یکشنبه 11 دی 1384

هشدار امریکا در مورد سفر شهروندانش به ایران، آفتاب

آفتاب ـ پرس تراست ایندیا: امریکا در اقدامی که ناشی از افزایش تنش ها میان دو کشور ایران و امریکاست، به شهروندان خود که قصد سفر به ایران را دارند در مورد این که ممکن است مورد آزار یا ربودن قرار بگیرند، هشدار داد.


وزارت خارجه امریکا روز گذشته در هشدارهای سفری خود به شهروندان امریکایی چنین اعلام کرده بود: تنش هایی که به سبب اوضاع فعلی عراق ایجاد شده اند، خطرات بالقوه را برای شهروندان امریکایی در خارج از این کشور از جمله ایران افزایش داده اند.

این خطرات از جانب آنهایی ناشی می شود که با سیاست های امریکا مخالفت هستند. برخی عوامل در دولت و مردم ایران هم چنان با امریکا دشمنی دارند و ممکن است شهروندان امریکایی را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

در این هشدارها به امریکایی ها توصیه شده که مناطق مرزی مشخصی در ایران شامل مرز بلوچستان در مجاورت پاکستان و افغانستان، منطقه کردنشین در شمال غرب ایران و مناطقی که در نزدیکی مرزهای عراق واقع شده اند، امنیت کافی ندارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزارت خارجه امریکا با اشاره به اینکه دولت این کشور هیچ رابطه دیپلماتیکی با ایران ندارد و دولت سوئیس حافظ منافع امریکا در ایران است، در این اطلاعیه آورده است: تظاهراتی گسترده در مناطق مختلف ایران در طول چند سال گذشته به علت فضای سیاسی حاکم صورت گرفته است و شهروندان امریکایی که به رغم این هشدار مسافرتی، به ایران سفر می کنند باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

دولت بوش در این اطلاعیه به ویژه بر شهروندان امریکایی که اصلیت ایرانی دارند تاکید کرده و اعلام کرده که آنها در معرض خطر بیشتری قرار دارند و ممکن است از سوی مقامات تهران تحت فشار قرار گرفته و یا دستگیر شوند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار امریکا در مورد سفر شهروندانش به ایران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016