دوشنبه 9 آبان 1384

احمدى نژاد: كسى حق ندارد در دنياى اسلام اسرائيل را به رسميت بشناسد، امروز به نقل از ايرنا

ايرنا: «محمود احمدى نژاد» رئيس جمهورى اسلامى ايران بر حمايت دولت از آغاز به كار مجدد فعاليت مجتمع «يوسى اف» اصفهان تاكيد كرد و گفت: ايران فعاليت مجتمع اصفهان را ادامه مى دهد. احمدى نژاد كه ديروز در جمع بيش از هزار نفر از دانش آموزان بسيجى در «دهمين يادواره شهيد محمدحسين فهميده و ۳۶ هزار شهيد دانش آموز» سخن مى گفت، همچنين بر تلاش جمهورى اسلامى ايران براى دستيابى به فناورى صلح آميز هسته اى تاكيد كرد و گفت: بدون ترديد غربى ها نمى توانند آ نچه را كه ملت ايران با تلاش و پشتكار خود به دست آورده است، از ما بگيرند. احمدى نژاد گفت: غربى ها در مبحث حقوقى و فنى مسئله دستيابى ايران به فناورى صلح آميز هسته اى خلع سلاح شده اند و امروز مى گويند ما به نيت شما مشكوك هستيم! ادعاى اعتمادسازى غربى ها نيز دروغ است و آنها در پى آن هستند كه ايران را از داشتن چرخه سوخت محروم كنند. رئيس جمهورى با اشاره به حسن نيت و اعتمادسازى ايران درخصوص فعاليت هاى صلح آميز هسته اى اظهار داشت: غربى ها نمى خواهند جمهورى اسلامى ايران به چرخه سوخت دسترسى داشته باشد. احمدى نژاد در تشريح علل مخالفت غربى ها با دسترسى ايران به فناورى صلح آميز هسته اى گفت: علت مخالفت آنها اين است كه امروز جمهورى اسلامى ايران به واسطه حضور دانشمندان جوان و مومن و پرنشاط و انقلابى خود، به فناورى بومى توليد سوخت دست يافته است.
وى با بيان اين مطلب كه اگر ايران حاضر بود سوخت هسته اى را از آنها بگيرد قطعاً آنها ناراحت نمى شدند، گفت: بدون ترديد ناراحتى و بهانه جويى هاى غربى ها از تلاش ايران به دستيابى به فناورى چرخه سوخت هسته اى است. تلاش هاى غربى ها براى محروم كردن ايران از چرخه سوخت هسته اى در حالى صورت مى گيرد كه آنها در قبال صدها كلاهك هسته اى رژيم صهيونيستى سكوت مى كنند.
رئيس جمهورى با اشاره به تلاش غربى ها براى انحصار انرژى هسته اى اظهار داشت: ايران در ۱۰ سال آينده نيازمند ۲۰ هزار مگاوات انرژى برقى جديد است و اين مقدار برق نمى تواند صرفاً از محل سوخت هاى فسيلى تامين شود. احمدى نژاد همچنين با اشاره به سخنان اخير خود در ارتباط با «تلاش هايى كه براى به رسميت شناخته شدن رژيم صهيونيستى صورت مى گيرد» گفت كه اين سخنان همان مواضع امام راحل و مقام معظم رهبرى بوده است و تنها يك جمله به آن افزوده است و آن اينكه «آنها (استكبار) ۵۰ سال است تلاش مى كنند موجوديت يك رژيم اشغالگر را به رسميت بشناسند.» رئيس جمهورى از غفلت برخى رسانه ها در انعكاس اين بخش از سخنانش ابراز تاسف كرد و گفت: من در سخنان اخيرم گفتم كسانى كه اين كار را بكنند در برابر امت اسلام خواهند ايستاد و اين يك جرم نابخشودنى است. كسى حق ندارد در دنياى اسلام اين رژيم جعلى را كه از قبل اعلام ترور مى كند به رسميت بشناسد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئيس جمهورى به حضور ميليونى ملت ايران و ديگر مسلمانان جهان در راهپيمايى روز جهانى قدس اشاره كرد و گفت: به دنبال حضور ملت ايران در راهپيمايى روز قدس و اعلام انزجار ملت نسبت به رژيم صهيونيستى، رسانه هاى وابسته و برخى مقامات خارجى ملت ايران را به تروريسم و تلاش براى دستيابى به سلاح هسته اى متهم كرده اند. احمدى نژاد با بيان اينكه ملت ايران براى دفاع از خود نيازى به سلاح هسته اى ندارد، تاكيد كرد: ملت ما قادر است از تماميت ارضى و مكتب خود دفاع كند.

Copyright: gooya.com 2016