جمعه 20 آبان 1384

بادامچيان: محتواي نامه كروبي در مورد مجلس خبرگان غيركارشناسانه است، ايلنا

رسانه‌‏هايي كه در 18 تير جنجال مي‌‏كردند اكنون به اعتراض مردم فرانسه توجهي ندارند

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: مجلس خبرگان رهبري مجلس مجتهدان نيست كه تنها صلاحيت علمي براي عضو بودن در آن كافي باشد بلكه مسائل مالي, اخلاقي و اجتماعي كانديداها نيز مسائل مهمي است كه بايد توسط شوراي نگهبان بررسي شود.

اسدالله بادامچيان در واكنش به نامه كروبي به آيت‌‏الله مشكيني، رييس مجلس خبرگان رهبري، گفت: محتواي نامه كروبي غيركارشناسانه است، هر چند كه مقدمات آن خوب است، كروبي در نوشتن چنين نامه‌‏اي بايد با افراد آگاه به مسائل فقهي و حقوقي مشورت مي‌‏كرد تا حرف‌‏هايي مبهم و غيركارشناسانه كه با موازين مجلس خبرگان رهبري منطبق نيست، نگويد.
وي تصريح كرد: براي تشخيص خبره بودن، تاييد سه نفر از گويندگان خارج از حوزه كافي نيست زيرا مجتهد غير از خبره است، تشخيص خبره بودن در مسائل مالي, اخلاقي و اجتماعي مساله‌‏اي نيست كه بتوان به راحتي در مورد آن اظهار نظر كرد، چه بسا فردي مجتهد بوده و تاييد بزرگان را در زمينه علمي داشته باشد اما صلاحيت در خبره بودن نداشته باشد.
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي، ضمن استقبال از فعاليت سياسي جديد كروبي در قالب حزب اعتماد ملي و با تصريح بر اينكه اصلاح‌‏طلبان با عناوين جديد مي‌‏توانند وارد عرصه سياسي شوند، گفت: نهضت آزادي بعد از به بن رسيدن و مخدوش شدن جايگاهش در جامعه به دنبال نام و تابلوي جديد نرفت و بر همان اسم و تابلو پافشاري كرد لذا به هيچ جايي نرسيد، حالا هم اگر اصلاح‌‏طلبان به دنبال عناوين جديد نباشند، بايد بدانند كه به سرنوشت نهضت آزادي دچار خواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بادامچيان در ادامه با انتقاد از سانسور خبري در حوادث اخير فرانسه و بيان اينكه اين حوادث در روابط سياسي فرانسه و ايران موثر است، گفت: متاسفانه رسانه‌‏هاي داخلي به مسائل فرانسه توجه نمي‌‏كند اما به خاطر مسائل ساده داخلي چنان هياهو مي‌‏كنند كه انگار زمين و زمان به هم رسيده است.
وي افزود: در حالي كه 300 شهرك فرانسوي در آتش خشم مردم مي‌‏سوزند، خبرگزاري‌‏هاي ما اعتراض نمي‌‏كنند اما در 18 تير به خاطر آتش گرفتن سه ماشين، جنجال خبري درست مي‌‏كنند.
بادامچيان ادامه داد: كشوري كه در اتحاديه اروپا خود را صاحب قدرت و مدافع دموكراسي و حقوق بشر معرفي مي‌‏كند، امروز به سركوب مردم كشورش پرداخته كه اين مسايل قابل تامل است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بادامچيان: محتواي نامه كروبي در مورد مجلس خبرگان غيركارشناسانه است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016