پنجشنبه 19 آبان 1384

دو تجمع به حمايت از فناوري هسته ای ايران در شهرهای شيراز و زاهدان، ايرنا

دانشجويان درشيرازبه‌حمايت از سياست هسته‌اي ايران،حلقه‌انساني تشكيل دادند شيراز ، ايرنا ‪۸۴/۸/۱۹‬
داخلي. اجتماعي. هسته‌اي.

جمعي از دانشجويان دانشگاههاي شيراز روز پنجشنبه دردفاع از فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي كشور، در ميدان دانشجو در شيراز حلقه انساني تشكيل دادند.


دانشجويان در اين تجمع خواستار جديت مسوولان كشور در دفاع از حق مسلم جمهوري اسلامي در دستيبابي به انرژي صلح آميز هسته‌اي شدند.

اين تجمع از سوي انجمن علمي فيزيك دانشگاه پيام نور شيراز در آستانه برگزاري همايش پيام فيزيك به مناسبت سال جهاني فيزيك انجام شد.

دبير اين همايش به خبرنگار ايرنا گفت: ما خواستار جديت مسوولان در دفاع از حقوق ملت در برخورداري از حق مسلم خود هستيم و هيچ كوتاهي را در اين باره نمي‌پذيريم.

پريسا خلج افزود: دولت بايد با تمام قدرت و در عين حال تعقل، مذاكرات هسته‌اي را ادامه دهد و از حقوق مردم در دستيابي به چرخه سوخت هسته‌اي دفاع كند.

دانشجويان در اين حلقه انساني در حالي كه دست در دست هم داشتند سرود اي ايران و يار دبستاني من سر دادند.

در اين تجمع، همچنين بيانيه‌اي در دفاع از حق كشورمان در برخورداري از انرژي صلح آميز هسته‌اي صادر شد.

در بخشي ازاين بيانيه آمده است:راه اندازي تاسيسات هسته‌اي نطنزمي تواند پاسخي به‌كارشكني قدرت‌هاي غربي در دستيابي ايران به انرژي صلح آميزهسته‌اي باشد.
-------------------------------

دانشجويان مقابل كميسارياي سازمان ملل در زاهدان تجمع كردند زاهدان ، ايرنا ‪۸۴/۰۸/۱۹‬
داخلي. علمي. فناوري هسته‌اي.

دانشجويان دانشگاههاي سيستان و بلوچستان روز پنجشنبه با تجمع مقابل كميسارياي عالي سازمان ملل در زاهدان دستيابي به چرخه سوخت هسته‌اي را حق مسلم ايران دانستند.


آنها با انتقاد از راي سياسي شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي به پرونده ايران خواستار برخورد منطقي و غيرسياسي آن سازمان در قبال حق مسلم ايران در استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي شدند.

دانشجويان سيستان و بلوچستان نسبت به كارشكني آمريكا و برخورد غيراصولي كشورهاي غربي در قبال حق مسلم هسته‌اي ايران هشدار داده و خواستار بسته شدن پرونده هسته‌اي ايران در شوراي حكام شدند.

آنان همچنين با شعارهاي "مرگ بر اسراييل و مرگ بر آمريكا" جنايات استكبار جهاني را در كشورهاي مسلمان فلسطين و عراق محكوم كرده و خواهان رسيدگي مجامع جهاني به جنايات اين كشورها شدند.

يك دانشجوي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان به خبرنگار ما گفت: سازمان ملل به عنوان نماينده ملتهاي جهان بايد جلوي كارشكني آمريكا و كشورهاي غربي را در پرونده هسته‌اي ايران بگيرد.

حسين صبح‌خيز افزود: سازمان ملل به جاي برخورد سياسي با پرونده هسته‌اي ايران بهتر است جلوي فعاليتهاي پنهان هسته‌اي رژيم اسراييل و برخي كشورهاي غربي را گرفته و با اين كار بيطرفي خود را به جهان اثبات كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي گفت: مجامع جهاني به ويژه شوراي حكام سازمان ملل در حالي حق مسلم ايران را در استفاده صلح‌آميز هسته‌اي و دستيابي به چرخه سوخت هسته‌اي ناديده مي‌گيرند كه اسراييل با فعاليتهاي نظامي هسته‌اي خود امنيت جهاني را به مخاطره انداخته است.

او افزود: انرژي هسته‌اي صلح‌آميز حق مسلم ما است و هيچ قدرتي نمي‌تواند ملت ايران را از اين حق مسلم محروم كند.

يك دانشجوي ديگر گفت: ايران بخاطر مكتبي بودن نظام اسلامي اين كشور قصد استفاده نظامي از انرژي هسته‌اي را نداشته و توليد بمب هسته‌اي با آرمانهاي دولت و ملت ايران سازگار نيست.

ابوالحسن صفدري افزود: ايران اسلامي حتي در صورت داشتن بمب اتمي امكان استفاده از آن را نداشته زيرا كشتار افراد بيگناه در آموزه‌هاي ديني ما به شدت رد شده و غيرقابل تصور است.

تجمع‌كنندگان در پايان با صدور بيانيه خواهان پافشاري دولتمردان ايران در استفاده از انرژي هسته‌اي صلح‌آميز و داشتن چرخه سوخت هسته‌اي شده و بر حمايت جامعه دانشگاهي از آن نيز تاكيد كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دو تجمع به حمايت از فناوري هسته ای ايران در شهرهای شيراز و زاهدان، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016