پنجشنبه 26 آبان 1384

هاشمي رفسنجاني: فعاليت احزاب ضرورت امروز ايران است، ايرنا

تهران، ايرنا ‪۸۴/۰۸/۲۶‬

"اكبر هاشمي رفسنجاني" رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام روز پنجشنبه با ابراز تاسف از اينكه "افراد در كشور ما كمتر به حزب گرايش دارند"، گفت كه وجود احزاب در كشور، ضرورت زمان است.


وي در سخناني در سومين كنگره حزب اسلامي كار در تهران گفت: درصد كمي از مردم تصميم مي‌گيرند در سرنوشت خود شريك شوند، اما انسان‌هاي آگاه‌تر كه انگيزه جدي براي آينده دارند، وقت مي‌گذارند، مطالعه مي‌كنند و هزينه مي كنند.

كار تشكيلات و حزب اين است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اهميت اصل تحزب در جوامع بشري، گفت: هر چه جلو تر برويم واقعيت حضور در صحنه‌هاي سياسي جامعه براي افراد روشن تر مي‌شود.

"هاشمي رفسنجاني" گفت: جامعه ما از كمبود افراد نيرومند رنج مي‌برد، اگر ما راه دمكراسي را پيش داريم و اگر قرار است جامعه با افكار عمومي اداره شود، با افراد متفرق نمي‌توان به نقطه مطلوب برنامه‌ريزي شده‌اي رسيد.

وي افزود: درست است كه احزاب كوچك در راستاي اهداف خود عمل و رشد مي‌كنند، اما مديريت كل كشور، مسئله بسيار جدي است كه بايد در اين زمينه كارهاي حزبي بيشتري صورت گيرد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: شايد برخي تصور كنند كه اين وظيفه حكومت است، اما وظيفه حكومت در اين است كه راه را باز بگذارد و مانع ايجاد نكند، تا اين جويبارها به هم بپيوندند و فضاي جامعه را تحت تاثير خود قرار دهند.

"هاشمي رفسنجاني" تحزب را اصل مهم جوامع بشري دانست و گفت: جامعه از كمبود افراد نيرومند رنج مي‌برد و با افراد متفرق نمي‌توان به نقطه مطلوب رسيد.

وي گفت: اگر شرايط جهاني را بنگريم، حركت جهان به سمت دمكراسي و حكومت مردم بر مردم واقعي‌تر مي‌شود و هر چه انسانها آگاه تر مي‌شوند حق خود را بيشتر درك مي‌كنند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام توضيح داد كه "زماني كه افراد مطلع باشند، بيشتر در سرنوشت خود تاثير مي‌گذارند و براي تاثيرگذاري در سرنوشت خود فعاليت و مشاركت مي‌كنند.

"هاشمي رفسنجاني" به جايگاه احزاب در ايران اشاره كرد و گفت: به هر دليل كه البته ادله آن براي من روشن است، در ايران احزاب جايگاه خود را ندارند.

وي گفت: پس از انقلاب به خاطر عطش حزب، با وجود كارهاي زيادي كه داشتيم، وقت زيادي در اين زمينه صرف شد و حزب جمهوري اسلامي تاسيس شد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: حزب جمهوري اسلامي خيلي سريع و حباب گونه رشد كرد، بطوري كه در خيلي از بخش‌ها در سراسر كشور حضور داشت، اما در يك مقطعي به تعبيري فتيله حزب پايين كشيده شد.

"هاشمي رفسنجاني" گفت: امروز حزب همچنان پابرجاست ، اما نيروهاي آن متفرق شدند و هر كدام حزب ديگري تشكيل دادند.

وي با ابراز خوشحالي از حضور در ميان اعضاي حزب اسلامي كار، گفت: از زمان تاسيس حزب اسلامي كار، در جريان پيشرفت و دگرگوني‌هاي آن بوده ام و اميدوارم با فعاليت در اين حزب در سرنوشت و آينده كشور تاثير گذار باشيد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، واژه "كار" را يكي از مقدس‌ترين واژه هاي بشري دانست و گفت: كار و تلاش جوهره زندگي و حيات ما است و جزو ارزشمندترين اموري است كه بايد به آن بپردازيم.

"هاشمي رفسنجاني" گفت: قرآن كريم، جامع‌ترين حرف را در مورد كار زده است و انسان بايد مطمئن باشد كه خداوند او را بيمه كرده و محصول كار او را به او بر مي‌گرداند.

وي با بيان اينكه صحبت از قوانين كار فقط مختص بحث "كارگر" نيست، تصريح كرد: آنچه شايسته است كه جامعه‌اي روي آن بيايستد، جوهر كار است.

جوامعي موفق هستند كه كار برايشان شرافت و افتخار است و جوامعي كه كمتر به كار توجه دارند، ناموفق هستند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر اين واژه براي جامعه ما درست روشن شود، "حزب اسلامي كار" مي‌تواند محور خدمت بزرگي باشد كه البته اين به اطلاع رساني وسيع نيازمند است.

"هاشمي رفسنجاني" خطاب به اعضاي حزب اسلامي كار گفت : يكي از اهداف شما جذب نيروي كار است، كساني هستند كه از انرژي و جوهر وجود خود زندگي مي‌كنند و با تمام توان روي پاي خود مي‌ايستند و به آنها هيچ تهمت استثمار نمي‌خورد. اين افراد ذاتا افراد حق طلبي هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در خصوص واژه "اسلامي" در اين حزب گفت: كلمه اسلامي كه به نام اين حزب اضافه شد، راهنماي خوبي است و ما را هدايت مي‌كند كه راهمان را گم نكنيم. شما مسلمان هستيد و امروز مكتبي بهتر از مكتب اسلام در دنيا نمي‌شناسيم كه به درد بشريت توجه كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: من از قرآن كريم و متن اسلام حرف مي زنم، اسلام فطرت بشر را در نظر دارد و براي واقعيت وجود ما برنامه دارد و انسان با هدايت قرآن راه خود را تنظيم مي‌كند تا به خدا برسد.

"هاشمي رفسنجاني" با بيان اينكه "جامعه ما با تشكيلات درست و برنامه هاي درست مي‌تواند شرايط خوبي را براي خود تامين كند"، گفت: ايران داراي مردماني است كه ثمرات تمدن‌هاي پي درپي در ژن‌هاي وجود آنها جاي گرفته و سلول‌هاي وجودشان در تمدن‌هاي مختلف ساخته شد و به نسل‌هاي بعد رسيده است. اين انسانها در وجود خود سرمايه‌هاي عظيم كمال را دارند.

وي با اشاره به امتيازات ايران در طول تاريخ گفت: ايران همه شرايط مطلوب جغرافيايي و علمي را دارد و خداوند قرآن، اسلام، مكتب اهل بيت و سپس انقلاب اسلامي را به ما ارزاني داشته و بنابر اين نبايد ملت دسته چندم باشيم، حق ملت اين است كه در دنيا سرافراز باشد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابراز اميدواري كرد به سرعت به اين نقطه برسيم و گفت: براري رسيدن به اين نقطه فاصله بسيار داريم و اميدارم با وظيفه شناس شدن مردم، بتوانيم اين راه را طي كنيم.

سومين كنگره سراسري حزب اسلامي كار امروز در تهران برگزار شد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني: فعاليت احزاب ضرورت امروز ايران است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016