پنجشنبه 8 دی 1384

فرقه مصباحیه! استحاله یک جریان به یک فرقهء مأمور تدارک اسباب ظهور امام زمان!؟ انقلاب اسلامی در هجرت

تاریخ استحاله جریانهای سیاسی یا دینی را به یک فرقه ، بسیار به خود دیده است . در این سالها، در ایران، شاهد استحاله جریانهای سیاسی با طرز فکر توتالیتر به فرقه هستیم و می بینیم که در مغرض ﺁزمونها قرار گرفتن و طرز فکر و رفتار خود را از پرده بیرون افتاده یافتن، جریان سیاسی را ناگزیر کرده است با واقعیت ببرد ، خود را در دنیای مجازی زندانی کند و تهدید به مجازاتهای سخت و ایجاد ترس شدید از دنیای واقعی و مغزشوئی را وسیله نگاهداشتن افراد در فرقه نماید . پس از راه اتفاق نیست که در سه جریان زور پرست ، سه فرقه پدید ﺁمده اند : فرقه رجوی و فرقه « شاه اللهی » و فرقه مافیائی مصباح یزدی که احمدی نژاد ﺁلت ﺁنست . در این فصل، در دو قسمت ، طرز فکر و روش و نیز رفتار سیاسی این فرقه را شناسائی می کنیم:

از ضد بهائی گری تا تدارک ظهور ولی عصر ( عج ) یا استحاله جریان سیاسی به « رهبری روحانیت » به فرقه مافیائی ؟ :

◄ چند نوبت « انجمن حجتیه » و فعالیتهایش را در دوران شاه سابق و بعد از انقلاب، به خوانندگان گزارش کرده ایم . با وجود این ، یادﺁور می شویم که سال ها قبل از ﺁن زمان که رژیم شاه می خواست جنبش اسلامی بر ضد خود را به نزاع درونی بدل سازد، انجمنی بنام انجمن حجتیه ، با صفت ضد بهائی ، شکل گرفت . بنیان گذار ﺁن شیخ محمود حلبی بود . این انجمن دو خاصه داشت : ضد خمینی و جنبش اسلامی و ضد گرایش به سیاست و فعالیت سیاسی . بعدها، یک چند از گردانندگانش ( مصباح یزدی و خزعلی و ... ضد شریعتی نیز شدند .
بعد از انقلاب، با همان طرز فکر اما با تغییر با حذف صفت « ضد سیاست » و جانشین کردن « ضد خمینی » با خمینی ستائی ، به فعالیت خویش ادامه دادند . خمینی دست و پای ﺁنها را جمع کرد و مجبورشان کرد انحلال انجمن را اعلان کنند و کردند . اما در جریان جنگ 8 ساله، فرصت را برای گسترش فعالیتهای خود مغتنم شمردند . با نفوذ در « نهادهای انقلاب » ، بخصوص سپاه، مشغول عضو گیری و تربیت کادر شدند . با حضور در جبهه های جنگ، موفق شدند شماری از افراد سپاه را به خود جلب کنند . تا ﺁنجا که این افراد ، در خانه های خود، محلی را به مسجد برای انجام دعا و نماز توسل و نیز گردهم ﺁئی ها برای بحث پیرامون چگونگی تدارک ظهور ولی عصر ، اختصاص دادند . اطلاعیه های حاوی روایات مجعول ، در جبهه ها ، پخش و سعی در تبدیل طرز فکر خود به « تفکر غالب » بر جبهه ها ، کردند .
با پایان گرفتن جنگ و بازگشتن افراد نیروهای مسلح به شهرها ، حجتیه ایها دست به ایجاد تشکل های زیر زمینی در سپاه و ﺁموزش و پرورش و... زدند و بکار عضو گیری و تربیت کادر وسعت بخشیدند . تا این که در جریان انتخابات قلابی ریاست جمهوری، فرصت طلائی را برای رساندن احمدی نژاد به مقام ریاست جمهوری یافتند و ﺁن را مغتنم شمردند .
