چهارشنبه 25 آبان 1384

احمدي نژاد: شخصي كه با ۱۵ شغل خود ۳۰ ميليون تومان حقوق مي‌گيرد طبيعي است عليه دولت حرف بزند، فارس

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور صبح امروز در ديدار با ائمه جمعه كشور به تشريح برنامه هاي دولت در زمينه عدالت گستري پرداخت و ابعاد جديدي از فعاليتهاي اقتصادي در دوره قبل كه موجب ايجاد رانت خواري شده است را توصيف كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد در اين ديدار با تشريح تفاوت انقلاب اسلامي با تعاريف ارائه شده از انقلاب، گفت: انقلاب اسلامي كه ادامه و استمرار نهضت انبياست گامي به سوي هدايت بشريت به سمت جهان پر از عدالت است.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه انقلاب اسلامي آرماني جز مهيا كردن زمينه براي تحقق دوران درخشان حكومت انسان كامل ندارد، گفت: ماموريت انقلاب ما در جهت مقدمه سازي براي حضور حضرت مهدي (عج) است و بر اين اساس ايران بايد به جامعه اي مقتدر، پيشرفته و نمونه اسلامي مبدل شود.
رئيس جمهور گفت: امروز ما بايد با پرهيز از اقتباس از نظام و مكاتب غرب، در چارچوب مكتب انتظار سياست‌هاي خود در ابعاد اقتصادي، سياسي و فرهنگي تعريف نماييم.
احمدي‌نژاد با تبيين برنامه‌هاي دولت براي عدالت گسترش و توزيع فرصت‌ها و امكانات در سراسر كشور، از توزيع عادلانه بودجه، ارائه تسهيلات بانكي به منظور توسعه مناطق محروم، تمركززدايي، تاسيس صندوق مهررضا (ع) حمايت و واگذاري از صادرات، صرفه جويي در هزينه‌هاي جاري دولت، جلوگيري از مفاسد اداري، بازكردن حلقه مديريتي و واگذاري امكانات به مردم به منظور رفع تبعيض‌ها و ناكارآمدي و جهش اقتصادي كشور خبر داد.
رئيس جمهور همچنين با تاكيد بر اينكه اشرافيگري در اين دولت جايي ندارد، افزود: اجازه نخواهيم داد كه خودروهاي زرهي 300 تا 500 ميليون توماني وارد شود و برخي از مديران همچنين آن را در اختيار داشته باشند.
وي افزود: شخصي كه در 15 هيات مديره عضويت دارد و از هر كدام دو ميليون تومان دريافت مي‌كند طبيعي است كه عليه اين دولت حرف بزند.
احمدي‌نژاد با بيان اينكه در سال 85 گام بلندي در توزيع عادلانه بودجه كشور برداشته خواهد شد، گفت:‌ما خدمات ارزنده‌ همه مديران گذشته را ارج مي‌نهيم و همه بايد براي حل مشكلات كسري بودجه امسال همكاري كنند.
رئيس جمهوري با تاكيد بر اينكه بانكها موتور اقتصاد كشور هستند، افزود: دولت بايد بخش‌هاي ضعيف اقتصادي را حمايت كند و روي پاي خود بايستد.
وي افزود: در دولت مبتني بر عدالت نبايد تنها سه درصد افراد، شصت درصد تسهيلات بانكي را در اختيار بگيرند.
احمدي نژاد از حمايت جدي دولت از فعاليت‌هاي اقتصادي مردم خبر داد و افزود: اقتصاد وقتي فعال است كه متن مردم در اين عرصه فعال باشند و دولت در اين زمينه حامي و در خدمت مردم است.
رئيس جمهور با بيان اين كه ما به طور جدي به دنبال كاهش تصدي‌گري دولت و واگذاري امور به مردم هستيم، افزود: ما شعار خصوصي سازي داده‌ايم، ولي در عمل حجم سرمايه‌گذاري دولت در برخي از بخش‌هاي اقتصادي را تا 508 برابر افزايش داده‌ايم.
رئيس جمهور از افزايش جوايز صادراتي در شوراي عالي صادرات تا سقف 50 درصد خبر داد و گفت: اقتصاد وارداتي - مصرفي را بايد به اقتصاد صادراتي - وارداتي تبديل كنيم و عزم دولت در اين زمينه جدي است.
رئيس جمهور با اشاره به منع شركت‌هاي دولتي از انجام سرمايه‌گذاري‌هاي جديد گفت: دولت درصدد واگذاري سود شركت‌هاي دولتي به مردم است و مردم سالاري ديني را قرار گرفتن حكومت در عرصه‌هاي مختلف در دستان مردم تعريف مي‌كند.
احمدي نژاد در ادامه به اقدامات رفاهي دولت اشاره كرد و از گازكشي به 9 هزار روستا در سراسر كشور و همچنين ارائه مصوبه جديد دولت به نام صندوق مهر رضا (ع) براي حمايت از اشتغال و امكان ازدواج جوانان خبر داد و افزود:‌ امسال هزار ميليارد تومان تسهيلات نيز براي ساخت خانه‌هاي روستايي اختصاص يافته است.
وي تصريح كرد: دولت دست رانت خواران را از اقتصاد كشور كوتاه مي‌كند و مانع سوء استفاده‌هاي مالي خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي نژاد وجود رابطه محبت آميز و پرعطوفت ميان دولت و مردم را ضروري خواند و گفت:‌ دولت دستان ناپاكي را كه به دنبال ايجاد دودستگي و رواج كينه ورزي در جامعه هستند را كوتاه خواهد كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از نماز جمعه به عنوان يكي از اصلي‌ترين كانون‌هاي مهرورزي در جامعه ياد كرد و گفت:‌ائمه جمعه مهمترين پشتيبانان اجراي عدالت اجتماعي هستند.
رئيس جمهور گفت: ‌نماز جمعه كانون جوشان هدايت، تقوي و همبستگي است كه پيامبر اسلام به امر خداوند بنيان نهاد و در دوران حاضر به دستور امام خميني (ره) شعله‌ آن فروزان شد.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه هر يك از مكاتب بشري براي بسيج، هدايت و سازماندهي مردم، سازوكارهايي را پيش‌بيني كرده‌اند، گفت: اركان سازماندهي اجتماعي در اسلام مبتني بر مسجد و نمازهاي جمعه، فطر، غدير و قربان است.
احمدي‌نژاد اظهار داشت: نماز جمعه درون جامعه را پيوند مي‌دهد، اعتقادات را تا اعماق آن فرو مي‌برد و از همانجا نيروها را براي پيشبرد آرمانهاي حكومت اسلامي بسيج مي‌كند.
رئيس جمهور از نماز جمعه به عنوان ركن حاكميت نظام ياد كرد و گفت: ‌نماز جمعه يك مراسم صرف عبادي نيست و در متن نظام ما نقشي بي‌بديل ايفا مي‌كند.
احمدي‌نژاد چنين سازماندهي اجتماعي را منحصر در مكتب اسلامي توصيف كرد و از نمايندگان ولي فقيه كه عاشقانه و دلسوزانه در پي تعالي كشور، هدايت مردم و احقاق حقوق اسلام هستند، قدرداني كرد.

Copyright: gooya.com 2016