جمعه 13 آبان 1384

اشپيگل: پيش‌‏گويي‌‏ حمله ناگهاني اسراييل به تأسيسات هسته‌‏اي ايران افزايش يافته است، ايلنا

وزير امور خارجه اسرائيل:
احمدي‌‏نژاد اولين مسئول ايراني نيست كه خواستار نابودي اسرائيل است


تهران- خبرگزاري كار ايران

مجله اشپيگل آلمان در شماره اخير خود مدعي شد كه پيش‌‏گويي‌‏هاي كارشناسان مسائل استراتژيك غربي درباره اقدام نظامي اسرائيل و حمله ناگهاني به تأسيسات هسته‌‏اي ايران افزايش يافته و اين در حالي است كه در دور جديد مذاكرات ايران و سازمان انرژي هسته‌‏اي اجازه داده كه از سايت پارچين در جنوب تهران ديدن كنند.

اشپيگل گزارش داد: اظهارات محمود احمدي‌‏نژاد، پيش گويي‌‏هاي كارشناسان نظامي و استراتژيك و سرويس‌‏هاي اطلاعاتي درباره احتمال حمله اسرائيل به ايران را قوت بخشيده است.
اين مجله در سايت اينترنتي خود نوشت: بسياري از كارشناسان و متخصصان معتقد هستند كه اسرائيل بعد از آنكه 500 موشك با قدرت نفوذ به استحكامات قوي را از آمريكا تحويل گرفت براي حمله به تأسيسات هسته اي ايران در حال برنامه‌‏ريزي است.
مجله اشپيگل دليل افزايش اعتراضات به اظهارات محمود أحمدي نژاد را وضعيت نابسامان منطقه خاورميانه بخصوص فشار بين المللي بر سوريه در رابطه با پرونده قتل رفيق حريري و قطعنامه سازمان ملل بر ضد سوريه دانست.
اشپيگل در ادامه گزارش داد كه سيلوان شالوم، وزير امور خارجه اسرائيل كه به سوالات برخي نمايندگان اسرائيل درباره سياست‌‏هاي اسرائيل در قبال اظهارات احمدي‌‏نژاد در كنيست حاضر شد و به نمايندگان اسرائيل گفت: احمدي‌‏نژاد اولين مسئول ايراني نيست كه خواستار نابودي اسرائيل است.
شالوم تهديد موشك‌‏هاي ايران را منحصر به اسرائيل ندانست و خواستار مقابله جامعه بين الملل با ايران شد.
از سوي ديگر اشپيگل به دور تازه مذاكرات ايران با سازمان انرژي هسته اي اشاره مي‌‏كند و از بازرسي قريب‌‏ الوقوع بازرسان سازمان انرژي هسته اي ازسايت موشكي پارچين در جنوب تهران خبر داد.
همچنين يكي از مقامات بلندپايه سازمان انرژي هسته اي در مصاحبه با اشپيگل از موافقت ايران با بازرسي سايت پارچين اظهار خرسندي كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يك منبع ديپلماتيك ديگر از سازمان انرژي هسته‌‏اي به نمونه برداري بازرسان براي اطمينان از عدم وجود موارد آلوده به راديواكتيو در محيط سايت پارچين در خلال شش هفته خبر داد.
يك مسوول بلندپايه ديگر سازمان انرژي هسته‌‏اي نيز در مصاحبه با اشپيگل اظهار اميدواري كرد: ايران ابهامات موجود را از ميان بردارد تا هر دو طرف به راه‌‏حلي مطلوب در اين زمينه دست يابند.

Copyright: gooya.com 2016