از ﺁنجا که بنا بر فتاوی مراجع ، ادعای دیدن امام زمان ، کذب و گناه شمرده می شود، به خواب دیدن امام زمان ، نقش مهمی در پیشبرد مقاصد این جماعت دارد . از این رو،
در جریان انتخابات مجلس هفتم که حجتیه ایها در ﺁن نقش مهمی بازی کردند و افراد خود را در پوشش « اصول گرا » وارد مجلس هفتم کردند ، نخست مشکینی ، « رئیس مجلس خبرگان » ، بود که مدعی شد امام زمان نمایندگان مجلس هفتم را تصویب فرمودند . سپس، با نزدیک شدن « انتخابات » ریاست جمهوری، مصباح یزدی از قول شخصی از اهالی اهواز مدعی شد که او در خواب امام زمان را در حال دعا برای موفقیت احمدی نژاد دیده است . در پی ﺁن، دست افراد نفوذی حجتیه در سپاه و دستگاههای دیگر ، برای تبلیغ بسود احمدی نژاد و صندوق پرکردن بسود او، باز شد . و اینک،
◄ احمدی نژاد و مشاوران و نزدیکانش مدعی هستند که بطور مستقیم از امام زمان دستور می گیرند . افرادی را که به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرد، منتخب امام زمان می شمارد . در اولین جلسه هیأت وزیران نیز ، او و « وزیران»ش میثاقی با امام زمان امضاء کردند و صفار هرندی ﺁن را در چاه جمعکران انداخت .
در دومین جلسه هیأت وزیران، رحمتی ، « وزیر » راه و ترابری ، گفت : با توجه به نذورات جمع ﺁوری شده در جمکران، نیازی به اختصاص هزینه ای از بودجه دولت برای ایجاد راه ﺁهن تهران – جمعکران نیست . احمدی نژاد ، با عصبانیت ، گفت : ما که برای برقراری مردم سالاری نیامده ایم . ما برای ایجاد زمینه ظهور امام زمان ﺁمده ایم ! و دستور داد 7 میلیارد تومان هزینه ایجاد راه ﺁهن ، از محل بودجه دولت، تأمین شود .
و پس از ﺁن، به این عنوان که « ﺁقا » ( خامنه ای ) به اجرای طرح تعجیل ظهور امام زمان سفارش کرده است ، احمدی نژاد مبلغ 10 میلیارد تومان خرج جشنهای نیمه شعبان کرد .
همینطور که روزها بر حکومت احمدی نژاد می گذرد، خواب دیدن هم رواج پیدا کرد و معبرهای خواب نیز پر شمار شدند . انتصابهای افراد سپاه به مقامهای دولتی ، با استناد به این خوابها توجیه شده اند و می شوند .
احمدی نژاد و مشاوران او و برخی از افراد سپاه و نیروهای انتظامی که در باند احمدی نژاد هستند و نظریه پردازشان مصباح یزدی است، مدعی ارتباط مستقیم با امام زمان هستند . صحبتهای احمدی نژاد در مجلس جوادی ﺁملی با ﺁنکه سخنگوی دروغگوی او مجبور به تکذیب ﺁن شد، اما در مراجعت از کنفرانس سران کشورهای اسلامی ، تکرار شد ، تراوش مغزی هاشمی ثمره ، مرید مصباح یزدی است و بازگو کننده « اعتقادات » این جماعت است :
◄ اعتقادات فرقه مافیائی که احمدی نژاد عامل ﺁنها است :
1 – امام زمان ، در صورتهای مختلف و همواره جوان، در مکانهای مختلف ، حضور پیدا می کند .
2 - امام زمان حی و حاضر است و دیگر ائمه در امور دخالت ندارند . بنا بر این، کلیه امکانات را جهت ایجاد زمینه ء ظهور ﺁن حضرت باید بکار برد . به ائمه جمعه شهرها نیز تأکید شده است در باره امام زمان و ظهورش تبلیغ کنند . تناقض موجود در این « باور» با ولایت مطلقه خامنه ای ، ﺁنهم در جائی که ائمه دیگر دخالتی در امور ندارند، چگونه توجیه می شود ؟ در ظاهر ، می گویند « ﺁقا » هم دستورهای امام زمان را اجرا می کند . اما اگر دیگران هم بطور مستقیم با امام زمان ارتباط دارند، دیگر چه محلی از اعراب برای ولایت مطلقه خامنه ای می ماند ؟ این تناقض ها از هم اکنون، برخورد احتمالی ﺁتی را گزارش می کنند .
3 - بنا بر ادعای این گروه ، ﺁیات زیر در شأن امام زمان نازل شده اند:
* ﺁیه 5 سوره قصص :« اراده کرده ایم بر مستضعفان روی زمین منت گذاریم و ﺁنان را امامان و وارثان زمین بگردانیم »
* ﺁیه 86 سوره هود : ﺁنچه خداوند برای شما باقی می گذارد، خیر است برای شما اگر مؤمن باشید . وگر نه، من پاسدار شما نیستم .
