چهارشنبه 16 آذر 1384

این هوایپما جعبه سیاه ندارد ! يكي از چهار موتور هواپيما پيدا شد، انتخاب

- هنوز همه اجساد پیدا نشده اند

خبرگزاري انتخاب : لحظاتی پیش یک مقام مسئول در گفت و گو با «انتخاب» گفت: هنوز همه اجساد پیدا نشده اند.وی گفت: از بین 110 مسافر هوایپما، تنها جسد را پیدا کرده ایم که همچنان در جستجو هستیم که بتوانیم باقی اجساد را پیدا کنیم.



۱۶ آذر ماه ۱۳۸۴ ساعت : ۲۲ , ۱۴
خبرگزاري انتخاب : لحظاتی پیش یک مقام مسئول در گفت و گو با «انتخاب» گفت: هنوز همه اجساد پیدا نشده اند.

وی گفت: از بین 110 مسافر هوایپما، تنها جسد را پیدا کرده ایم که همچنان در جستجو هستیم که بتوانیم باقی اجساد را پیدا کنیم.

همچنین دقایقی پیش خبر رسید که موتور هواپيما در حالي در ساعت 12:30 دقيقه امروز پيدا شده است كه تلاش براي يافتن اجساد احتمالي قربانيان حادثه همچنان ادامه دارد.

در همین حال اميرسرتيپ دوم محمدحسن نامي, معاون ستاد مشترك ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام کرد که هواپيماي C-130 كه عصر ديروز در سانحه هوايي سقوط كرد، جعبه سياه نداشته است.

وی با بيان اين مطلب گفت: هواپيماهاي نظامي جعبه سياه ندارند و اين موضوع بايد از طريق مراحل گفت و گو با برج مراقبت و ساير موارد توسط متخصصان فني بررسي شود.

از سوی دیگر و در حالي‌‏كه حدود 24 ساعت از وقوع سانحه دلخراش سقوط هواپيماي C-130 ارتش در محدوده شهرك توحيد مي‌‏گذرد، تلاش براي يافتن جعبه سياه در محل وقوع حادثه، ادامه دارد.

ساعاتی پیش نیز، معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، گفت: تمامي مجروحان بستري شده در بيمارستانهاي تهران مداوا و از بيمارستان مرخص شدند.

دكتر "مويد علويان"،افزود: اين افراد كه ‪ ۳۵‬نفر بودند، ديشب توسط امدادگران به بيمارستانهاي شهيد فياض بخش و شريعت رضوي منتقل شده و صبح امروز مرخص شدند.

وي، اظهار داشت: با وقوع حادثه دلخراش سقوط هواپيماي سي ‪ ۱۳۰‬ارتش جمهوري اسلامي ايران، ستاد حوادث غيرمترقبه وزارت بهداشت و درمان تشكيل شد و دانشگاههاي علوم پزشكي تهران، ايران و شهيد بهشتي و اورژانس تهران به امدادرساني پرداختند.

علويان، گفت: همچنين ديروز، با استقرار يك بيمارستان صحرايي در محل حادثه، ‪ ۳۵‬نفر نيز به صورت سرپايي مداوا شدند.

اخبار دیگر حاکیست که خبرنگاران، تصويربرداران، عكاسان، و فعالان رسانه‌اي جان باخته در حادثه سقوط هواپيما در قطعه ويژه "اصحاب رسانه" در بهشت زهرا تهران به خاك سپرده مي‌شوند.

این تصميم در نخستين نشست اين ستاد و باهدف گراميداشت وتجليل ازمقام شهداي اين حادثه اتخاذ شده‌است.

نخستين نشست ستاد گراميداشت شهداي رسانه امروز(چهارشنبه)به‌رياست معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ وارشاداسلامي و باحضور نمايندگان وزارت كشور، سازمان صدا و سيما، شهرداري تهران، خبرگزاري‌ها و مطبوعات برگزار شد.

برپايه تصميم اين ستاد، پيكرهاي جان‌باختگان اين حادثه در صورت موافقت خانواده‌هاي آنان طي مراسم ويژه‌اي در اين قطعه به خاك سپرده مي‌شوند.

همچنین پيكر شهداي حادثه سقوط هواپيما سي ‪ ،۱۳۰‬ساعت ‪ ۸‬صبح فردا (پنجشنبه) از ميدان سپاه تهران به سمت ميدان بهارستان تشييع مي‌شود.

از سوی دیگر، شماري از خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي روز چهارشنبه در حاشيه همايش علمي قضات ايران و اروپا ، در نامه‌اي خطاب به دادستان عمومي و انقلاب تهران ، خواستار پيگيري حادثه سقوط هواپيما و يافتن علت آن شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در متن اين نامه كه به امضاي تمامي خبرنگاران حوزه قضاييه رسانه‌ها رسيده ، آمده ‌است : ما خبرنگاران حاضر در همايش به نمايندگي از كليه همكارانمان ، رسيدگي دقيق و قاطع و بررسي علل سقوط هواپيماي سي ‪ ۱۳۰‬كه در جريان آن جمعي از هموطنان به همراه شماري از خانواده بزرگ رسانه‌اي را در راه اطلاع رساني به‌شهادت رساند،خواستاريم.

در اين نامه تصريح شده‌است : بديهي است به نمايندگي از افكار عمومي تا رسيدن به نتيجه نهايي و معرفي عاملان اصلي از پاي نخواهيم نشست.

گفته مي‌شود ، سعيد مرتضوي دادستان عمومي و انقلاب تهران در هامش نامه نوشته‌است : " در اين زمينه امروز دستور قضايي لازم صادر مي‌شود .

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'این هوایپما جعبه سیاه ندارد ! يكي از چهار موتور هواپيما پيدا شد، انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016