جمعه 27 آبان 1384

معاون اول رييس جمهور: آن‌هايي كه مي‌گويند دولت در دو ماه چه كرده خود در شانزده سال چه كردند؟ ايسنا

- عده‌اي مي‌خواهند بسيج را حذف كنند
- دولت جلوي افزايش قيمت‌ها را مي‌گيرد



خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

معاون اول رييس‌جمهور با انتقاد از منتقدان دولت اظهار كرد: ما نمي‌گذاريم افزايش قيمت‌ها به دوش مردم بيفتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) دكتر پرويز داوودي ظهر روز پنجشنبه در مراسم آغاز به كار رزمايش رزمي و فرهنگي عزت و اقتدار در قم اظهار كرد: آن‌هايي كه به دولت مي‌گويند طي اين دو ماه و اندي چه كرده كارنامه‌ي هشت ساله‌ي خود را نشان دهند و توضيح دهند كه اين اسراف‌ها، واگذاري ناعادلانه‌ي ثروت‌ها و اين نابساماني‌ها از كجا آمده است؟

داوودي با بيان اينكه «اولين مسووليت دولت اين است كه خود بسيجي باشد» گفت: ما براي اين كار منشور داريم، همان‌طور كه حضرت امام(ره) گفت همه‌ي اهداف و افكارمان بايد خدايي باشد و ما بايد نوكر ملت باشيم.

وي ادامه داد: دولت نهم مي‌خواهد بسيجي باشد، هست و خواهد بود.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به چشم‌انداز بيست ساله‌ي كشور كه در آن ايران به عنوان تمدن بزرگ اسلامي در منطقه تبديل شود گفت: ما بايد با توجه به امكانات و توانايي‌هايي كه داريم كشورمان را با عنوان رهبر فكري دنيا معرفي كنيم.

وي با بيان ويژگي‌هاي نظام اظهار كرد: پويايي و پيروي از دين، ‌وجود علماي شيعه كه نعمت بزرگي براي ما هستند و هميشه هدايت گر ما بوده‌اند، منابع سرشار طبيعي مانند نفت و انرژي، افراد باهوش، روحيه‌ي استقلال طلبي، استقامت و دنبال كسب حقيقت بودن، خصايصي هستند كه مي‌توانند ما را براي رسيدن به رهبر فكري دنيا شدن رهنمون كند.

وي وجود همه‌ي اين منابع و ويژگي‌ها را كه در ايران جمع شده است براي غربيان يك خطر دانست و اظهار كرد كه مطمئنا كشورهاي غربي براي مقابله با اين همه منابع نقشه‌ها خواهند كشيد ولي مطمئنا اين نقشه‌ها تارعنكبوتي بيش نخواهد بود.

معاون اول رييس‌جمهور، تفكر بسيجي را در عمق ريشه‌ها و رگ‌هاي فكري همه‌ي ايرانيان دانست و ادامه داد: اين تفكر مثل گل خوشبو و زيبايي همه را جذب مي‌كند و ريشه در خانواده‌ها، ‌سازمان‌ها و همه‌ي اركان نظام دارد.

داوودي با بيان اينكه «سال‌ها عليه بسيج تبليغات شد و عده‌اي مي‌خواستند و هنوز هم مي‌خواهند بسيج را حذف كنند» گفت: همه ديدند كه در زمان انتخابات رياست جمهوري تبليغات عظيم با كيف‌هاي پر از پول عليه بسيج شد اما اين حركت بسيجي كه ريشه در انقلاب دوانده است توانست بار ديگر خود را در عرصه‌ي انتخابات نشان دهد و عنوان كرد كه هيچ قدرتي نمي‌تواند ريشه‌ي آن را بخشكاند.

وي با خطاب قرار دادن بسيجيان اضافه كرد: عده‌اي بعد از جنگ گفتند و خواستند اين تفكر را جا بيندازند كه ديگربه بسيج نيازي نيست و امروز هم مي‌گويند صلح است و بايد گفتمان كرد و ديگر به بسيج نياز نيست در حالي كه بسيج اين آدم‌ها نيستند بلكه بسيج يك تفكر است و اين آدم‌ها هستند كه مانند پروانه‌اي دور شمع بسيج گرد آمده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي متذكر شد: همه درمقابل بسيج مسووليت دارند و مسووليت خود بسيجي‌ها بيشتر از ديگران است، از طرفي هم دولت بايد در اين زمينه پر نقش باشد.

