سه شنبه 29 آذر 1384

يك عضو هيات رييسه‌ي مجلس از احتمال بازپس‌گيري طرح استيضاح وزير دفاع خبر داد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

يك عضو هيات رييسه‌ي مجلس با اشاره به جلسه‌ي امروز عصر وزير دفاع با استيضاح‌كنندگان اظهار داشت: از آن‌جا كه ممكن است وزير دفاع بتواند استيضاح‌كنندگان را قانع كند، به احتمال زياد استيضاح‌كنندگان طرح خود را پس خواهند گرفت.

حميدرضا حاجي‌بابايي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با تاكيد بر اين‌كه بر اساس اصل 89 قانون اساسي، حداكثر 10 روز پس از اعلام وصول طرح استيضاح، مجلس موظف به اجراي اين طرح است، يادآور شد كه امروز نهمين روز پس از اعلام وصول طرح استيضاح است و از آن‌جا كه يكشنبه آتي دهمين روز كاري مجلس پس از اين اعلام وصول به شمار مي‌رود، بايد قطعا در آن روز طرح استيضاح به اجرا درآيد.

وي در واكنش به اظهارات استيضاح‌كنندگان مبني بر اين‌كه در انتظار نتايج حاصل از تحقيقات كميته‌ي 29 نفره مي‌مانند و سپس استيضاح را مطرح مي‌كنند، خاطرنشان كرد: اساسا چنين چيزي ممكن نيست؛ چرا كه بعيد به نظر مي‌رسد نتايج حاصل از اين كميته تا قبل از روز يكشنبه اعلام شود. از اين رو چنان‌چه استيضاح‌كنندگان بخواهند پس از اعلام اين نتايج، استيضاح را به مرحله‌ي اجرا درآورند، بايد استيضاح خود را در حال حاضر پس گرفته و پس از اعلام نتايج كميته‌ي 29 نفره بار ديگر آن را پيشنهاد دهند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از دريافت طرح تحقيق و تفحص از سوي كميسيون متبوعش خبر داد و افزود: در جلسه‌ي امروز عصر كميسيون به بررسي مقدماتي اين طرح پرداخته و آن را مصوب خواهيم كرد.

به گفته‌ي وي، سپس اين طرح به صحن علني مجلس ارجاع مي‌شود تا پس از تصويب در صحن علني بار ديگر براي بررسي‌هاي كارشناسي به كميسيون امنيت ملي و ديگر كميسيون‌هاي مرتبط ارجاع گردد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حاجي‌بابايي يادآور شد: چنان‌چه روز يكشنبه هفته‌ي آينده روز كاري مجلس محسوب شود، طرح تحقيق و تفحص در همان روز در صحن علني مجلس مطرح خواهد شد.

اين عضو هيات رييسه‌ي مجلس، طرح تحقيق و تفحص را براي روشن شدن ابعاد فاجعه‌ي سقوط هواپيماي C-130 كافي دانست و بنابر همين مساله، طرح استيضاح را بلاموضوع خواند.

Copyright: gooya.com 2016