یکشنبه 22 آبان 1384

ايران در اجلاس نوامبر شوراي حكام با مشكل حادي روبرو نمي‌شود، فارس

خبرگزاري فارس: مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به شركت وزير امور خارجه در جلسه اين كميسيون گفت: وزير امور خارجه اظهار اميدواري كرد با تحركات جديد در دستگاه ديپلماسي كشور در اجلاس ماه نوامبر شوراي حكام مسئله حادي در مورد پرونده هسته‌اي ايران به وجود نيايد.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، كاظم جلالي امروز پس از پايان جلسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه منوچهر متكي وزير امور خارجه در اين جلسه در خصوص آخرين تحولات پرونده هسته‌اي توضيحاتي به اعضاي كميسيون دادند، گفت: همچنين آقاي متكي در خصوص مذاكراتي كه با تروئيكاي جنبش عدم تعهد «گروه نم» در تهران داشتند، گزارشي ارائه كرد.
وي با اشاره به اظهارات منوچهر متكي در جلسات كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اظهار داشت: آقاي متكي بر استفاده از ظرفيت‌ها تاكيد كردند و يادآور شدند كه ما بايد نقطه نظرات خود را مطرح كنيم و مذاكره با كشورهاي عدم تعهد و يا كشورهاي شرقي، چين و روسيه به معناي نفي مذاكره با ساير كشورهاي دنيا نيست.
نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه منوچهر متكي بر استفاده از همه ظرفيت‌‌ها در دستگاه سياست خارجي تاكيد كرد، اظهار داشت: آقاي متكي بر برگشت‌ ناپذير بودن ايران در دست‌يابي به تكنولوژي هسته‌اي صلح‌آميز بودن ايران به شكل كامل در داخل ايران تاكيد كرد.
جلالي گفت: آقاي متكي به همكاري و مذاكره با كشورها تاكيد داشتند و يادآور شدند كه ما الزامات فرا قانوني را نمي‌پذيريم.
وي به نقل از وزير امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه دستگاه ديپلماسي و شوراي عالي امنيت ملي كشور بايد با توجه به نزديكي اجلاس آينده شوراي حكام در ماه نوامبر از همه ظرفيت‌هاي خود بهره‌برداري كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي اضافه كرد: آقاي متكي در اين جلسه همچنين از سفرهاي مختلف خود و معاونين وزارت امور خارجه به كشورهاي مختلف جهان گزارشي ارائه كرده‌اند و اظهار اميدواري كردند تا با تحركات جديدي كه در دستگاه ديپلماسي به وجود آمد در اجلاس ماه نوامبر مسئله حادي در مورد پرونده هسته‌اي ايران به وجود نيايد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ايران در اجلاس نوامبر شوراي حكام با مشكل حادي روبرو نمي‌شود، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016