جمعه 27 آبان 1384

بازی نمایندگان وزارت خارجه با اعتبار جمهوری اسلامی، فردا

خبرگزاری دولتی بحرین(بنا) در یک اقدام مشکوک، اعلام کرد: سفیر ایران در بحرین، پیام کتبی آقای احمدی نژاد رئیس جمهور ایران به ولیعهد بحرین که حاوی تشکر و قدردانی از تلاشهای وی در تقویت روابط فیمابین است را تسلیم کرد.

به گزارش «فردا»، خبرگزاری بحرین نوشت: محمد فرازمند سفیر ایران در بحرین در ملاقات روز سه شنبه خود با مسئول دربار ولیعهد، پیام کتبی تشکر آقای احمدی نژاد از ولیعهد بحرین را تسلیم نمود.

روزنامه ضد ایرانی اخبارالخليج بحرین هم با انعکاس این خبر نوشت: مضمون اين پيام ، درمورد روابط خوب دو كشور و مراتب قدرداني آقاي احمدي نژاد

از وليعهد بحرين به دليل اهتمام ايشان به راههاي توسعه روابط بحرين و ايران كه در خلال ملاقات با ايشان در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد مطرح گرديد، بود .

انتشار این خبر بر روی خروجی بنا و نیز درج آن در روزنامه های بحرین، در حالی صورت می پذیرد که ارسال پیام از سوی روسای کشورها به ولیعهد بحرین که یک مقام تشریفاتی است، تاکنون مرسوم نبوده و علاوه بر آن، این پیام بجای ولیعهد توسط مسئول دربار وی دریافت گردیده است. این موضوع در عرف دیپلماتیک می تواند معانی بسیاری بهمراه داشته باشد.

بر اساس یک گزارش دریافتی، دیدار سفیر ایران با مسئول دربار ولیعهد بحرین در راستای تسلیم پیام دعوت پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور به ولیعهد بحرین جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران می باشد که عرفا می بایست تسلیم شخص ولیعهد می گردید. با این حال سفیر ایران در بحرین که واپسین روزهای مأموریت خود را سپری می کند، با نادیده گرفتن عرف دیپلماتیک، پیام معاون اول رئیس جمهور ایران را به بهانه عدم حضور ولیعهد، تسلیم مسئول دربار نموده است.

کارشناسان معتقدند این اقدام سفیر، خارج از عرف دیپلماتیک و مغایر مواضع عزتمندانه جمهوری اسلامی بوده است.

این در حالی است که مطبوعات بحرین در ماههای گذشته بیشترین حملات را علیه جمهوری اسلامی ایران و مقامات آن با اتهاماتی نظیر تحریک شیعیان بحرینی به قیام و نیز دخالت در امور کشورهای همسایه مطرح می کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به اعتقاد یک کارشناس ایرانی مقیم بحرین، انتشار این خبر از سوی دولت بحرین می تواند علاوه بر توهین و تحقیر ایران، به شیعیان معارض دولت بحرین و دوستداران جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه وانمود کند که ایران همواره بدنبال رابطه با بحرین بوده و از اقدامات و سیاستهای دولت بحرین کاملا راضی و خرسند است.

دولت بحرین در جریان انتشار کاریکاتور توهین آمیز روزنامه الایام بحرین به مقام رهبری نیز تماس تلفنی پادشاه بحرین با سید محمد خاتمی رئیس جمهور وقت را بگونه ای پوشش خبری داد که تصور می رفت، تماس صورت گرفته از سوی ایران بوده است.

تاکنون سفارت ایران در بحرین در خصوص خبر یاد شده و یا تصحیح آن در مطبوعات بحرین اقدامی بعمل نیاورده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازی نمایندگان وزارت خارجه با اعتبار جمهوری اسلامی، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016