چهارشنبه 4 آبان 1384

تشكيل اولين جلسه‌ي كميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام، ايسنا

هاشمي‌ رفسنجاني:
عملكرد شفاف و موثر اين كميسيون مي‌تواند ضامن اجراي صحيح سياست‌هاي كلي نظام باشد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

اولين جلسه‌ي كميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي پس از ابلاغ مقررات نظارت از سوي رهبري معظم انقلاب صبح روز چهارشنبه با حضور اكثريت اعضاي كميسيون تشكيل شد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در ابتداي اين جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمين هاشمي رفسنجاني رييس مجمع با مهم ارزيابي كردن وظايف كميسيون نظارت مجمع پس از تفويض رهبري معظم انقلاب بر اساس اصل 110 قانون اساسي و تاكيدات مكرر معظم‌له به مجمع در سخنراني‌ها، اظهارات و مكاتبات عمومي و خصوصي، مبني بر اعمال دقيق اين نظارت، گفت: عملكرد شفاف و موثر اين كميسيون در چارچوب قانون اساسي، مي‌تواند ضامن اجراي صحيح سياست‌هاي كلي نظام در ساختار برنامه‌ريزي و قانون‌گذاري كشور باشد.

در اين جلسه پس از ارائه‌ي گزارش مخبر، معاون كميسيون نظارت دبيرخانه‌ي مجمع در مورد مجموعه‌ي اقدامات، مطالعات و تحقيقات به عمل آمده در اين كميسيون با همكاري كارشناسان و نمايندگان قواي سه گانه و ساير دستگاه‌هاي تحقيقاتي و نظارتي كشور، آمادگي راهبردي كميسيون نظارت مجمع را براي انجام وظايف محوله اعلام داشت.

در ادامه‌ي اين جلسه ولايتي، ميرسليم، محمدهاشمي، مرتضي نبوي، ايرواني، مجيد انصاري، دري نجف‌آبادي و رضايي از اعضاي كميسيون، ديدگاه‌ها و نظارت خود را پيرامون نحوه‌ي فعاليت‌ها، اطلاع‌رساني و برنامه‌هاي آتي كميسيون براي انجام هر چه بهتر مسووليت‌ها و وظايف محوله ارائه كردند.

در اين جلسه هم‌چنين مقرر شد در آينده‌ي نزديك بيانيه‌اي جامع در مورد روند شكل‌گيري كميسيون نظارت مجمع بر اساس مستندات قانوني و تفويض رهبري معظم انقلاب و فلسفه‌ي تشكيل اين كميسيون و شرح وظايف، مسووليت‌ها و چارچوب اعمال نظارت در اين كميسيون بر اساس آيين‌نامه‌ي نظارتي منتشر شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

قابل ذكر است: در تاريخ هفدهم فروردين ماه سال هزار و سيصد و هفتاد و هفت رهبر معظم انقلاب امر نظارت بر اجراي سياست‌هاي كلي نظام را به مجمع تفويض فرمودند. ايشان در پاسخ به نامه‌ي رياست مجمع در همان تاريخ در مورد تدوين سياست‌هاي كلي نظام فرمودند: توصيه‌ي اينجانب پيش‌بيني وسيله‌اي در خود مجمع براي نظارت بر اعمال سياست‌هاي مصوب در برنامه‌ها و مقررات كشور است كه در واقع مقدمه‌اي براي تضمين اجراي آن مصوبات مي‌باشد.

هم‌چنين معظم‌له در تاريخ 20/12/1379 با تاكيد مجدد بر تفويض وظيفه‌ي نظارت بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي به مجمع فرمودند: اينجانب با توجه به اصل 110 قانون اساسي نظارت بر حسن اجراي سياست‌هاي كلي ابلاغي را بر عهده‌ي مجمع تشخيص مصلحت نظام نهاده‌ام و آن مجمع موظف است با ساز و كار مصوب، گزارش نظارت خود را به اينجانب ارائه كند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تشكيل اولين جلسه‌ي كميسيون نظارت مجمع تشخيص مصلحت نظام، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016