جمعه 22 مهر 1384

مجيد انصاري: جايگزيني رييس شوراي مركزي با دبيركل، مهم‌ترين تغيير اساسنامه‌ي مجمع روحانيون است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

مجيد انصاري عمده‌ترين تغيير در مجمع روحانيون مبارز را جايگزيني رييس شوراي مركزي به جاي دبيركل دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مجيد انصاري، عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز در حاشيه‌ي مراسم افطاري فراكسيون اقليت مجلس در جمع خبرنگاران گفت: مدتي است كه از تصويب اساسنامه‌ي قبلي مجمع مي‌گذرد و طبيعي است اساسنامه‌ي تشكل‌هاي سياسي متناسب با مقتضيات زمان تغييراتي داشته باشد.

وي ادامه داد: ما هم احساس كرديم براي فعال‌ترشدن مجمع به برخي از تغييرات در اساسنامه نياز داريم كه كميته‌اي به اين منظور تشكيل شد و پيش‌نويس تغييرات را تهيه كرد. در اولين جلسه‌ي هفته‌ي گذشته مجمع بخشي از اين تغييرات به تصويب رسيده، بقيه هم در جلسه‌ي بعدي تصويب مي‌شود. ان‌شاءالله تغييرات پس از تصويب نهايي در شوراي مركزي مجمع براي كميسيون ماده 10 احزاب فرستاده خواهد شد.

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز ادامه داد: عمده‌ترين تغيير، جايگزيني رييس شوراي مركزي مجمع به جاي دبيركل است، در واقع اختيارات دبيركل به رييس شورا واگذار شده است. در اركان مجمع نيز تغييرات جزئي ايجاد شده؛ چنان‌كه قبلا كميسيون سياسي را به‌عنوان ركن داشتيم، اما كميسيون فرهنگي، علمي و اجتماعي به آن اضافه شد. دبير هم پيش‌بيني شده نه دبيركل به‌عنوان دبير مسؤول امور اداري مجمع كه اين هم از جمله تغييرات ديگر بوده است. البته تغييرات ديگري هم وجود دارد اما چون هنوز به تصويب نرسيده به آنها نمي‌پردازم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا انصاري خاطرنشان كرد: نهايتا اين تغييرات با هدف تسهيل انجام فعاليت‌ها به خصوص در عرصه‌ي علمي، فرهنگي و اجتماعي و سياسي است.

وي زمان برگزاري جلسه‌ي بعدي مجمع را هفته‌ي آينده اعلام كرد.

اين عضو مجلس خبرگان در ادامه درباره اصلاح قانون انتخابات خبرگان گفت: هنوز در اين خصوص بحثي نداشته‌ايم.

Copyright: gooya.com 2016