یکشنبه 15 آبان 1384

بادامچيان: اصلاح‌‏طلبان هياهو مي‌‏كنند تا اگر احضار شدند دادگاه را منحرف كنند، ايلنا

جلوگيري از نقد جامعه را به سمت استبداد مي‌‏برد
اصلاح‌‏طلبان هياهو مي‌‏كنند تا اگر احضار شدند دادگاه را منحرف كنند
تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: كساني كه در انتخابات اخير موقعيت‌‏هاي قبلي‌‏شان را از دست داده‌‏اند، به هوچي‌‏گري و هياهو مي‌‏پردازند تا اگر روزي به دليل مفاسد اقتصادي احضار شدند، با جوسازي اين مسائل را سياسي كنند و دادگاه را از رسيدگي درست به پرونده خود منحرف كنند.

اسدالله بادامچيان در گفت‌‏وگو با خبرنگا "ايلنا"، با تصريح بر اينكه جريان مخالف دولت، گروه‌‏هاي خارج از كشور و ضد انقلاب‌‏ها به دنبال بزرگ كردن مطالبات مردم هستند، اظهار داشت: هنوز مديران كشور استقرار نيافته و مدت زيادي هم از عمر دولت نمي‌‏گذرد كه اصلاح‌‏طلبان و آنهايي كه مقاصدشان در اين انتخابات برآورده نشده و به قدرت نرسيده‌‏اند، از روي عصبانيت به انتقادهاي غير واقعي از دولت مي‌‏پردازند.
وي در عين حال با تاكيد بر اينكه جلوگيري از نقد، جامعه را به سمت استبداد مي‌‏برد، اظهار داشت: خط‌‏كشي دقيقي براي مشخص شدن نقدهاي كينه‌‏توزانه و نقدهاي سازنده وجود ندارد اما به طور كلي نقد بايد دلسوزانه, راهگشا و همراه با چاره‌‏انديشي باشد، نقدهايي كه از روي خيرخواهي و دلسوزي نباشد، هيچ راهكار و علاجي را به حاكمان ارايه نخواهد داد.
بادامچيان افزود: كشمكش‌‏هاي فكري، جدال و برخورد با تقاطي تبادل افكار متفاوت است، تبادل افكار به معناي طرح ديدگاه‌‏ها و نظريه‌‏هاي جريان‌‏هاي سياسي و حاصل تفكر اشخاص، نهادها و احزاب است كه به بحث و گفت‌‏وگو گذاشته مي‌‏شود اما كشمكش‌‏هاي فكري و جدال فكري نتيجه‌‏اي جز درگيري، توهين و برخورد تعصب‌‏آميز با مسائل ندارد.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: تبادل افكار و آزادي انديشه از قالبي شدن جامعه جلوگيري مي‌‏كند لذا در كشور ما تمام مسوولين آزادي نظر دارند تا ديدگاه‌‏هاي خود را با حفظ احترام ديگران مطرح كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بادامچيان خاطر نشان كرد: دعوا, درگيري, تكفير, تصديق, متهم كردن افراد به تحجر و دگم بودن يا تقسيم جامعه به روشنفكر, مخالف اصلاحات, مخالف نظام اثر خوبي در جامعه ندارد و به نفع مصالح نظام نيست.
وي افزود: در سطح عمومي جامعه در برخي مواقع به خصوص در مسائل سياسي شاهد درگيري، برخورد و تنازع حتي از تريبون مجلس بوده‌‏ايم، در حالي كه مي‌‏شد حرف‌‏ها را پخته‌‏تر و متين‌‏تر به يكديگر گفت مانند نامه‌‏هايي كه بين دبير كل جبهه مشاركت ايران اسلامي و حزب موتلفه اسلامي مبادله مي‌‏شد.

Copyright: gooya.com 2016