جمعه 2 دی 1384

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: مكالمات تلفني خبرنگاران هواپيماي C-130 با مجوز قضايي قابل انتشار است، فارس

خبرگزاري فارس: وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: در مورد سقوط هواپيماي سي 130 اگر خبرنگاران با تلفن همراه خود صحبتي داشته‌اند با مجوز قضايي مكالمات آنها قابل انتشار است.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، محمد سليماني در حاشيه ديدار با جانبازان بالاتر از 50 درصد اين وزارتخانه وزير ارتباط و فناوري اطلاعات در مورد سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اينكه آيا مكالمات تلفني شهروندان تا شش ماه به صورت اتوماتيك ضبط مي‌شود، افزود: سعي مي‌كنيم مكالمات را هميشه داشته باشيم، اكنون با امكانات ديجيتالي كه ايجاد شده است امكان ضبط وجود دارد.
وي ادامه داد: اما هر كس به مكالمات شهروندان نمي‌تواند دسترسي پيدا كند، مگر اينكه حكم قضايي داشته باشد.
وي در زمينه زمان ثبت نام سيم كارت‌هاي تلفن همراه افزود: اين ثبت نام‌ها از اول بهمن ماه جاري آغاز و تا دهه فجر ادامه خواهد داشت و نرخ ثبت نام نيز 390 هزار تومان خواهد بود.
وي در زمينه بهبود شبكه تلفن همراه در كشور گفت: شبكه تلفن همراه يك شبكه پيچيده‌ است و به نظر ما در گذشته براي حل مشكلات اين شبكه برخورد غيرعلمي و فني شده است.
وي ادامه داد: ‌مشكل تلفن همراه يك مشكل علمي و فني مي باشد كه اين كار نيز آغاز شده است.
سليماني با اشاره به انجام طرح رمضان براي افزايش كيفيت شبكه تلفن همراه گفت:‌ اين طرح از ابتداي ماه رمضان آغاز شد و تا پايان آذرماه ادامه داشت و برخي از مشكلات شبكه حل و نيز بعضي از شاخص هاي كيفيت 20 درصد رشد داشت.
وي با اشاره به آغاز اجراي مرحله دوم طرح بهبود شبكه تلفن همراه در كشور اظهار اميدواري كرد: شبكه تلفن همراه كه اكنون يك شبكه ناپايدار به شمار مي‌رود به كنترل در آمده و سپس بهينه‌سازي روزانه بر رروي آن انجام شود.
سليماني تاكيد كرد: با عملياتي كه در حال انجام است پايه‌ها‌يي در وزارت ارتباطات گذاشته خواهد شد كه دانش فني تلفن همراه در اختيار جوانان و شركت‌هاي ايران قرار گرفته و دست نياز به بيرون دراز نكنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با رد دسترسي افراد به مكالمات شهروندان تاكيد كرد: اين كار تنها با مجوز قضايي صورت مي‌گيرد. در مورد سقوط هواپيماي سي 130 نيز اگر خبرنگاران با تلفن همراه خود صحبتي داشته‌اند با مجوز قضايي مكالمات آنها قابل انتشار است.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات افزود: بيش از پنج هزار ايثارگر در وزارت ارتباطات وجود دارند و بيش از 20 هزار نفر هم مجموعه بسيج فعاليت دارند.
سليماني ادامه داد: بخش كارمندان و مديريتي وزارت ارتباطات بطور عمده ايثارگر هستند.
وي با اشاره به مشكلات جانباران گفت: مسكن بويژه براي جانبازاني كه از ويلچر استفاده مي‌كنند، مشكل بزرگي است.

Copyright: gooya.com 2016