقض حقوق بشر، ، برنامه هسته ای ایران، بازداشت دگراندیشان و وبلاگ نویسان و اعدام نوجوانان در ایران از جمله نکاتی بود که اتحادیه اروپا در مورد آن به گفتگو پرداخت.
شهرام میریان (رادیو فردا): در یک جمعبندی کلی میتوان گفت نشست دیروز اتحادیه اروپا از نظر طرح مسائل در پیوند با تحولات جاری ایران یکی از متنوع ترین جلسات این نهاد اروپایی بود. نقض مواردی چند از میثاق جهانی حقوق بشر، مساله اتمی، دستگیری و بازداشت روزنامه نگاران، دگراندیشان و وبلاگ نویسان و اعدام نوجوانان در ایران از جمله مسائلی بود که در جلسه دیروز در شهر بروکسل مقامهای طراز اول اتحادیه اروپا به آنها پرداختند. انور میرستاری از فعالان حقوق بشر و عضو حزب سبزهای بلژیک که در این نشست حضور داشت در گفتگویی با ما می گوید سخنرانان از ایران خواستند که به اجرای موازین پیمانهای جهانی بپردازند.

انور میرستاری: در مجموع صحبتهایی که می شد در حقوق بشر مثلا در گزارشی که رئیس شورا می داد، در مورد اعدامها بود. ایشان می گفتند ایران به کنوانسیون جهانی احترام نمی گذارد. جوانان مجرم زیر 18 سال را اعدام می کند. آزادی بیان و آزادی مطبوعات در ایران پایمال می شود. ژورنالیستها را زندانی می کنند و تقریبا می توانم بگویم که 90 درصد سخنرانان به زندانی شدن آقای گنجی و وکلای ایشان که منظورشان آقای زرافشان و آقای عبدالفتاح سلطانی بود، اشاره می کردند و خواهان آزادی این افراد بودند و انتقاد می کردند به دولت ایران که به درخواست خانم آنجلیکا که تقاضای آزادی بود ترتیب اثر ندادند. من هیچوقت در هیچ مجلسی ندیده بودم که تمام افراد با عقاید مشترک یک حرف را بزنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همه شان پایمال شدن حقوق بشر، مساله کردستان، مساله حقوق زنان، و حتی بعضی از آنها از وبلاگ نویسان، یعنی ایران را زیر سئوال می بردند که در این دنیای امروزی فیلتر گذاشته برای اینترنت و وبلاگ نویسان را که یک برنامه مجازی است و اتفاق خاصی نمی تواند بیافتد، گرفته و زندانی کرده و همه اینها اشاره می کردند که اگر ما قرار است یک قرارداد اقتصادی و نظامی با ایران داشته باشیم، تمام همکاریهای ما منوط باید بشود به رعایت حقوق بشر و این مساله را ما باید جدی بگیریم.

Copyright: gooya.com 2016