چهارشنبه 2 آذر 1384

محسن رضايي: آنچه از آغاز كار دولت تا كنون اتفاق افتاده، سازمان‌دهي اصولگرايان نيست، ايسنا

طرح ارجاع پرونده‌ي ايران به شوراي امنيت حربه‌ي آمريكاست

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

طرح ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت حربه آمريكا براي وقت‌كشي است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ، منطقه خراسان، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در جمع مديران كل سازمان صدا و سيما با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين احتمال كه پرونده هسته‌اي ايران به شوراي امنيت ارجاع شود بسيار ضعيف است و اين بيشتر حربه‌اي است كه آمريكا براي وقت‌كشي و به درازا كشانيدن موضوع به كار گرفته تا فرصتي داشته باشد كه تكليف كشورهايي نظير عراق و افغانستان را روشن كند و پس از آن به مساله هسته‌يي ايران بپردازد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از نبود يك استراتژي روشن و مشخص در سياست خارجي كشور خاطرنشان كرد: كشور هم اكنون بيش از هرچيز نيازمند يك طرح روشن و استراتژيك در زمينه سياست خارجي است و حتي اگر بحث ارجاع پرنده ايران به شوراي امنيت جدي باشد، با وجود سياست قوي خارجي اين مساله قابل حل خواهد بود.

رضايي افزود: اولين تهديدي كه ممكن است براي كشور مطرح شود حمله آمريكا به ايران است كه احتمال آن در يكسال آينده در حد صفر است. آنچه كمي جدي‌تر به نظر مي‌رسد تحريم ايران از جانب آمريكاست كه گران‌شدن قيمت نفت و در نتيجه آن زيان مالي آمريكا و اروپا را به دنبال دارد و اين يك حربه مناسب براي كشور خواهد بود.

رضايي در خصوص تحولات اخير پرونده هسته‌يي ايران گفت: امروز دو پيشنهاد به ايران ارائه شده است كه به توليد سوخت هسته‌اي در كشوري مثل روسيه بپردازد و اين يعني يك گام عقب‌نشيني اروپايي‌ها و يك گام جلو رفتن براي ايران.

وي دومين تغيير در پرونده ايران را پيشنهاد رئيس‌جمهور در خصوص فعاليت‌هاي مشترك ايران و كشورهاي داوطلب دانست و تصريح كرد: به هر حال بايد به نحوي در ديپلماسي رفتار كنيم كه از حق اصلي خود نگذاريم و در عين حال با تكيه بر منطق حركت خود را ادامه دهيم.

به گزارش ايسنا محسن رضايي در خصوص عملكرد جناح‌ها در شرايط جديد نيز اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود از اواخر بهار سال آينده انتقادات از دولت شروع مي‌شود و جناح مخالف دولت كه هم اكنون با سكوت خود متذكر اين پيام است كه سنگ‌اندازي و مانع‌تراشي در مقابل دولت ندارد و منتظر عملكرد دولت است.

وي ادامه داد: اولين نكته‌اي كه دولت بايد متوجه آن باشد كارآمدي و فعاليت‌هاي چشمگير در يكسال اول است كه حداقل مردم به نتايج اين عملكرد در فعاليت‌هاي آتي دولت اميدوار باشند و دومين نكته سازماندهي اصولگرايان و حاميان مردمي آنها و وفاق بين دولت و اصولگرايان است كه مي‌تواند شرايط مناسبي را براي دولت و كارگزاران آن فراهم كند.

رضايي افزود: اگر دولتي نتواند بين حاميان خود و مردم وفاق برقرار كند دولتي آسيب‌پذير خواهد بود و آنچه از آغاز كار دولت تا كنون اتفاق افتاده، سازمان‌دهي اصولگرايان نيست، بنابراين رييس‌جمهور بايد به اين نكته توجه خاصي داشته باشد.

رضايي همچنين اظهار داشت: امام خميني (ره) حكومت سياسي را از مسائل اسلامي استخراج نمودند و كشور در اين زمينه به تئوري شكست ناپذيري دست پيدا كرد كه باعث موفقيت در بعد سياسي شد.

وي خاطر نشان كرد: به‌دليل اين‌كه تا كنون در زمينه اقتصادي و فرهنگي تئوري اجتماعي اسلامي تدوين نشده است ما در اين زمينه دچار ضعف و نقصان هستيم و چالش‌ها اساسي و جدي با محوريت مسائل اقتصادي و فرهنگي در كشور به‌وجود آمده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رضايي با تاكيد بر اين‌كه ما بايد راه امام (ره) و شهيد مطهري را ادامه دهيم تصريح كرد: ‌اگر چه در بعد سياست هستيم اما همه اين ابعاد در حكومت به يكديگر مرتبط هستند و اگر در زمينه اقتصادي و فرهنگي نتوانيم در كشور توازن خوبي برقرار كنيم دچار مشكل مي‌شويم.

وي با بيان اينكه 25 سال فرصت كمي براي رشد و پيشرفت اقتصادي در كشور نبوده است، خاطرنشان كرد: اين مساله ضعف زيرساخت‌هاي اقتصادي و فرهنگي در كشور را نشان مي‌دهد و بايد نسبت به حل ريشه‌اي اين مسائل همت گماريم .

رضايي با بيان اين‌كه ايران تنها كشوري است كه طي يك دوران طولاني قبل از اسلام و پس از اسلام جوهره فرهنگ و تمدن خود را حفظ كرده، اظهار داشت: كشور ما در دنيا از معدود كشورهايي است كه استعداد فرهنگ‌سازي و توليد تمدن را بدون اخذ از فرهنگ و تمدن بيگانه داراست.

وي گفت: ايستادگي ملت ايران در مقابل غرب به‌دليل روحيه والاي ايراني بودن است. حتي اگر ايرانيان به اسلام روي نمي‌آوردند تسليم فرهنگ و تمدن غرب نمي‌شدند و باز هم به دليل ايراني بودن با غرب مقابله مي‌كردند.

Copyright: gooya.com 2016