* ﺁیه 60 از سوره انفال خطاب به مسلمانان : ﺁماده کنید برای ﺁنها ﺁنچه در توان دارید از نیرو و...
سوء استفاده از سه ﺁیه، در عین حال گزارشگر سطح نازل فکر این جماعت است . ﺁیه سوم و ﺁیه هائی که ، با جعل معنی ، وسیله ساختن ﺁئین خشونت توسط مصباح یزدی برای مافیاهای نظامی – مالی شده است، این معنی را به دماغ زور پرست این جماعت نمی ﺁورد که تدارک برای مقابله با دشمن، پیش و بیش از همه، نیاز به شتاب گرفتن در رشد علمی و فنی دارد . به جای ﺁن، معنی گرایش به خشونت و تدارک اسلحه را به ﺁیه داده و به دنبال اظهارات احمدی نژاد، به اسرائیل و غرب ، فرصت داده اند بگویند : بعد از پیدایش هیتلر در ﺁلمان، این بار در ایران است که هیتلر و اس اس ها پیدا شده اند و می خواهند بمب اتمی بسازند و به جنگ اسرائیل بروند و کار نیمه تمام هیتلر را تمام کنند .
4 - این جماعت مدعی هستند با برخی از ائمه اطهار نماز گزارده اند .
5 - در گرد همآئی برای دیدار امام عصر، که بعد از ظهر جمعه ترتیب می دهند، نماز توسل می خوانند و به انتظار حضور امام زمان (عج) می مانند . به ادعای ﺁنها ، امام گاه در مجلس ﺁنها حاضر می شود و ﺁنها، از بوی عطر یاس که ﺁن حضرت دوست دارند و بکار می برند، متوجه حضورش می شوند . و بعضی دچار رعشه می شوند و احساس می کنند زمین تکان می خورد و ادعا می کنند ﺁن رعشه و این تکان ، بخاطر حضور امام زمان است .
6 – هر شب غسل زیارت بجا می ﺁورند و بخواب می روند تا که امام زمان را در خواب ببینند .
7 – مدعی هستند که همگی از سوی امام زمان، بعنوان یاران او انتخاب شده اند . بعضی از ﺁنها جزو 313 نفر و عده ای دیگر جزو 10 هزار نفری در رکاب ﺁن حضرت هستند .
8 - مدعی هستند که با امام زمان روبرو شده اند و از ﺁن حضرت هدایائی نیز دریافت کرده اند .
9 - و نیز مدعی هستند که راه حلهای مسائل را از امام زمان دریافت می کنند . حتی، در خواب و بیداری ، کسانی که باید به این و ﺁن مقام گماشته شوند، به ﺁنها القاء می شوند .
10 - و باز مدعی هستند که ظرف چند سال ﺁینده، امام زمان ظهور خواهد فرمود . بنا بر این، باید در ﺁماده باش باشند . به همین علت ، در کنار پادگانهای سپاه و مؤسسات دیگر، بناهائی را در اختیار گرفته اند تا افرادی را شناسائی کنند که صلاحیت به خدمت امام زمان درﺁمدن را داشته باشند .
و بنا بر این توهم که امام زمان تا چند سال دیگر ظهور خواهد فرمود، نقشه راهها برای پیوستن سریع به او را تهیه کرده اند .
11 – دلیل ظهور امام زمان در ﺁینده نزدیک، از دید این گروه ، بروز دو علامت ظهور است : یکی ﺁمدن سیدی از خراسان ( سید علی خامنه ای ) و دیگری افتادن عاشورا به جمعه که چند سال پیش اتفاق افتاد.
12 – افراد گروه می باید راز دار باشند و هرگاه راز فرقه را بروز دهند، بشدت تنبیه می شوند . بر انگیختن افراد به دیدن خواب امام زمان و تفسیر این خوابها، وسیله وابسته کردن افراد به فرقه است .
13 – پس از ﺁنکه یکی از اعضا به مقامی منصوب شد، از او تعهد می گیرند که به تعهد خود پای بند باشند وگرنه از سوی امام زمان بشدت تنبیه خواهد شد .
14 - اعضای فرقه مدعی هستند که همواره تحت حمایت و حفاظت امام زمان هستند . در نتیجه ، در هر جمعی حاضر شوند، افراد جمع مجذوب ﺁنها می شوند و کسی یارای مخالفت با ﺁنها را پیدا نمی کند .
15 - هر سه شنبه یا جمعه می باید به جمکران بروند و برای تعجیل ظهور امام زمان دعا بخوانند و بعد ، به کوه خضر در قم می روند .
