سه شنبه 29 آذر 1384

Devil's Game حُقّه شیطان، معرفی کتاب، محمد حسيبي

Davil's Game نام کتابی است که نویسنده آن «رابرت دریفوس» (Robert Dreyfuss) روزنامه نگار و نویسنده مسئول و ورزیدهِ قدیمی ساکن واشنگتن است که اخیرا در کتابفروشی های بزرگ در سراسر امریکا دیده می شود. Game در زبان انگلیسی دارای چندین معنی مشابه است. معنی معمول آن «بازی» است، اما یکی دیگر از معانی این کلمه حُقّه است که به نظر می رسد گزینش بهتری برای ترجمه نام این کتاب باشد.

این کتابی است که نه تنها هر ایرانی مبارز ، بلکه هر انسان ایرانی و غیر ایرانی لازم است آن را مطالعه کند تا بتواند به سابقه تاریخی دشمنان بشریت و کردار پنهان و آشکار آن ها از چند قرن پیش تا به حال پی ببرد.

از دیدگاه ما ایرانیانی که با تجارب تلخ تاریخ یکصد سال گذشته کشور خود، به ویژه از کودتای 28 مرداد تاکنون با سه رأس مثلث شاه، شیخ و امپریالیزم آشنا شده و از این مثلث به حق می گریزیم کتاب دارای ارزش بیشتری است زیرا اسناد و اطلاعاتی را پیش رویمان قرار می دهد که به نقش اساسی دیو سیاهی به نام اسلام سیاسی که امروز همانند بختکِ مرگ و جهل روی ملت ما و میهن ما افتاده و همچنین به قدمت آن و سیاست های حامی و پرورش دهنده های انگلیسی آن از دیرباز پی خواهیم برد. سپس نسبت به کمک های شرکت های نفتی امریکا و دست هائی که در سیاست این کشور باعث شدند افسار این دیو سیاه رها شود و پس از تکه پاره کردن تن و جان مردم ما به جان مردم دیگر کشورها نیز بیافتد آشنا خواهیم شد.

«رابرت دریفوس» پس از شرح جزئیات بند و بست ها و حمایت های موزیانه سیاستمداران انگلیسی برای به وجود آوردن اسلام سیاسی و خونریز در سراسر کشورهای جهان و تقویت مالی مهره هایی که در لباس رهبرهای اسلامی فقط برای نگهبانی از جلال و شکوه امپراطوری بریتانیا به جاسوسی بر علیه مردم کشورهای مصر و عربستان و کشورهای افریقائی می پرداخته اند به بخش چهارم کتاب بی نظیر و پر ارزش خود می رسد که THE WAR AGAINST NASSER AND MOSSADEGH نام دارد و ترجمه فارسی آن جنگ بر علیه ناصر و مصدق است. در این بخش به شرح مفصلی در باره اسرار پشت پرده دشمنی های کینه توزانه انگلیس و امریکا با رهبران ملی و سوسیالیست های راستین در ایران و مصر و دیگر نقاط کره زمین پرداخته و نشان می دهد که چگونه اسلام سیاسی به رهبری آیت الله کاشانی در ایران با پول هنگفتی که به او داده می شود مقدمات سرنگونی دولت مصدق را فراهم می سازد. در این بخش به نقش خمینیِ جوان در سرنگونی دولت مصدق و کار آموزی وی زیر نظر آیت الله کاشانی که با سیاستمداران امریکا رابطه مستقیم داشته اطلاعات قابل توجهی ارائه داده است. در صفحه 114 کتاب چنین آمده است که:

"در سال های 52 و 53 سیا (CIA) و اِم آی 6 (MI6) به سراغ کاشانی و نیم دوجین از دیگر رهبران کلیدی دینی رفته و آن ها را در برابر پول و دیگر وعده ها آماده می کنند تا از مصدق جدا شوند و به حمایت از شاه بپردازند . . . ."

". . . البته انگلیس ها از مدت ها قبل از پیوستن امریکا به آن ها برای سرنگونی مصدق در پی اقدامات سرّی بر علیه او بودند، اما طبق گزارش ها فقط امریکائی ها دارای رابطه ای عمیق با کاشانی بوده اند نا انگلیسی ها . . . خانم لمبرت پروفسور دانشگاه آکسفورد و افسر پیشین اطلاعاتی انگلیس در ایران که نقش بزرگی در سرنگونی مصدق داشت متذکر شده است که کاشانی مبالغ هنگفتی پول دریافت کرده که ممکن است از سوی CIA به او داده شده بود."

در صفحه 115 رابرت دریفوس از جان والر John Waller نماینده مخفی امریکا از سال 1946 تا 1953 در ایران می پرسد:

" آیا CIA مستقیما به کاشانی پول میداد؟"
و او جواب می دهد:
" بله " به کاشانی و به مهره های موثری که او می گفت و برای هزینه های دیگرش مثل ایجاد کانال های ارتباطی، چاپ جزوه ها و اعلامیه ها و پخش آن ها در جنوب شهر . . .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در صفحه بعد درباره شعبان جعفری و نوچه های او که با همان پول ها به خدمت امریکا از طریق کاشانی کمر می بندند سخن رانده شده. یکی از مهم ترین قسمت های این بخش از کتاب ارائه مدارک و شواهدی از همکاری های نزدیک ابراهیم یزدی با امریکا از روزگار جوانی و نقش اصلی وی برای خدمت به امریکا در امر هدایت قدم به قدم خمینی و روی کار آمدن اسلام سیاسی به رهبری خمینی در کشور ما می باشد. رابرت دریفوس به درستی نشان می دهد که اسلام سیاسی به عنوان حافظ مستقیم منافع انگلیس و بعدآ امریکا، برای روی کار آوردن شاهان و از کار برداشتن آن ها، و همچنین برای اِعمال کینه به ملیون و سوسیالیست ها و از جمله سرنگونی مصدق و دولت مردمی وی نقشی کلیدی داشته اند.

مطالعه این کتاب برای عموم مبارزان ایرانی بسیار ضروری به نظر می آید، زیرا داشتن اینگونه اطلاعات باعث کاستن از میزان اشتباهاتی خواهد بود که در غیر اینصورت ما و ملت ایران را بار دیگر از چاله به چاه خواهد انداخت.

محمد حسیبی

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'Devil's Game حُقّه شیطان، معرفی کتاب، محمد حسيبي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016