جمعه 20 آبان 1384

اقدام رئیس جمهور برای افزایش دریافتی مستمری‌ بگیران با ارسال لایحه ای به مجلس، مهر

رئیس جمهور به منظور ترمیم دریافتی مستمری‌ بگیران کشوری و لشگری لایحه اصلاح نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت را به مجلس شورای اسلامی فرستاد.
به گزارش خبرنگار سیاسی "مهر" ، بر اساس ماده واحده این لایحه که با عنوان «اصلاح تبصره (3) الحاقی ماده (9) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، موضوع ماده (8) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب 1380» به امضای رئیس جمهور رسیده است، درصدهای مندرج در تبصره (3) الحاقی ماده (9) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، موضوع ماده (8) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب 1380 ـ به ترتیب به میزان سیصد و شصت درصد (360%) و صددرصد (100%) اصلاح می‌شود.

افزایش ناشی از اجرای این قانون صرفاً شامل مستمری‌ بگیرانی می‌شود که مستمری‌ دریافتی ماهانه آنان کمتر از سه میلیون ریال می‌باشد.

بنا براین گزارش ، رئیس جمهور در مقدمه توجیهی این طرح نیز آورده است : "علی‌رغم اقدامات زیادی که در چند سال اخیر برای ترمیم و افزایش حقوق بازنشستگان انجام شده است، هنوز وضعیت حقوق این قشر در حد مورد انتظار نیست و افزایش‌های اخیر نیز رضایت کامل این بخش از جامعه را جلب ننموده است" .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی هدف از ارائه این لایحه را ترمیم دریافتی مستمری ‌بگیران کشوری و لشگری عنوان نموده است.

پیش از این نیز رییس جمهور در دیدار کارگزاران نظام با رهبرمعظم انقلاب که در هشتم آبانماه برگزار شد از تنظیم لایحه ترمیم حقوق بازنشستگان به عنوان یکی از اقدامات دولت عدالت و مهرورزی نام برده بود.

Copyright: gooya.com 2016