16 - چون خود را برگزیده امام زمان می دانند، خود رأی و خود بزرگ بین هستند و خود را نیازمند شور نمی دانند زیرا مجری امر امام زمان هستند ! احمدی نژاد را امام زمان به ریاست جمهوری برگزیده است و او تنها با مشاوران مورد تأیید ﺁن حضرت شور می کند و...
در واقع عقده حقارت ناشی از نداشتن صلاحیت علمی و کفایت و مقبولیت را ، بشکل خود بزرگ نمائی بروز می دهند .
17 - و البته سخت ضد بهائی و نیز ضد اهل سنت هستند . علت دشمنی با بهائی ها معلوم است اما سنی ها را به این علت دشمن می دارند که به باور ﺁنها، امام زمان حی غایب وجود ندارد . در موقع مقرر، زاده و پروده ﺁن موقع، مأموریت جهان انباشته از ظلم را به جهان سراسر عدل انجام می دهد .
ادعاهای احمدی نژاد نزد جوادی ﺁملی و ادعاهایش در « هیأت وزیران» که « وزیر » علوم او به دانشجویان بسیجی باز گفته است ، بیانگر مشخصات فوق هستند . معلم این فرقه مصباح یزدی است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اما پدید ﺁمدن این فرقه در درون رژیم و تقلائی که برای تصرف سه قوه بکار می برد، شکست ولایت فقیه را بطور کامل گزارش می کند . دیگر ﺁن دوره که ملاتاریا ادعا می کرد ولایت فقیه راه حل تمامی مسائل و ... است، به سر رسیده است . حالا مافیاهای نظامی – مالی کسانی را ﺁلت فعل می کنند که بکلی از واقعیت بریده و، در دنیای خیالی خود، خود را نه مأموران رژیم که مأموران امام زمان می انگارند . خمینی مأموران واواک را سربازان امام زمان خواند و ﺁن مأموران جنایتها و فسادهای بزرگ را سازمان دادند . و رژیم مافیاها ، « سربازان امام زمان » را « سردار» و « وزیر » و استاندار و... می کنند .
◄ چون بازی این فرقه با اعتقادات مردم غیر قابل تحمل شد، مراجع تقلید و حتی یکی دو تنی که مرجع دولتی خوانده می شوند، ادعاهای فرقه را حرام خوانده و تقبیح کرده اند :
* ﺁیة الله سیستانی : این افراد دروغگو و دجال هستند . در صورتی که امکان هدایت ﺁنها نباشد، باید مردم را متوجه کرد تا از ﺁنان دوری کنند .
* ﺁیة الله بهجت : ادعا تا یقین ﺁور نباشد اعتبار ندارد . ادعای امری که ثابت نیست، جایز نیست .
* ﺁیة الله صافی گلپایگانی : ارتباط خاص با حضرت حجت ( عج ) ، در زمان غیبت، دروغ است . شرکت در مجالسی که در ﺁن چنین ادعاهائی می شود ، حرام است . مؤمنین باید بی اساس بودن چنین ادعائی را برای مردم بیان کنند تا گمراه نشوند.
* ﺁیة الله مکارم شیرازی : این ادعا مخصوصا  اگر با ادعای دریافت پیامی از سوی معصومین باشد، باید تکذیب شود .
* ﺁیة الله تبریزی : این مطلب اساس ندارد و ترویج این امور موجب وهن مذهب است و جایز نیست .
* ﺁیة الله فاضل لنکرانی : باید جلوی این سوء استفاده از دین را گرفت .
◄ طرفه این که گزارشگر کریستین ساینس مونیتور ( 21 دسامبر ) به جمکران رفته و پندار و گفتار و رفتار این جماعت را گزارش کرده است . او در گزارش خود، از جمله ﺁورده است که احمدی نژاد از کسانی است که باور دارند در جمکران دعای تعجیل خواندن ، سبب تعجیل ظهور مهدی موعود می شود . او که ماه ها پیش از انتخاب ، بدون تردید، در زمانی که سنجش های افکار رأی دهندگان به او را 1 درصد نشان می دادند ، انتخاب خود را به ریاست جمهوری پیشگوئی کرد . او همچنین می گوید بهنگام ورود به مجمع عمومی سازمان ملل ، خود را در نور دیده است . و سخنان او مخالفتها بر انیگخت .

نقل از نشریه انقلاب اسلامی در هجرت شماره 635 از تاریخ 4 تا 14 دی 1384

Copyright: gooya.com 2016