چهارشنبه 30 آذر 1384

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: بیانیه دیده بان حقوق بشر علیه دو وزیر دولت احمدی نژاد فاقد ارزش است، آفتاب

آفتاب: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم گفت: ‌بیانیه دیده بان حقوق بشر علیه دو تن از وزرای دولت احمدی نژاد فاقد ارزش و اعتبار و غیرقابل بررسی و پیگیری است.
------------------------------------


علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به سؤالی در مورد ادعای دیده بان حقوق بشر در مورد نقش وزرای کشور و اطلاعات دولت احمدی نژاد در قتل های زنجیره ای و درخواست برکناری پورمحمدی و محسنی اژه ای از احمدی نژاد تصریح کرد: این حرف ها هیچ ارزشی ندارد و اولین دفعه نیست که تشکیلات حقوق بشر این نظرات را عنوان می کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان افزود:‌ مواضع وزرای دولت و حتی کسانی که در دولت قبل مسئولیت داشتند مشخص است چرا که در گذشته آنها با کشورهای مختلف از طریق مذاکرات ارتباط گسترده و همکاری داشته اند و قراردادهای امنیتی را منعقد کرده اند بنابراین اصلا موضع گیری دیده بان حقوق بشر قابل بررسی و پیگیری نیست.

بروجردی در مورد درخواست اعضای کمیسیون امنیت ملی برای دیدار با احمدی نژاد در مورد مسایل سیاست خارجی و اظهارات اخیر رئیس جمهوری تأکید کرد:‌ به لحاظ اینکه کمیسیون امنیت ملی جایگاه بحث و بررسی مسائل مختلف سیاسی و بازتاب مسائل مختلف جهانی است پیشنهاد دیدار و گفتگو با رئیس جمهوری مطرح شد که کمیسیون از دیدگاه و نقطه نظرات ایشان اطلاع بیشتری داشته باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اظهار داشت:‌ با توجه به اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قبلا هم دیدار با مسؤولان رده بالا را داشته این درخواست قابل پیگیری است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در مورد احتمال قطعه سازی در فناوری هسته ای توسط ایران گفت: اصل تکمیل چرخه سوخت هسته ای مصوب شورای عالی امنیت ملی هدف جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به مجموعه همکاری خوب بازرسان و مسؤولان آژانس بین المللی انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اصل را بر شفاف سازی مواضع خود اعلام کرده است.

نماینده بروجرد با اشاره به توافق نامه پاریس و NPT گفت:‌ ایران توانسته است با منطق و شفاف سازی خود به دنیا ثابت کند که فناوری چرخه سوخت هسته ای را حق قانونی خود می داند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به دور آخر مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی تصریح کرد:‌ تاریخ مصرف عهدنامه پاریس به پایان رسیده و براساس موافقت های موجود بین تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی با سه کشور اروپایی می توان باب تازه ای از مذاکرات را باز کرد.

Copyright: gooya.com 2016