وي با بيان اينكه «اولين مسووليت دولت اين است كه خود بسيجي باشد» گفت: شعارهاي دولت عدالت گستري،‌ مهرورزي و خدمت به بندگان خدا، همه ريشه در تفكر بسيج دارد. اين‌ها استخراج شده از منابع غني اسلام و تفكر بسيجي هستند، در عمل دولت هم سعي كرده در اين جهت حركت كند.

داوودي نخستين كار دولت را در اين جهت تاسيس صندوق مهر امام رضا(ع) با هدف ازدواج و اشتغال جوانان دانست و اظهار اميدواري كرد كه تاسيس آن با همكاري مجلس به زودي تصويب شود.

وي سهام عدالت را طرح بعدي دولت خواند كه دولت مي‌خواهد مردم را شريك و مالك ثروت‌هاي كشوركند.

داوودي با انتقاد از سياست‌هاي 17-18 سال گذشته گفت: ما نمي‌خواهيم مانند سال‌هاي پيش قطب‌هاي بزرگ اقتصادي ايجاد شوند. دولت نهم مي‌خواهد اين سياست‌ها را با تمام توان برگرداند. عده‌اي مي‌گفتند منابع عظيم بانكي را نمي‌شود دست زد، اين در حالي است كه طي سال‌هاي گذشته ميلياردها تومان به فاسدان اقتصادي وام داده شده است اما براي جواني كه براي ازدواجش نياز به 100 هزار تومان دارد وامي پرداخت نشده است. با تمام توان تلاش مي‌كنيم اين منابع را به سمت محرومان سوق دهيم. طرح‌هاي بعدي ما مسكن روستاييان و مواردي از اين دست خواهد بود.

وي ادامه داد: دولت با تمام توان جلوي افزايش قيمت‌ها را مي‌گيرد، هرچند برخي جاها دست ما نيست و سيستم طوري طراحي شده است كه نمي‌شود آن را كنترل كرد اما به هر حال دولت مصمم به اجراي شعارهاي خود خواهد بود.

معاون اول رييس جمهور با انتقاد از منتقدان دولت گفت: آن‌هايي كه دولت را مخاطب قرار مي‌دهند و مي‌گويند در اين دو ماه و اندي چه كرده است عملكرد 16 ساله‌ي خود را جلو بياورند و بگويند چه كرده‌اند؟

وي در ادامه با مخاطبان قرار دادن بسيجيان اظهار كرد: نبايد به گونه‌اي عمل شود كه به خاطر مشكلات شخصي مصالح مملكت را ناديده گرفت. بسيجيان نبايد يك لحظه به خودشان نگاه كنند بلكه هميشه بايد در جهت خدا حركت كنند، بسيجيان نبايد مايوس شوند چرا كه دشمن با هزاران ترفند براي معيوب كردن بسيج برنامه دارد و در واقع مي‌توان گفت اولين نقطه‌ي شكست هر فرد و مجموعه‌اي مايوس شدن است.دشمن مي‌خواهد قويترين ابزار ما را كه بسيجيان هستند از ما بگيرد.

وي در پايان عنوان كرد كه اگر عقلانيت را كنار بگذاريد منحرف شده‌ايد.

پيش از سخنان معاون اول رييس جمهور، حجت الاسلام فصيحي فرمانده‌ي سپاه قم در سخناني با ارائه‌ي توضيحاتي درباره‌ي رزمايش رزمي - فرهنگي عزت و اقتدار كه شامل بسيجيان مناطق بسيج اداري و كارگري و طلاب مي‌شود، اظهار كرد كه در روز پنج آذر ماه كه روز حماسه‌ي حضور است 50 هزار تن از بسيجيان استان قم در اين مراسم شركت خواهند كرد.

Copyright: gooya.com 2016