دوشنبه 7 آذر 1384

مصباح يزدي: نبايد نسبت به دشمنان خود و اسلام هيچ ملاحظه‌‏اي داشته باشيم، ايلنا

اراك- خبرگزاري كار ايران

عضو مجلس خبرگان رهبري، گفت: شيعيان به هيچ وجه با دشمنان خود همسايه و هم‌‏كاسه نمي شوند و شيعه نبايد از دشمن خود چيزي درخواست نمايد، حتي اگر از گرسنگي بميرد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، محمدتقي مصباح يزدي طي سخناني در جمع مردم اراك به مناسبت سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع)، ضمن اشاره به وضعيت زندگي امام صادق (ع) و وضع اجتماعي آن زمان، گفت: حكومت وقت در زمان امام صادق (ع) قصد داشت مذاهب دروغين را در بين مردم، به‌‏ويژه جوانان اشاعه دهد، چون مي‌‏دانست جوانان آمادگي بيشتري براي انحراف دارند و از تجارب گذشتگان برخوردار نيستند.
وي افزود: به همين منظور ما بايد عقايد صحيح را به جوانان القا كنيم و به داد نوجوانان و جوانان خود برسيم.
وي افزود: امام صادق (ع) خصايص شيعه را در حديثي بيان فرموده كه عبارت است از مهرباني با هم‌‏كيش و بذل و بخشش نسبت به همديگر و خواندن 50 ركعت نماز در روز كه 17 ركعت آن، نمازهاي واجب و بقيه نمازهاي نافله مي‌‏باشد.
وي خاطر نشان ساخت: مومن بايد عزت داشته باشند تا بتوانند سربلند زندگي كند و نمونه اين عزت را ما در مساله انرژي هسته‌‏اي مشاهده كنيم كه نمايندگان كشور ما در مقابل اروپايي‌‏ها سرخم نكردند و آنها مجبور به عقب نشيني شدند و اميدوارم دولتمردان از اين تجربه استفاده كنند و روح عزت طلبي را براي هميشه حفظ نمايند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه با اشاره به فرهنگ غرب، گفت: امروز اين فرهنگ طوري مردم غرب را تربيت مي كند كه انسان به جز خودش و هوس‌‏هاي شخصي، چيزي را نمي‌‏شناسد و دوست داشتن و محبت در غرب به طور كلي در حال فراموشي است.
مصباح يزدي در پايان، گفت: ما بايد نسبت به دشمنان خود و اسلام هيچ ملاحظه‌‏اي نداشته باشيم و با تمام قوا با آنها مقابله كنيم و رابطه با دشمن به هيچ وجه قابل توجيه نمي‌‏باشد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصباح يزدي: نبايد نسبت به دشمنان خود و اسلام هيچ ملاحظه‌‏اي داشته باشيم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016